А ти впевнена, що зможеш? Як розбити скляну стелю вірою у себе

22 квітня 2021, 18:40

Пандемія винесла на поверхню багато соціальних проблем. Серед них — тема гендерної рівності та скляних стель.

Жінки ввічливі — удвічі частіше вибачаються, коли висловлюють власну думку, когось критикують або щось пропонують. Жінки відповідальні — подаються на вакансії, коли відповідають щонайменше 90% вимог (чоловікам достатньо 60%). Такі дані масштабного дослідження Psychological Science. А за інформацією українського Держстату за минулий рік, жінки з такою самою кваліфікацією та досвідом просять меншу на 20% зарплату, ніж чоловіки, і частіше себе критикують. І це говорить про невпевненість жінок, а не їх невимогливість.

Відео дня

У подоланні викликів коронакризи жінки вкотре довели свою професійність, небайдужість та силу. Проте COVID-19 підсилив фактори, які утворюють так звані скляні стелі. Хатні справи та виховання дітей на карантині суттєво поглинають час. Особистісному ж та професійному зростанню увага приділяється за залишковим принципом. Погіршилося ментальне здоров’я — через брак підтримки рідних та близьких, через неможливість спланувати майбутнє, через нестабільність. Про таке йдеться у висновках цьогорічного Всесвітнього економічного форуму та в нещодавньому дослідженні McKinsey.

І ці посилання тут для того, аби проілюструвати: кожна жінка має потенціал досягти нового рівня своєї реалізації. За 30 років кар'єрного шляху я спробувала себе у різних сферах, на різних керівних позиціях, у різних культурних контекстах. Я не з чуток знаю, як іноді складно підніматися вгору, опановувати нові навички та виховувати якості, необхідні для зростання. Знаю, якої потужності може бути суспільний тиск і як нелегко поєднувати виховання дитини та побудову кар'єри. Протягом 13 років я була Human Capital-директоркою, провела сотні співбесід і переконалася, що очікування жінок нижчі очікувань чоловіків. У такій ситуації моя головна рекомендація, як розбити «скляну стелю» — це визнати власний потенціал. Ось кілька порад для професійного життя.

1. Інвестуйте в себе, вчиться і перенавчайтесь, випробовуйте актуальні методи та інструменти. Так, буває, навантаження зашкалює, але це не повинно стояти на заваді персональному прогресу.

2. Сприймайте критику серйозно, але не на особистий рахунок. Постійно спілкуйтесь з колегами, оцінюйте себе під час корпоративних атестаційних заходів і сесій зворотного зв’язку. Це дуже корисні джерела для самопізнання і погляду на себе з боку.

3. Кожному з нас потрібен план. Так, план професійного розвитку і можливого кар'єрного руху. Адже з особистих спостережень, чоловіків частіше підвищують з огляду на перспективу, а жінок — за реальні досягнення. Тому діяти треба тут і зараз, проте бажано з усвідомленням, як і для чого.

4. Звичайно, бувають моменти, коли ми не є впевненими на всі 100%. Та це не має перешкоджати приймати нові виклики. Запитувати, уточнювати, прогнозувати, оцінювати ризики — ознаки справжнього професіонала.

5. Сумніви — це нормально, але недооцінювати себе і не любити — не варто. Не бійтесь помилитися і мати сміливість взяти відповідальність на себе, якщо прийняте рішення було хибним.

6. Свою команду я будую ретельно і дбаю про її розвиток. Оточити себе найкращими, наймати тих, хто відрізняється від вас — погоджуюся, часто це важко зробити, але неймовірно ефективно для результату. А ще варто пам’ятати, чим більше ми допомагаємо одна одній, тим більше ми допомагаємо самі собі.

7. І головне: визнати нарешті в собі здібності до професійного зростання, побачити власні здобутки і повірити у власну спроможність досягати більшого.

Як менеджерка я також вірю у силу спільноти — місця, де можна не соромлячись просувати ідеї, ділитися досвідом. Створення ком’юніті для жінок на корпоративному рівні — дієвий інструмент, який допомагає долати сумніви, слугує джерелом натхнення та руйнує уявно прозорі, але важкопробивні в дійсності перепони.

Наш досвід. Ми створили першу спільноту з гендерної рівності — мережу, де співробітниці об'єднуються для спільного розвитку, обміну досвідом та втілення рішень, які сприятимуть реалізації жіночого потенціалу у компанії. Для нас це принципове питання. І його ми інтегрували не лише у культуру компанії, але й в операційну діяльність.

Під час рекрутингу ми не акцентуємо увагу на особистому житті, уникаємо поділу професій на «жіночі» та «чоловічі». Підтримуємо батьків немовлят — як жінок, так і чоловіків. У нас 51% працівників — жінки, у команді топменеджерів їх — 56%. Суспільний вплив наших лідерок визнаний на національному рівні: Олена Фроляк, Оксана Соколова, Уляна Пчолкіна входять до рейтингу найвпливовіших українок. Наші телеканали очолюють жінки. 49% кар'єрних промоушенів 2020-го стосувалися жінок. Ми маємо потужний HeforShe рух: наш СЕО — фемініст, він першим серед українських топменеджерів зробив комітмент на підтримку жінок. Цю цінність ми транслюємо і всередині, і на багатомільйонну аудиторію. Зокрема, через контент, який розвінчує стереотипи: у новинах, рейтингових програмах «Холостячка», «Супер топмодель по-українськи», діджитал-проєктах #СильнаЯ та «Сильний».

Скляна стеля на ділі крихка і обов’язково піде тріщинами. Якщо кожна з нас буде вірити в себе. Якщо керівники компаній підтримуватимуть гендерні ініціативи. А найбільші медійні мовники — створюватимуть контент із розумінням свого безумовного впливу. Не вагайтеся у власних внутрішніх можливостях, трощіть «скляні» пастки навколо. Ви маєте для цього все — знання, здібності і бажання.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X