Чи допомагають етичні принципи в бізнесі

22 серпня 2019, 16:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Від управлінця до лідера: сім порад, які змінять вашу корпоративну культуру

Зараз країна, як ніколи, потребує нових лідерів. Але якими мають бути люди, які поведуть за собою українців? На мою думку, реальні зміни в країні, місті, чи окремій компанії можливі завдяки лідерству, що базується на етичних цінностях — саме вони можуть стати орієнтиром у пошуках напрямку, у якому варто рухатись.

Відео дня

Яких проблем допоможе уникнути етичне управління

Етичний лідер створює корпоративну культуру, у якій люди приймають вірні рішення — не тільки з позицій вигід для компанії, а й із моральної точки зору. Це дає чимало переваг — від меншої ймовірності крадіжок канцелярського приладдя до важливіших речей, таких як гарний сервіс і прийняття рішень, які будуть вигідні в довгостроковій перспективі. Натомість етичні помилки можуть мати значні наслідки — від втрати репутації до краху вашого бізнесу (найвідомішим прикладом є історія компанії Enron).

Найбільше переваг етичне лідерство дає, коли йдеться про підвищення продуктивності та мотивації персоналу. За дослідженням ScienceDirect використання етичних практик знижує плинність кадрів та економить HR-бюджет, адже рекрутинг, адаптація та навчання нового працівника коштують чимало. До того ж, якщо ви практикуватимете етичне управління, це приваблюватиме працівників із вищими моральними принципами.

Як стати етичним лідером

Почніть із себе

Щоби створити етичну компанію, потрібно починати із себе. Побачивши вашу поведінку, вибір та цінності, ваші підлеглі приймуть їх у власній практиці. Тому спочатку потрібно визначити, що ви особисто вкладаєте в поняття «етична поведінка». На цьому шляху вас можуть чекати труднощі, адже не всі моральні принципи є загальноприйнятими, а іноді можуть навіть суперечити один одному.

Наступний крок — створення кодексу корпоративної етики. Визначтесь, чого ви очікуєте від себе і своїх підлеглих та яка поведінка неприпустима вашій компанії. Сумно визнавати, але в Україні етичний підхід може бути незнайомим деяким працівникам. У багатьох компаніях співробітників змушують порушувати етичні норми чи навіть закон задля більшого прибутку. Тож раджу організувати навчання працівників із питань етичного прийняття рішень — а потім дати їм час подумати й обговорити питання, що виникли.

Управління з допомогою цінностей

Там, де начальник наказує, лідер — веде, там де бос керує, лідер — надихає. Різниця — у тому, як ви будуєте стосунки з командою і як почуваються ваші працівники.

Часто люди думають, що керівник автоматично стає лідером. Але ми всі можемо згадати безліч ситуацій, коли працювали з керівником, який не був для нас авторитетом. І навпаки, чимало людей не займали жодних посад, але до їхньої думки дослухались.

Звичайні керівники сприймають кожного підлеглого як частину колективу, намагаючись мотивувати, винагороджувати й вчити всіх однаково. Натомість справжні лідери ставляться до людей як до особистостей, поважаючи той факт, що в кожного своя мотивація та стиль навчання.

Ставте амбітні цілі

Не бійтеся бути вимогливими до себе та інших — і ставити завдання, які багатьом здаються нереальними. Ейнштейн казав: «Якщо ваша ідея не виглядає абсолютно абсурдною, у неї немає жодних шансів». Але не забувайте втілювати заплановане в життя. Якщо після закликів нічого не відбувається — це руйнує довіру до вас.

Вірте в те, що ви робите

Віра в те, що кажеш і робиш, — єдиний спосіб утримати навколо себе людей і зберегти свої лідерські позиції. Заряджайте своєю мотивацією команду — і ви здивуєтесь отриманим результатам!

Відповідайте за свої слова

Лідер має не тільки нести відповідальність за свої вчинки, але й закликати до цього своїх підлеглих. Керівник має застосовувати до себе вищі вимоги, ніж до інших. А для того, щоби мотивувати підлеглих на етичну поведінку, потрібно її публічно заохочувати й винагороджувати.

Переконайте інших у правильності ваших рішень

Коли ви приймаєте рішення, найважче — не зробити вибір, а переконати інших, що треба вчинити саме так, як ви пропонуєте. Деякі люди можуть бути експертами в предметі, але часто не можуть донести до людей свою точку зору. Водночас важливо, щоби ваші підлеглі знали, що вони отримують у результаті своєї роботи.

Не бійтесь невдач

Українська культура часто нетолерантна до невдач. Якщо у вас щось не вийшло, ви — невдаха. Мені в цьому сенсі подобається американська культура, яка базується на терпимості до поразок. Там цінується, коли попри банкрутство та перешкоди людині вдається повернутися в бізнес і продовжувати справу.


Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X