Як утримати працівників компанії

6 липня 2021, 16:00

Три базові вимоги. Як стати привабливим роботодавцем.

За мірками українського бізнесу люди працюють у нашій компанії дуже довго. Якщо говорити про менеджмент, то по десять, п’ятнадцять, а то і двадцять років. І загалом плинність кадрів у нас дуже низька.

Відео дня

Є різні сценарії. Хтось робить кар'єру від продавця до директора магазину. Хтось змінює спеціальність і переходить з одного підрозділу в інший. А є люди, які працюють на одній позиції багато років і стають справжніми профі.

Спробую проаналізувати, які чинники роблять компанію привабливим роботодавцем. Передусім є кілька базових вимог.

  • Гідна зарплатня. Вона повинна бути не нижчою за середню на ринку, щоб люди відчували, що їхню працю цінують.
  • Надійність і стабільність. Якщо компанія працює 25 років і успішно розвивається, це дає їй певну перевагу. Крім того, важлива «біла» зарплата, з усіма податками і відрахуваннями.
  • Комфорт. Повинні бути створені нормальні умови праці. Це сучасний офіс у парковій зоні, в нашій сфері — магазини, в яких приємно перебувати і відвідувачам, і працівникам.

Іншими словами, людям має бути вигідно, надійно і комфортно працювати в компанії. Це аксіома.

Далі йдуть пункти, над якими важливо працювати свідомо і цілеспрямовано.

Атмосфера і взаємини в колективі. Важливо сформувати команду однодумців і створити атмосферу, в якій люди можуть працювати спокійно і злагоджено. Є різні підходи. Комусь доводиться «йти по головах», щоб домогтися підвищення зарплати або чергової посади. Десь все будується на довірі, взаємній підтримці і розумно-дружніх стосунках.

Корпоративна культура трансформується через людей, через їхнє ставлення до роботи, характер і манеру поведінки. Коли до нас приходить нова людина — в магазин або в якийсь підрозділ, — ми дуже серйозно ставимося до того, хто буде його наставником, його «провідником» у компанію. Якщо людина бачить, що колеги працюють тут довго, вона запитує в себе: чому? Значить люди не хочуть втратити свій комфорт і душевний спокій, втратити свій колектив. Адже ми шукаємо не тільки зарплату, але й умови, в яких будемо її отримувати.

Тому один з головних викликів останнього року — адаптація людей, які прийшли в компанію вже під час карантину. Якщо вони працюють у віддаленому режимі і спілкуються тільки з вузьким колом колег, дуже складно контролювати процес їхньої інтеграції та долучати до корпоративної культури. Це завдання, яке ми зараз вирішуємо.

Заохочення зацікавленості та ініціативи. Виграшний підхід: вкладай у роботу душу, думай, що і як можна поліпшити, ділися своїми ідеями і вдалим досвідом з колегами, щоб вони могли його використовувати. Разом ми зможемо зробити бізнес ефективнішим і заробити більше. Досвід показує, що такий підхід прекрасно працює.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Якщо людина приходить на роботу просто виконувати свої функціональні обов’язки, це не найкращий варіант. Працівник має «вболівати» за компанію. І водночас він повинен бути впевнений, що будь-які його ідеї і пропозиції щодо поліпшення процесів будуть почуті. Ми періодично проводимо опитування: що можна зробити краще в компанії. Влаштовуємо конкурси на найкращі ідеї. Пропозиції можуть стосуватися будь-якого аспекту бізнесу. Обов’язково потрібно оголошувати імена авторів найкращих ідей, які було реалізовано. Крім того, ми преміюємо «раціоналізаторів». Ми просимо працівників казати і про недоліки в компанії. У нас є анонімна адреса, на яку я отримую листи. Звісно, можна звернутися безпосередньо до свого керівника, але якщо з якихось причин ти не хочеш цього робити, можна написати безпосередньо директору, не вказуючи свого імені.

Можливість постійного розвитку та навчання. Це важливо людям, які хочуть розвиватися. Якщо тобі подобається те, чим ти займаєшся, і ти постійно поглиблюєш свої знання, розширюєш коло своїх компетенцій, ти згодоом стаєш крутим і високооплачуваним експертом — навіть без зміни посади або спеціалізації.

Найкращі інвестиції — це інвестиції в себе, в свою освіту. Багато директорів наших магазинів здобули другу освіту, вже працюючи в компанії. Найчастіше це була спеціальність, пов’язана з менеджментом або економікою, оскільки ті, хто приходив у компанію консультантом, здебільшого спочатку мали філологічну або іншу гуманітарну освіту. На якомусь етапі вони самі розуміли, що для впевненості в собі, для повноцінної роботи керівника їм бракує базових знань про бізнес.

Трапляється, що працівник хоче змінити спеціалізацію, і важливо, щоб він міг це зробити. У нас були випадки, коли бухгалтер ставала менеджером комерційного відділу, а фахівець відділу логістики переходила до відділу лояльності, опанувавши абсолютно нову професію. Важливо дати зрозуміти працівникам, що розширюючи свої компетенції або набуваючи нових, вони цілком можуть претендувати на інші позиції всередині компанії.

Можна робити ефективний і прибутковий бізнес, працюючи багато і напружено, але водночас — зі щирою зацікавленістю і задоволенням.

Показати ще новини
Радіо NV
X