Чотири поради як бізнесу дати бій паніці

26 листопада 2020, 16:00

Нам знову стає страшно. Країни закриваються, менеджери кричать про швидку смерть своїх бізнесів, політики — про відсутність місць у лікарнях. Нас охоплює паніка і найкраще, що можна зробити в такій ситуації, — думати про майбутнє.

1. Створюйте гнучкі й адаптивні плани і використовуйте мінливі можливості

Давайте об'єктивно, вже кілька років ми говоримо про те, що неможливо планувати що-небудь наперед ні в бізнесі, ні в житті. То й не треба. Головне — бути готовими оперативно змінити плани, а не вчепитися в задумане мертвою хваткою. Міняйтеся, експериментуйте і беріться за те, що можна зробити прямо зараз. Експерти McKinsey&Company вважають цілком можливим, що сьогоднішня невизначеність може зникнути в наступні кілька місяців. Але може й не зникнути. І це абсолютно нормально. Ось що радять в McKinsey&Company:

Відео дня

  • Додайте позитивний прогноз до ряду сценаріїв вашого планування на 2021 рік. Для більшості компаній 2021 рік буде кращим, ніж 2020, навіть якщо вони не відшкодують всі втрати 2020 року. Експерти стверджують, що економічні проблеми пов’язані з невизначеністю, викликаною вірусом, а ймовірність її зникнення зростає з появою нової інформації.
  • Зафіксуйте 2022 рік на своїй траєкторії. 2022, ймовірно, стане кращою вузловою точкою для корпоративного планування. З урахуванням стійкого зростання і здатності застосовувати тенденції, у бізнес-лідерів буде більш міцна основа для своїх планів. Можна сказати, що 2021 рік стане переходом до більш передбачуваного майбутнього.
  • Не бійтеся запускати ініціативи прямо зараз, щоб вивести свій бізнес на шлях виходу з COVID у 2022 році. Компанії краще пережили попередні економічні кризи, втрутившись раніше. Бізнеси, які продовжили маркетингову активність під час кризи, як правило, демонструють кращі результати не тільки під час відновлення, але й у наступні роки.

А ось порада особисто від мене: використовуйте 2021 рік як рік інвестицій і перетворень. І я не про гроші. Інвестуйте в своє здоров’я і побудову відносин з вашою командою, будьте з ними на одній хвилі — ось те, що допоможе вам і бізнесу відновитися після будь-якої кризи швидше.

2. Розставляйте правильні пріоритети для інвестицій

Коли вільних коштів мало, важливо усвідомлювати, що реально потрібно, а від чого можна відмовитися. Інвестуйте в контент і взаємодію з клієнтами, в діджитал, маркетинг і розвиток креативності. Великий бізнесмен Джон Рокфеллер казав, що не потрібно боятися великих витрат, потрібно побоюватися маленьких доходів. Він міг дозволити собі такий підхід. У 2020-му і, особливо, в 2021 році нам всім потрібно боятися витратити гроші не туди і не витратити їх на життєво важливі для бізнесу напрями. Пам’ятайте, без онлайну вже нікуди.

3. Вивчайте своїх клієнтів

Ми всі так чи інакше змінили поведінку через пандемію. Ми стали використовувати менше косметики та одягу, зате більше готувати і їсти. Ми освоюємо нові навички, але це не означає, що ми більше не хочемо радіти життю. Знайдіть спосіб запропонувати клієнту те, що йому потрібно, і так, як йому зручно. І, повірте, він з радістю проголосує за вас гаманцем.

4. Змістіть акцент з вирішення нагальних проблем компанії на більш глибоке розуміння того, що обіцяє бути важким для клієнтів у 2021 році.

Що буде турбувати людей в найближчому майбутньому?

  • фінансове благополуччя
  • здоров’я
  • самотність
  • чесність брендів

Якщо з першими трьома пунктами все зрозуміло, то останній компанії можуть випускати з уваги, але ж зараз клієнт має бути абсолютно впевнений в тому, що взаємодія з вашим бізнесом не вплине на його здоров’я, настрій, роботу і взаємини з людьми. Не забувайте демонструвати турботу і залученість у життя ваших клієнтів.

Я щиро вважаю, що настав час діяти, а не реагувати. Йти вперед, а не ховатися в рефлексії. Думати про майбутнє, а не концентруватися на своїх страхах. Природно, з дотриманням усіх заходів безпеки.

Показати ще новини
Радіо НВ
X