Нелегали використовують Uber Shuttle?

15 травня, 16:15
2204
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Чому будь-який пасажир може відмовитися від оплати проїзду в Uber Shuttle і буде правий

Вчора було презентовано Uber Shuttle (сервіс з бронювання місця в мікроавтобусі, який слідуватиме низкою обраних напрямків у рамках міста - ред.). На презентації державний номер автобуса ретельно прикрили ганчірочкою, щоб ніхто не зміг швидко перевірити наявність ліцензії на перевезення у цього автобуса.

Фото: facebook сторінка автора

Проте, на презентаційному фото держномер все ж "спалили" - АІ 1212 ІТ. Перевірка даного номера в електронному сервісі Укртрансбезпеки показала що цей автобус не закріплено за жодним перевізником.

Фото: facebook сторінка автора

Таким чином навіть найпростіший крок, а саме закріпити автобус за ліцензованим перевізником і внести в базу Укртрансбезпеки не зроблено.

Тепер спробуємо розібратися, що ж це взагалі за автобус.

Раніше даний автобус їздив з наклейками "Укрвояж" які ведуть на цей сайт. На ньому нам повідомляють про те, що компанія виконує регулярні рейси до Затоки, Одеси, Коблева і Чорноморська. Проблема лише в тому, що Міністерство інфраструктури України і Укртрансбезпека не проводили конкурсів і не видавали дозволи на перевезення за маршрутами Київ - Затока, Київ - Чорноморськ. На маршруті Київ - Коблево дозвіл є тільки у миколаївського перевізника ТОВ "Гаджієв". За Київ - Одеса перевізників трохи більше, але "Укрвояжа" серед них немає.

Таким чином на вулиці Києва вийшов той самий класичний нелегальний Спринтер "нерегулярних перевезень" який раніше їздив на міжмісто. Саме такі Спринтери знищили сферу легальних міжобласних перевезень і перевели її у сферу "Палтава Харків атправляемся" з купою негативу про який можуть розповісти пасажири. І тепер ці Спринтери взялися за перевезення в місті.

Відповідно до Закону України про Автомобільний транспорт у нас є три основних види перевезень:

«Послуги з перевезення пасажирів автобусами можуть надаватися за видами режимів організації перевезень: регулярні, регулярні спеціальні, нерегулярні».

1. «Регулярні пасажирські перевезення - перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування за умовами, визначеними паспортом маршруту, затвердженим у встановленому порядку органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування або уповноваженими органами Договірних Сторін у випадку міжнародних перевезень».

Саме в цьому режимі здійснюються перевезення всередині міста. Щоб вийти на маршрут перевізнику потрібно виграти конкурс на відповідний маршрут і укласти договір з організатором перевезень. Для перемоги на конкурсі автобуси повинні знаходитися в базі Укртрансбезпеки. Нічого з цього зроблено не було.

2. «Регулярні спеціальні пасажирські перевезення - перевезення певних категорій пасажирів (працівників підприємств, школярів, студентів, туристів, екскурсантів та інших) на автобусному маршруті за умовами, визначеними паспортом маршруту, затвердженим в установленому порядку замовником транспортних послуг або уповноваженими органами Договірних Сторін у випадку міжнародних перевезень».

Цей режим дуже схожий на регулярні пасажирські перевезення, оскільки теж має фіксований маршрут, розклад, але використовується для різних розвозок підприємств, магазинів, торгових центрів тощо. У Києві практично до кожного торгового центру ходять ті чи інші безкоштовні розвозки які працюють у цьому режимі.

3. «Нерегулярні пасажирські перевезення - перевезення пасажирів автобусом, замовленим юридичною або фізичною особою з укладанням письмового договору на кожну послугу, в якому визначають маршрут руху, дату та час перевезень, інші умови перевезень та форму оплати послуги, або перевезення за власний кошт».

Цей режим використовується для замовних перевезень, він не вимагає паспорта маршруту і дозволяє кому завгодно замовити перевезення кого завгодно між будь-якими двома пунктами. Цим режимом і користуються на міжміських перевезеннях, оскільки фактично не потрібно ні з ким нічого погоджувати, а досить просто знайти будь-яку фізичну або юридичну особу у вигляді замовника перевезень та "замовити" перевезення.

Якщо ці перевізники будуть мімікрувати під нерегулярні замовні перевезення, то згідно з Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту замовне перевезення не дозволяє стягнення плати за проїзд

Якщо ці перевізники будуть мімікрувати під нерегулярні замовні перевезення, то згідно з Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту замовне перевезення не дозволяє стягнення плати за проїзд. Крім того, пункт 53 говорить:

У разі здійснення нерегулярних перевезень забороняється:

"Здійснення перевезень одним автомобільним перевізником або одним транспортним засобом за одним маршрутом, або між тими самими пунктами більш як двічі на тиждень"

Якщо ж перевезення будуть оформлятися як регулярні-спеціальні перевезення, то:

- по-перше повинен бути паспорт маршруту;

- по-друге всі перевезення на кожному маршруті спеціальних перевезень повинні виконуватися єдиною юридичною особою (або ФОПом) - перевізником, оскільки паспорт маршруту має чітку графу "перевізник". Відповідно, всі автобуси, які будуть використовуватися на маршруті/-тах повинні мати відповідні документи, а саме - довіреність на користь перевізника або інший документ, що дає право використовувати автобус і бути внесеним у базу Укртрансбезпеки;

- по-третє цей режим не передбачає реалізацію квитків на проїзд і відповідний контроль, тому в теорії будь-який пасажир може відмовитися від оплати і не буде нічого порушувати.

Знову ж таки, цього не було зроблено, що підтверджується відсутністю автобуса в базі. Таким чином взагалі жодних підстав виконувати перевезення в місті наразі у них немає. Дуже сумно було бачити на презентації нелегального сервісу офіційних осіб як на рівні КМДА, так і на рівні Міністерства інфраструктури України. Того самого міністерства, яке проводить десятки нарад щодо боротьби з нелегальними перевезеннями.

Це був потужний сигнал про те, що працювати в законодавчому полі не обов'язково. І це відкриває ящик Пандори, тому що сьогодні дали зелене світло Уберу, а завтра власники сотень автобусів вирішать що чим вони гірші і відкриватимуть свої "маршрути".

Якщо Укртрансбезпека не вживатиме рішучих заходів протягом короткого терміну і не прикриє цей сервіс, то та чума, яка вже знищила офіційні міжобласні перевезення, може остаточно добити й офіційні внутрішньоміські перевезення, які і так перебувають у досить сумному стані.

Дуже сумно на п'ятому році боротьби за рух у бік Європи і виконання законності в країні бачити заохочувані владою рухи в бік порушення чинного законодавства.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів – у розділі Експерти НВ Бізнес

Діалоги про бізнес

23 травня, в Києві, відомі підприємці Сергій Тігіпко, Петро Чернишов, Ігорь Смілянський і Дмитро Шимків стануть спікерами лекції НВ «Діалоги про бізнес: як досягти успіху в епоху змін».

Докладніше про подію