Діти повернулися за шкільні парти. Але на яких умовах?

11 вересня 2021, 13:00

Почався новий шкільний рік, а з ним і війна цінностей. В 2020-му цінність безпеки перемогла в США, тому діти навчались вдома. Це захистило їх та їх батьків, вчителів від COVID-19. Але погіршило рівень знань так, що освітяни почали бити на сполох.

Згідно з останніми рекомендаціями Центра з контролю та профілактики захворювань в США CDC в новому навчальному році необхідно докласти всіх зусиль для повернення школярів за парти. Як же світ буде тримати рівновагу, продовжуючи жонглювати цінністю безпеки і цінностями якісних нових знань, спілкування та живої взаємодії учнів, що набувають все більшої ваги?

Відео дня

Оновлені рекомендації CDC: як зробити навчальний процес безпечним?

Варто зазначити, що CDC має великий авторитет в сфері охорони здоров’я та може конкурувати у впливі на світ з ВОЗ. Федеральна агенція міністерства охорони здоров’я США була створена в 1946 році і досі до її рекомендацій прислухається не лише США, але й увесь світ.

1. Найпершою рекомендацією CDC стало повернення дітей до шкіл. Федеральна агенція назвала учбові заклади важливою частиною інфраструктури громади, що забезпечує сприятливе середовище навчання для учнів. Офлайн навчання підтримує соціальний та емоційний розвиток, покращує життєві результати. Не менш важливе значення школа має для батьків, які отримують змогу повноцінно працювати. Школу рекомендовано відвідувати і вакцинованим, і невакцинованим дітям. В США підлітки від 12 років мають право на щеплення та активно користуються цим правом. Хоча рівень вакцинації дітей віком 12−17 років і є менш високим, ніж у дорослих.

2. Використання масок. Дозволяючи відвідування школи, CDC рекомендує виконувати масковий режим всім учасникам навчального процесу незалежно від наявності вакцинації. Також підкреслюється правильне використання масок, вони мають закривати рот та ніс, періодично змінюватись на нові.

3. Сприяння вакцинації. В США вакцинація заохочується та популяризується всіма можливими способами. CDC рекомендує школам сприяти вакцинації серед вчителів, персоналу, сімей та учнів, які мають право на це, надаючи інформацію про щеплення від COVID-19, заохочуючи довіру до щеплень та встановлюючи підтримуючу політику та практику, які роблять вакцинацію максимально легкою та зручною.

4. Дистанціювання. Школам рекомендовано забезпечити дистанцію між учнями, яка складатиме не менше, ніж один метр.

5. Перебування вдома при перших симптомах хвороби. В прагматичній Америці, що постійно поспішає вперед, батьки звикли відводити дітей до дитячих садочків та шкіл навіть з нежиттю та кашлем. Адже цінності побудови кар'єри та заробітку грошей в країні завжди були достатньо високими. Але після пандемії ці звички доведеться переглянути та навчитись бути уважнішими до здоров’я дітей.

Крім того, CDC радить подбати про належну вентиляцію та дезінфекцію приміщень, постійне миття рук, періодичне вибіркове тестування школярів.

Яким буде навчання в Україні надалі?

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Повернемось до реалій рідної країни, де школярам не доводилось цілий рік сидіти вдома та здобувати знання виключно дистанційним шляхом. Можна стверджувати, що нашим дітям пощастило більше — вони продовжили офлайн-навчання в минулому році, могли спілкуватись з друзями, більшість спортивних секцій також було відкрито. При цьому школи та цілі класи все ж таки періодично закривались через захворювання учнів та вчителів. Це супроводжувалось нестабільністю, адже всі учасниками шкільного процесу мали бути готові до того, що завтра формат навчання перетвориться з офлайн на онлайн. Тож повноцінного навчального процесу так і не відбулось і вітчизняні освітяни так само жаліються на погіршання рівня знань учнів.

Для того щоб в новому навчальному році покращити якість освіти, варто працювати в двох напрямках:

  • покращувати рівень санітарно-епідеміологічної безпеки
  • покращувати рівень онлайн-освіти.

Як покращити рівень санітарно-епідеміологічної безпеки?

Якщо в школах цивілізованих країн передбачена вентиляція приміщень, в українських навчальних закладах єдиним джерелом свіжого повітря є вікно. На жаль, ще досі це вікно вчителі бояться відкривати через так звані протяги, які, на думку педагогів або батьків, є більш небезпечними, ніж вірус COVID-19. Для профілактики захворюваності з вікнами все ж таки потрібно налагодити стосунки та відкривати їх якомога частіше. Звісно, найкращим варіантом є проведення вентиляції у приміщенні, але поки що це реалії скоріше приватних шкіл України, ніж державних.

Поки температура повітря дозволяє, заняття варто проводити на вулиці. Вчителі мають не боятись виходити з зони комфорту та використовувати нові підходи для зацікавлення учнів на подвір'ї своїм предметом. Важлива дезінфекція поверхонь, спортивного та шкільного обладнання, температурний скринінг, соціальна дистанція учнів. На жаль, в багатьох державних школах не вдається дотриматись рекомендацій CDC та забезпечити дистанцію довжиною в метр між учнями. Класи є переповненими, не вистачає персоналу для дезінфекції, медсестр для перевірки здоров’я учнів. Після реструктуризації санітарних служб, епідеміологічні норми в навчальних закладах немає кому якісно перевіряти та контролювати.

На жаль, через брак фінансування такого рівня безпеки важко досягнути в державних школах. Тому батькам варто докладати зусиль для самостійного інформування дітей щодо безпеки, соціальної дистанції, миття рук. А також брати на себе відповідальність за здоров’я не лише своїх дітей, але й інших — не допускати відвідування дитиною занять при наявності перших симптомів хвороби.

Як покращити рівень онлайн-освіти?

Онлайн-освіта в українських школах є планом Б, до якого, на жаль, доводиться звертати занадто часто через погане дотримання санітарних норм та швидкого розповсюдження вірусу в школах. Для покращання онлайн-освіти важливо:

  • підвищити рівень діджиталізації шкіл та комп’ютерної грамотності вчителів;
  • створити стандарти якості онлайн-освіти та моніторинг, який би дозволяв перевіряти їх дотримання, що дозволить покращити роботу педагогів;
  • підвищувати рівень інтерактивності занять, залучувати до уроків дітей та перетворювати їх з пасивних слухачів на учасників навчального процесу.

Поки якість онлайн-освіти в України залишає бажати кращого, батькам знову доводиться брати відповідальність на себе — наймати репетиторів, пояснювати теми самостійно або ж переводити дітей до приватних шкіл. Крім того, гарантувати безпеку здоров’ю в державних школах країні також вдається на вкрай низькому рівні і знову на захист здоров’я дітей стають саме батьки. Нам же доводиться лише робити свою справу якісно та змінювати життя в країні на краще кожному на своєму місці, сподіваючись, що і керівництво нашої держави зрозуміє наскільки важливою є сфера освіти для майбутнього кожного українця. І наскільки важливим є почати реформувати та фінансувати її вже зараз.

Чому школам потрібен офлайн?

Згідно з рекомендаціями Центру з контролю та профілактики захворювань в США CDC, авторитет якого в світі прирівнюється до авторитету ВОЗ, школярам рекомендовано продовжувати здобувати освіту саме офлайн, залишаючи онлайн в минулому або ж як запасний варіант на випадок критичної ситуації через зростання захворюваності на COVID-19.

В минулому році рівень підготовки до занять в школах часів пандемії було провалено більшістю державних закладів освіти. Діти та вчителі не використовували маски, не було придбано достатньої кількості дезінфекційних засобів, не створені умови, в яких було б легко зберігати дистанцію, не забезпечене вентилювання або провітрювання приміщень. Через це класи швидко переводили на онлайн-заняття. Покращення розподілу субвенційних коштів могло б дозволити школам краще підготуватись до навчального року, який не омине чергова хвиля пандемії.

Доречність офлайн-занять стає все більш актуальною темою для обговорень у світі. Не лише CDC б'є на сполох, називаючи школу важливою частиною інфраструктури громади, що забезпечує сприятливе середовище навчання для учнів, підтримує соціальний та емоційний розвиток. Українські освітяни так само підкреслюють важливість занять в шкільних класах. Цьогорічні результати ЗНО невтішні та говорять самі за себе. За офіційними даними центру оцінювання якості освіти, понад 30% учасників цьогорічного ЗНО з математики не отримали мінімальні 10 балів з 67 можливих. В умовах, коли школярі намагались маневрувати між офлайном та онлайном, повноцінної підготовки до ЗНО не могло бути. Якщо учні не засвоїли інформацію для здачі ЗНО, то інші важливі шкільні знання тим більше пройшли повз них.

Показати ще новини
Радіо НВ
X