Психологія тарілки. Як ресторани маніпулюють нами

18 травня 2019, 18:30

Ресторанний бізнес — суцільна маніпуляція

Всі ми хоча б раз у житті були в ресторані. Ну або у фаст-фуді, або кав’ярні. Але мало хто замислювався, чому один заклад нам здається затишним і приємним, а з іншого хочеться тікати якнайшвидше.
Ресторанний бізнес — це суцільна маніпуляція. Ніде людина не проявляє себе так, як у місці, в якому вона їсть. Ще до того, як ви проковтнули перший шматочок їжі, вас вже направили в потрібне русло.
Отже, як говорив Віслючок Іа, все чому? І з якої причини? І який з цього випливає висновок? Ви не звертали уваги, як поводитеся за столом з білою скатертиною? Скатертина — це щось урочисте, святкове. Або дороге. Тому більшість людей за столом зі скатертиною сидять із прямою спиною, лікті не на столі. Звичайно, як можна покласти лікті на скатертину? Тому більшість дорогих ресторанів використовують скатертини — щоб змусити людей поводитися більш ввічливо, а не валятися обличчям у салаті. Скатертина все ж зобов’язує. Висновок: якщо бачите в ресторані скатертини, а грошей у вас мало, не ходіть туди. Це буде дорого.
Або наприклад, зараз у ресторанах в моді кольоровий або чорний посуд, іноді цей посуд просто схожий на витвір мистецтва. І на такій поверхні будь-яка страва виглядатиме дорожче, ефектніше. Раніше вважалося, що біла тарілка підкреслює красу страви, на білому все добре виглядає. Але якщо їжа звичайнісінька, красивий посуд зробить її кращою. А якщо в страві є кілька різних кольорів, наприклад, м’ясо з червоними помідорами і яскравою зеленню, це виглядає більш апетитно. Мозок реагує на красу, прекрасну страву хочеться з'їсти. Не завжди форма відображає зміст. Красива їжа на красивій тарілці може виявитися несмачною і бридкою.
Світло чинить дуже великий вплив на нас, на наш настрій. Одного разу проводила в ресторані такий експеримент: над столиком в ресторані міняли освітлення. Під яскравою лампочкою люди не хотіли довго сидіти, швидко їли і йшли. Якщо міняли лампочку на більш слабку, з теплим освітленням — починали більше пити і їсти, довше сиділи. А якщо просто ставили свічку — пили багато алкоголю, дуже багато! Саме тому всі пивні паби і бари такі темні, адже при тьмяному освітленні люди більше п’ють. Я пов’язую це з тим, що пити алкоголь підсвідомо соромно. Тому охочий випити неусвідомлено хоче забитися в темний затишний куточок, а не сидіти під яскравою лампою. І тут уже порада для рестораторів: не робіть яскраве освітлення, якщо хочете, щоб ваші гості у вас більше пили і довше сиділи, не бентежте людей.
Дивна закономірність: чомусь закриваються ресторани з синіми диванами. Синій колір не сприяє апетиту, це холодна колірна гамма. Затишно їсти в теплих тонах, так ми почуваємося в більшій безпеці. Дуже яскраві кольори в інтер'єрі сигналізують нам: потрібно швидко поїсти і піти. Тому яскраві кольори і яскраве світло часто використовують фаст-фуди, в яких не потрібно затримуватися.
Запах — особлива стаття маніпуляцій і в ресторанному бізнесі, і в торгівлі. Запах доходить до вас ще до того, як ви навіть зайшли всередину. Запахи кави, випічки, вишневого пирога часто створюються штучно, за допомогою особливих розпилювачів. Під Новий рік багато хто розпилює запах мандарина, щоб створити новорічний транжирський настрій. У м’ясному ресторані доречний запах смаженого м’яса, від якого тече слина. А от запах згірклого масла або миючих засобів відштовхує навіть найголодніших. І якщо в ресторані ось так неприємно смердить, значить там або погана вентиляція і вам буде просто нічим дихати, або ваш настрій просто нікого не цікавить. І те, й інше погано.
Окрема тема — це туалет в ресторані. Є поширена думка, що у доброї господині унітаз завжди буде чистим. І якщо в ресторані ви звернули увагу на бруд в туалеті, знайте — те саме у них відбувається і на кухні. Можливо, економлять на прибиранні, а значить, і на кухарях і на продуктах. І в закладі з брудним туалетом набагато легше отруїтися, ніж в абсолютно чистенькому. Тому будьте напоготові в гостях у таких бруднуль.
Так, нами керують, нашими емоціями, відчуттями. Але якщо ви цього не відчуваєте і вам добре — значить, всі маніпуляції були виправдані і всім добре.
Спеціально для НВ Бізнес

Відео дня

Показати ще новини
Радіо НВ
X