Що таке стратегія бізнесу і як її визначити

26 травня 2021, 17:00

Стратегія — одне з тих слів, які люблять говорити люди, щоб звучати розумніше. Тільки скажіть «нам потрібна стратегія», і всі ствердно киватимуть головою. Та половина не зможе пояснити, що ж таке стратегія і як її визначити.

Облишмо жарти, адже стратегія — це ядро вашого бізнесу. І щоб надати визначення стратегії, треба ширше подивитися на справу та запам’ятати, що це головна, але не єдина умова для успіху.

Відео дня

Пропоную поділити умови на такі частини:

Місія бізнесу. Місія — це те, яку проблему ваш бізнес має вирішити. Наприклад: нагодувати людей, напоїти смачною кавою (чи не дуже смачною, але дешевою, чи у зручній локації), допомогти людям виглядати стильно, бути здоровими, тощо.

Візія бізнесу. Візія — це вирішення проблеми, яку ви визначили як місію бізнесу. Це так би мовити, шлях, який обирає компанія, куди вона йде і де хоче бути.

Стратегія бізнесу. Наголошую, що лише після визначення місії і візії бізнесу можливо говорити про стратегію. Адже місія і візія — це передумова заснування будь-якого підприємництва. І лише після визначення проблеми, яку вирішуватиме ваш продукт чи послуга, після затвердження цілі компанії, можливо говорити про те, яка бізнес-стратегія допоможе досягти результату.

Тож, стратегія — це набір принципів та рішень, що зробить візію вашої компанії реальністю.

Роадмап, або дорожня карта — прояви вашої стратегії у конкретних кроках з додержанням графіку. Роадмап, на відміну від стратегії, яка визначається на декілька років наперед, може змінюватися в залежності від зовнішніх обставин (зміна законодавства, трендів, тощо).

Виконання. Тут здається все зрозуміло. Але іноді бачу, як компанії маючи стратегію, стрибають від однієї до іншої активності, забуваючи що лише комплекс щоденних, стратегічно узгоджених дій може привести до виконання візії.

Іншими словами, стратегія — це комплекс дій та принципів, які мають відповідати місії та візії.

Наприклад, туристична компанія Black & Abroad мала типовий для усіх туристичних компаній челендж — збільшити кількість клієнтів. Але це особлива компанія, адже вони розширюють спільноту саме темношкірих мандрівників і саме до Африканського континенту.

Отже, насправді їх челлендж майже неможливий — заманити темношкірого туриста до Африки, з якої він так намагався вирватися до Америки та Європи.

Так була сформована місія компанії Black & Abroad — посилювати гордість серед темношкірого ком’юніті відносно Африки. Візія — жодна темношкіра людина не соромиться свого походження.

Але чому вони соромляться? Деякі радикали спекулюють їх походженням, постійно використовуючи образливий вираз «вертайся до Африки». Тому компанія обрала стратегію змінити значення цього виразу і перетворити його у заклик до дії — і навіть в офіційний туристичний слоган Африки — «Back to Africa»

Звичайно ж, можна працювати без стратегії, методом спроб та помилок обирати шляхи для створення успішного бізнесу, але це довготривалий (якщо ваш бюджет витримає) і дуже дорогий шлях. Тому краще визначайте стратегію і рушайте за досягненнями.

Показати ще новини
Радіо НВ
X