П’ять головних навичок управлінця за часів нестабільності

27 квітня 2021, 18:30

Останні роки переважна більшість бізнес-тренінгів вчать управлінців робити своїх співробітників щасливими. Чому? Дуже просто — покоління міленіалів, які складають найбільшу групу на ринку праці, дуже чутливе та може з легкістю покинути свою роботу.

Міленіалів називають найбільш усвідомленим поколінням. Для них надзвичайно важливо відчувати, що їх особисті цінності співпадають з цінностями компанії, для цього покоління повага та справедливість — не просто слова. Щоб заохотити працівника залишитися на посаді, управлінців вчать дбати про психічне здоров’я своїх співробітників. Хоча інколи на практиці подібна турбота проявляється лише в безкоштовному печиві та каві на офісній кухні.

Відео дня

Яким чином управлінцю стати настільки ефективним, щоб його підлеглі не просто продовжували працювати в компанії, але й були націлені на найякісніше виконання завдань та досягнення поставлених цілей? Яким чином зробити це в компанії будь-якої сфери діяльності, а особливо освітній, в школі, де градус напруги та емоційного залучення, а відповідно і вигорання, в рази вищий?

1. Зворотній зв’язок

Згідно з дослідженнями компанії 4Service, найбільш важливими для працівників є не знижки на мовні курси, тренажерну залу або безлімітне печиво. Найціннішим для сучасних найманих працівників є створення прозорих довірливих відносин між керівництвом і співробітниками компанії, а також регулярний підтримуючий зворотний зв’язок. Тому ефективному управлінцю важливо навчитись створювати такий контакт з підлеглими, в якому вони будуть відчувати мінімум стресу та максимум відкритості.

Чи то банківська сфера, чи освітня інституція — зворотній зв’язок має надаватись не у вигляді списку з критичними зауваженнями. Не простим повідомленням «це погано, перероби», «нормально» або «молодець». Ефективний зворотній зв’язок психологи радять складати з п’яти пунктів, де спочатку буде йти мова про те, що у працівника вийшло найкраще. Після цього кілька пунктів про те, що можна покращити в своїй роботі. Таким чином, співробітники будуть відчувати, що керівник їх помічає і цінує. Відчуваючи свою потрібність колективу та компанії, працівник захоче вкладати ще більше сил у якісне виконання своїх обов’язків. Особливо актуальною навичка давати зворотній зв’язок стала під час дистанційної роботи.

2. Підтримка

Ще кілька років тому жорстке управління могло вважатись ефективним, а керівник в архетипі «суворого тата» міг успішно рухати компанію вперед. Але в часи пандемії та невизначеності, робота має стати плечем підтримки, щоб знизити стрес у працівників. Тепер керівнику краще подружитися з архетипом «турботливої мами», яка завжди обійме та зрозуміє свою дитину.

Це не значить, що кожен керівник має стати нянькою для своїх підлеглих. Мова, наприклад, про ситуацію, коли у працівника виникла грандіозна ідея і він не боїться її озвучити, бо знає, що отримає підтримку, пораду, навіть шанс для її реалізації, а ніяк не жорстку критику. У разі виникнення проблеми теж завжди можна розраховувати на підтримку команди.

У КМДШ, наприклад, ми не скоротили своїх працівників у час пандемії, після закінчення суворого локдауну швидше прийшли до тями та почали наздоганяти втрачене. Ті компанії, які змінили графік роботи на більш гнучкий, теж залишились у виграші. Дозволяючи працівникам приходити на роботу на дві години пізніше, керівники компаній тим самим знижують кількість контактів цих співробітників в час пік в громадському транспорті та дбають не лише про фізичне, але й психологічне здоров’я. Такий підхід застосовували під час карантину багато IT-компаній.

3. Гнучкість

Максимальну гнучкість та адаптивність під час карантину продемонстрували, наприклад, кафе та ресторани. Хтось, хто раніше навіть не мислив діяльність свого ресторану в режимі онлайн-замовлень, активно «включився», і справи пішли вгору. Є й ті, хто в період локдауну відкривали абсолютно нові напрямки, створюючи продукти та послуги, які закриватимуть нагальні «болі» споживачів. Вважаю, що гнучкість компанії - це про ідейність, віру, креатив та працездатність команди.

Класична школа у даній ситуації виявилась застарілим, заіржавілим Титаніком, який важко швидко розвернути, навіть якщо попереду льодовик. Багато державних шкіл досі не прилаштувалися до дистанційного навчання та, по суті, не надають ефективного освітнього продукту онлайн. З приватними школами ситуація краща. Готовність до форсмажорних подій дозволила керівникам швидко приймати рішення та забезпечити дітей якісним онлайн-навчанням.

Швидко реагуючи на виклики суспільства, приватні школи вводять нові предмети, змінюють форми отримання знань та оновлюють списки профорієнтаційних факультативів.

Багатьом компаніям швидкий перехід в онлайн та перегляд бізнес-процесів принесли хороші чи прийнятні результати під час пандемії, тоді як відсутність гнучкості та очікування дива стала причиною банкротства для решти. І мова практично про всі напрямки діяльності - від невеликого продуктового магазину до крупної технологічної компанії.

4. Швидке прийняття рішень

Сучасному керівнику варто позбавлятись перфекціонізму. Він вимагає занадто багато енергії та часу. Намагаючись прийняти найкраще рішення, можна запізнитися настільки, що, навіть правильне, воно стане неактуальним. Світ став надто швидким. Тому варто віднайти баланс між роздумами та діями, налаштуватись на позитивну хвилю та рухатись вперед.

5. Постійне вдосконалення

До цього пункту відноситься як перманенте навчання, так і турбота про внутрішній світ для відновлення ресурсів. Успішному управлінцю варто тримати руку на пульсі світових подій, а значить бути в курсі останніх відкриттів в сфері управління. Крім того, варто мотивувати до постійного навчання своїх працівників.

Що стосується школи, то наші вчителі знаходяться в постійному навчальному процесі, адже на базі школи був створений освітній центр «Insight». Таким чином вчителі мають постійне джерело оновлення та поповнення знань, які можна відразу ж використовувати на практиці.

Медитації, саморефлексії, подорожі, спорт та інші способи наповнитись ресурсами є не менш важливими для ефективного управлінця у період нестабільності. Адже врівноважуючи думки, завжди можна віднайти в собі нові геніальні ідеї, які виведуть компанію на новий рівень. А разом з тим оптимізм та наповнену добром посмішку, яка в позитивному сенсі інфікує серця ваших співробітників та клієнтів.

І, як було зазначено на Всесвітньому економічному форумі у Давосі, найближчими роками працівникам та управлінцям необхідно все більше розвивати аналітичне та критичне мислення, інноваційність, лідерство, гнучкість. Успішний управлінець — це не про повноваження, а про особистість, що вміє ефективно комунікувати зі світом.

Показати ще новини
Радіо НВ
X