Як продати свій бізнес. Процес пошуку покупця
Ніхто не любить слово «процес», всі люблять «результат». Але, хоч як не крути, від якості процесу залежить результат. Процес пошуку потенційних покупців, зацікавлених у вашій компанії, складніший, ніж може здатися на перший погляд.
У міру пошуку покупців стає дедалі складніше керувати очікуваннями клієнта і всіх зацікавлених сторін. Утримання всіх учасників продажу на одній хвилі — один із найважливіших аспектів успішного закриття угоди. Продаж компанії — це і наука, і мистецтво одночасно. Тому, на мій погляд, варто скористатися допомогою професійного інвестиційно-банківського радника, який допоможе вам протягом усього процесу продажу. Я опишу основні етапи найпоширенішої моделі пошуку покупців.
Радник на першому етапі буде:
- Збирати і аналізувати величезний обсяг даних як у відкритих джерелах, так і в закритих (Mergermarket, Capital IQ, EMIS, Pitchbook). Проводити інтерв'ю і зустрічі. Аналізувати ваші цілі, компанію, бізнес-операції, конкурентів,
ринок. - Радник вивчить всі деталі вашого бізнесу і забезпечить основу для пошуку потенційних покупців. Він створить попередній список потенційних інвесторів, який включатиме різні типи покупців з усього світу.
- Радник представить раціоналії щодо кожного потенційного покупця і погодить з вами фінальний список.
На другому етапі: