Як пандемія впливає на поведінку людей і що з цим робити брендам

21 травня 2020, 09:45

Пандемія змінила світ. У тому числі і поведінку людей. Які тренди важливо враховувати бізнесу

Загальна ситуація

Мережа Havas відстежує тенденції в поведінці споживачів у всьому світі, які США часто формує за рахунок масштабності та рівня розвитку свого ринку. Навіть епідемія не стала винятком: саме в США зареєстровано найбільшу кількість випадків COVID-19, і, без сумніву, настрої в американському суспільстві в зв'язку з цим можуть бути дуже показовими для формування глобальної перспективи. За даними останнього Consumer Tracker, 90% опитаних у США не сумніваються в тому, що епідемія коронавірусу матиме тривалий, якщо не постійний, ефект на життя людей після свого закінчення. За останній місяць рівень оптимізму щодо майбутнього істотно знизився, в той час як тривожність у суспільстві щотижня наростає.

Відео дня

В умовах соціальної ізоляції страх самотності, неспокій за своє здоров'я і персональну безпеку переживаються набагато гостріше. І щоб впоратися з цими сильнішими подразниками, люди змінюють свої звички, спосіб мислення і поведінкові моделі у відповідних сферах — спілкуванні та підтримці благополуччя. Щоб окреслити стратегії і нові можливості для брендів варто детально розглянути кожну з них.

Havas
Фото: Havas

До звичного спілкування ми повернемося не скоро

Згідно з даними Consumer Tracker 22% респондентів вважають, що ми станемо більш ізольованими, ніж будь-коли, а 28% вже почуваються більш самотніми. Тому більше зусиль вкладається в підтримку стосунків.

Зараз спілкування проходить в основному онлайн: кількість американців, що досі зустрічаються  «в реалі» за останній місяць скоротилося в чотири рази, з 84% до 24%, в той час, як частка американців, які проводять віртуальні зустрічі, вечірки і збори, збільшилася з 14% до 22%. Така диспропорція, ймовірно, пояснюється тим, що віртуальне спілкування не йде ні в яке порівняння з реальним за веселощами і душевністю незважаючи на те, що 33% респондентів вважають що підтримувати контакти зараз можна легше, ніж будь-коли.

Havas
Фото: Havas

Самотність і нудьга провокують людей на більш відверті висловлювання, більш часті контакти, розмови про майбутнє, творчий прояв і веселощі. 23% опитаних американців тепер висловлюють свої почуття більш щиро, 30% вважають за краще обговорювати перспективи, тоді як 20% згадують минуле, а за допомогою креативних онлайн-інструментів користувачі привносять гумор у віртуальне спілкування. З усіх застосунків і онлайн-активностей, люди більш схильні використовувати ті, які не тільки об'єднують, а й розважають, забезпечують веселе проведення часу.

Проте, підтримка соціальних зв'язків у віддаленому режимі стомлює, і респонденти говорять про соціальне вигоряння і віртуальне похмілля після численних сесій в Zoom, Facetime та інших засобах спілкування.

Але в загальному, в результаті соціальної ізоляції люди стали ближче спілкуватися не тільки з рідними, а й з більш широким колом друзів і знайомих: половина всіх опитаних зазначає, що проводить більше часу з сім'єю і друзями, а 22% відновили спілкування з тими, з ким не говорили роками.

Що можуть зробити бренди, коли спілкування так змінилося:

1. Взяти роботу з організації спілкування на себе

2. Зробити досвід споживачів як можна більш схожим на реальне спілкування.

3. Полегшити споживачам прийняття спонтанних рішень

4. Дати людям можливість подуріти

5. Створити безпечні умови для щирих і відкритих висловлювань

6. Дати споживачам можливість просто побути і зробити щось разом

Підтримувати гарне самопочуття вдома виявляється не так-то просто

29% опитаних бояться захворіти, а 45% побоюються, що вірусом можуть заразитися їх близькі. Тому ще одним трендом карантину є привнесення елементів зовнішнього світу в домашнє середовище.

Епідемія COVID-19 виявила наші вразливі місця і змінила наше сприйняття здоров'я і гарного самопочуття. «Нарешті до нас дійшло, що стан здоров'я і самопочуття не індивідуальний, але соціальний, — пише автор Guardian, — Ми не незалежні, а зовсім навпаки. Ми можемо заразити один одного, але можемо і змусити навколишніх відчути себе добре».

На цей момент обставини ускладнюють прояв турботи про себе. Щотижня зростає кількість людей, які страждають від самотності, що підриває їхній моральний стан і відбивається на ментальному здоров'ї. Щоб посилити відчуття стабільності, 27% американців підтримують звичний робочий розпорядок, але це швидко набридає. 26% протягом дня відчувають втому раніше, ніж до ізоляції.

Havas
Фото: Havas

Люди намагаються підтримувати фізичну активність: 37% учасників Consumer Tracker гуляють більше, ніж до епідемії; зростає кількість людей, які роблять пробіжки або проводять тренування вдома. Навіть якщо за якістю ці тренування не дотягують до рівня спортзалу — це нормально, в будь-якому випадку це сприймається краще, ніж нічого. Проте 23% опитаних зазначають, що залишатися активним, будучи замкненим у чотирьох стінах, для них стає практично неможливим.

Багато хто вважає, що карантин закінчиться для них підвищенням втоми і гіршою формою: понад 33% респондентів відчувають занепокоєння в зв'язку з поверненням до нормального життя, а також припускають наступ емоційного вигорання, 26% очікують, що закінчать ізоляцію в гіршій фізичній формі. Ще 20% опитаних вважають, що будуть почуватися морально виснаженими.

Такі припущення небезпідставні, оскільки в гонитві за бажанням побалувати себе в лихоліття 40% опитаних їдять більше, ніж раніше і в основному заїдають стрес снеками та іншими не особливо корисними продуктами, а 20% споживають більше алкоголю. 31% респондентів сплять більше, ніж до епідемії, а 23% — сплять менше.

У той час як активності в зовнішньому світі згортаються, внутрішній світ набуває все більшого значення. В ізоляції люди переглядають свої пріоритети: 24% опитаних стали працювати менше, а 20% вважають, що з закінченням карантину вони зможуть краще дотримуватися балансу між роботою та особистим життям. 27% повертаються до старих або забутих захоплень і занять, 34% присвячують більше часу собі. Новим захопленням теж знаходиться місце: в півтора разу збільшилася кількість людей, які освоюють готування і випічку, і майже в два — приділяють більше часу геймінгу. 24% респондентів розбирають захаращені простори і виробляють більш прості алгоритми збирання, а 21% після ізоляції готові вкладати гроші й час у те, щоб зробити атмосферу в своїх будинках більш здоровою і щасливою.

В цілому, третина учасників Consumer Tracker переглядає свої довгострокові пріоритети і збирається змінити свій підхід до життя після епідемії. Як зазначає Арундаті Рой у своїй колонці для Financial Times, пандемії завжди змушували людство обрубувати зв'язки з минулим і перепридумувати світ заново. Цей випадок — не виняток. Це портал, ворота між сьогоднішнім світом і прийдешнім.

Як же поводитися брендам, коли добре самопочуття потрібно підтримувати вдома:

1. Сфокусуватися на побудові тривалих відносин зі споживачами, а не гнатися за миттєвим зростанням продажів

2. Виявляти емпатію і не пропонувати чогось недосяжного

3. Піддатися настроям у суспільстві й продемонструвати вдячність за паузу, як можливість для підбиття підсумків і розвитку

4. Спростити отримання користі — запропонувати прості рішення і заняття для підвищення добробуту і розширення перспектив

5. Пропонувати практичні ідеї, які підтримують виникнення нових здорових звичок у домашніх умовах

6. Потурати потребам людей в комфорті, ностальгії, легкості й умиротворенні

На закінчення хочеться сказати, що якою б довгою не була ця криза, ми з неї обов'язково вийдемо. І бізнесу варто скористатися цим часом. Підтримуйте споживачів і доведіть на ділі, що ваші цінності не порожній звук. Тим самим, ви тільки зміцните взаємини і забезпечите собі їх майбутню лояльність. Лояльність, яка буде здатна пережити будь-які важкі часи.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X