Жартувати на роботі. Чому легкість і гумор стали такими важливими в цьому році

17 грудня 2020, 19:00

Як зробити свій офіс комфортним і чи важливе для менеджерів вміння жартувати?

Матеріал підготовлено у співавторстві з Наталією Cлєпцовою, засновницею Business Stand Up Agency.

Відомий американський гуморист і карикатурист Френк Хаббард залишив нам ідею, якій більше 100 років, і яка саме в цьому році набуває нового актуального змісту. А сказав містер Хаббард так: хай там як, ніколи не приймайте життя занадто серйозно — вам із нього живцем все одно не вибратися.

Відео дня

Сумно і смішно одночасно. Чому саме в цьому році, пояснювати не варто. Кожен з нас пережив і продовжує переживати безліч ситуацій, коли давно знайомі і близькі нам люди почали поводитись неадекватно. Помічали? Та ми й самі в цьому році поводимося не завжди адекватно, внутрішньо виправдовуючи свою нетипову поведінку обставинами, приймаємо несподівані рішення і демонструємо нетипові реакції. А ось на що свідомість дійсно відгукується з вдячністю — так це на легкість і гумор.

Ми, наприклад, належимо до однієї прекрасної компанії розумних і сильних жінок — професіоналів, які працюють у різних сферах і обіймають досить високі посади. Ми знайомі не перший рік і починалася наша компанія з професійних питань. Нам завжди було що обговорити, обмінятися думками і бізнес-рішеннями, зібрати експертну раду і придумати кілька крутих ідей для роботи.

Зараз кожен раз, зібравшись разом за сніданком, що плавно переходить в обід, ми інтуїтивно перетворюємо його на стендап. Адже неможливо серйозно розповідати про те, що відбувається в реальному житті. Бізнес-кейси неможливо обговорювати серйозно, тому що це прямий шлях до стресу. А нам, дорослим і втомленим від цього року людям, дуже потрібні позитивні емоції і заряджена позитивною енергією інформація. В ідеалі добре б отримувати її від тих, до кого ми звикли і кому довіряємо.

Отримуйте позитивну енергію від людей, з якими вам приємно спілкуватися. Таке ставлення до життєвого контексту не обов’язково пов’язувати з уже всім обридлим поняттям позитивного мислення. Кожен день наповнений такою кількістю завдань і проблем, що мислити позитивно схоже на статус «місія нездійсненна». До того ж позитивне мислення — це розтягнутий у часі процес певного насильства над власними почуттями.

А ось жарти і гумор — уколи точкові, здатні згладити і вирівняти ситуацію там, де це необхідно. І наскільки ж приємно і корисно для здоров’я — навчитися жартувати. Жартувати над ситуацією, над собою і, звичайно, над іншими. Відповідно до теорії гумору Фрейда, жартувати в доброзичливій або саркастичної формі нам дозволяє наше супер-его. Зигмунд Фрейд також вважав, що вихід психічної енергії через гумор і жарти дозволяє уникнути емоційного дисбалансу і «вибуху». Отже, вміти жартувати корисно для психічного здоров’я.

Тема здоров’я в усіх його проявах у цьому році актуальна як ніколи. Як жартувати в повсякденному житті — справа зрозуміла. Рівень, дошкульність та інтелектуальність наших жартів залежить від характеру, літературних та інших уподобань, культурних особливостей у сім'ї. А як жартувати на роботі — це питання. Чи повинен топ-менеджер або рядовий менеджер вміти жартувати? Не дивуйтеся, але це вкрай затребувана навичка, якої найдосвідченіші власники бізнесу очікують від своїх команд. І не просто чекають, а навіть навчають. Мотиви очевидні: здатність з гумором поставитися до складної ситуації на роботі, не розлютитися у відповідь на жорсткий коментар колеги і обіграти словами кризовий стан — цінна навичка, яка контролює мікроклімат у колективі і не доводить до точки емоційного неповернення. А ще в сучасному діловому світі все більше стають популярними корпоративи в стилі stand up — новий тренд, який посилився в цьому році. Бізнес у гуморі, гумор у бізнесі — унікальна зв’язка, що дозволяє сублімувати напруженість у позитив.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Зробити свою роботу комфортним місцем легко — іноді можна й жартувати. Гумор не потребує адвокатури. Адже ми прекрасно усвідомлюємо, наскільки легко бути поруч з людьми, здатними з гумором поставитися до себе і створити атмосферу легкості та позитиву. І ми з вами теж саме такі люди. А якщо довільний stand up ще й корисний для здоров’я — опір безглуздий. Жартуйте і будьте здорові. І не приймайте все в житті занадто серйозно: нам з нього живцем все одно не вибратися.

Показати ще новини
Радіо НВ
X