Лого за 400 гривень. Як візуально не програти на ринку

16 вересня 2020, 17:30

Мінімалізм зараз в моді. Як створити стильний логотип — чотири головних правила

Дизайн в бізнесі - це крайня стадія після всіх обмірковувань власних ідей, досліджень, аналізу цільової аудиторії. Якщо ви від початку беретеся одразу за малювання логотипу як ознаки індивідуальності чи диференціації від інших бізнесів, то ви починаєте з кінця, адже візуальну ідентифікацію можна почати створювати тільки тоді, коли чітко розумієте, що хочете побудувати.

Відео дня

Перед тим, як відвідати дизайнера і поставити йому завдання, треба подивитися як виглядають візуальні тренди вашої цільової аудиторії. Логотип у візуальному сприйнятті - це не лише товарний знак, це ще і символ, який характеризує якийсь прихований підтекст, над яким споживач має замислитися, дивлячись на нього і, дешифрувати який йому має бути цікаво. З іншого боку, логотип має бути таким простим, щоб його було видно як у великих розмірах, так і в малих (тобто адаптивним).

Одного разу я погодився створити логотип за 400 грн (при ринковій ціні в 2 тис. грн). Логотип полягав у візуалізації назви бізнесу, підборі шрифта і поєднанні сот і бджоли, оскільки замовник займався медівництвом. Після вибору кінцевого варіанту, він мінявся ще разів п’ять, доки я не відмовився від цього замовлення, оскільки замовник не розумів, що саме йому потрібно. Тому розуміння має бути з обох сторін — з боку дизайнера, і з боку замовника. Так, замовник правий, адже платить за це, але дизайнер — це спеціаліст, який стежать за сучасними трендами і саме за його думкою, а не лише за візуалізацією, ви звертаєтесь. Саме власник має бути зацікавленим в тому, аби логотип працював і максимально відображав зміст бізнесу.

Сучасні тренди в дизайні тяжіють до мінімалізму: добре підібраний шрифт чорного кольору в поєднанні з тонкими лініями на білому фоні можуть не лише створити якийсь ефект оптичної ілюзії, а й донести прихований сенс, який ви хочете в нього вкласти. Тобто, чим менше елементів, чим стильніше вони поєднані, тим краще для візуального сприйняття споживачем. Є певні графічні правила, які вам варто знати перед тим, як ставити завдання дизайнеру:

1. Не варто використовувати більше трьох шрифтів на одній картинці. В ідеалі має бути два шрифти — головний (якщо логотип шрифтовий) і допоміжний (для всіх решта текстів, які ви будете створювати). Перенасичення шрифтами різних стилів, з засічками чи без, призводить до розвалу композиційного ряду і неестетично виглядатиме для споживача.

приклад автора
Фото: приклад автора

2. Не слід замовляти логотип чи візуальний стиль «золотим» чи «luxury». Деколи лаконічно створений логотип чи візуальний стиль додають більшої вартості, ніж логотип, в якому з самого початку вже є «золото». Саме наявність змісту в логотипі чи стилі і є тим «золотом». Чим скромніше, тим багатше.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

приклад автора
Фото: приклад автора

3. Не плагіатьте чиюсь концепцію. Якщо ви замовлятимете логотип, схожий на Coca-Cola, Apple тощо, то ви додаєте цінності цим компаніям, а не собі. Ну і споживач підсвідомо асоціюватиме вас з цією компанією, у дизайні це вважається дурним тоном.

приклад автора
Фото: приклад автора

4. Не замовляйте перенасичений кольорами логотип, адже логотипи створюються у двох версіях, які потім згодяться — повноколірному та монохромному (чорно-білому). Тобто, чим більш простий логотип в поєднанні певних елементів, тим простіше його «зчитуватимуть» споживачі.

приклад автора
Фото: приклад автора

Також є ряд правил, які вам допоможуть при роботі з дизайнерами:

1. Подивіться портфоліо дизайнера, які він вже створив. Якщо ці роботи пасують до вашої візії стилю, то можете йому одразу дати завдання.

2. Проговоріть всі етапи роботи над логотипом: вам запропонують декілька варіантів, згодом ви маєте скоротити вибір до двох, потім обрати один з тих, що вам найбільше заімпонував.

3. Проговоріть ціну і не намагайтеся зекономити на роботі дизайнера, оскільки дизайн — це інтелектуально-мистецька робота, в яку вкладається думка, зміст і душа дизайнера. І вона часом є дорожчою, ніж фізична праця. Дійдіть до компромісу, щоб не було образливо ані вам, як замовнику, ані дизайнеру. Якщо вам не підходитиме ціна — просто пошукайте ще когось. Але не той буде результативним, хто дасть нижчу ціну, а той, хто зможе навести чіткі аргументи та обґрунтувати високу ціну.

4. Не завжди дизайнер може вкластися в дедлайн, а оскільки дизайнери є творчими людьми і часто настрій відображатиметься в роботі. Тому, якщо замовлення не виконано вчасно, якщо вам подобається дизайнер, з яким ви працюєте, то дайте більше часу і постарайтеся зрозуміти. Тоді ви отримаєте якісніший результат, якщо дизайнер зрозуміє, що його цінують як спеціаліста та творчу особистість.

5. Давайте ідеї та зворотний зв’язок. При великому масиві творчої роботи, потенціал дизайнера може притуплюватися, ідеї можуть не генеруватися, тому не соромтеся казати, що би ви хотіли поправити, а ще краще, що хотіли б зобразити. Це значно спростить процес обом суб'єктам цієї справи. Потім зможете всім розказувати, що ідея цього логотипу ваша, але все одно без дизайнера правильно і композиційно поєднати елементи у вас не вийде.

Сучасні тренди в дизайні тяжіють до мінімалізму

Як бачите, я описую етапи роботи з дизайнером тільки щодо самого логотипу, адже це важливий крок у вашому бізнесі, який тільки зароджується. А потреби бізнесу вимагають не лише логотипу, але і створення візуального стилю для соціальних мереж, для сайту, для поліграфічної і маркетингової продукції тощо.

Якщо ви зрозумієте і будете втілювати ряд цих правил, це допоможе вам в переговорах з дизайнером, ви зможете візуально створити свій бізнес і відкрити його для споживача. Дизайнер сам підкаже вам необхідні речі для того, щоб відобразити свою індивідуальність. Як і в бізнесі, дизайн — це пошук компромісів.

Показати ще новини
Радіо НВ
X