Курс на вихід з кризи. П’ять порад підприємцям

24 червня 2020, 09:30

Головна ставка зараз — на команду і витіснення конкурентів

Чорний лебідь — 2020 не щадить нікого. Одні підприємства банкрутують, інші — сильно втрачають. Криза COVID-19 сильно трансформувала наше життя, пристосовуватися до нової реальності доведеться як компаніям, так і співробітникам.

Відео дня

Що робити власникам і керівникам, щоб бізнес вижив і залишався на плаву?

Відновіть офлайн роботу

Перше і найважливіше — відновіть роботу, забезпечивши безпеку своїм співробітникам. Особисто я не вірю в успіх дистанційної роботи, тому створив необхідні умови для повернення співробітників в офіс. Я вважаю, що саме корпоративна культура, тімбілдінг, обмін досвідом та експертизою — запорука ефективної роботи компанії. Я чітко переконаний: той, хто перейшов на віддалений доступ, для мене більше не конкурент.

Зробіть ставку на команду

Уріжте витрати, наскільки це можливо, але робіть це розумно. Скоротіть витрати на транспорт, зайві офісні приміщення, необов’язкові закупівлі. За необхідності — скоротіть зарплати топ-менеджерам, менеджерам середньої ланки і запропонуйте їм невелику частку від бізнесу. Якщо вони почнуть працювати ефективніше, ви виграєте. Не втрачайте сформовану команду — зібрати її заново буде нелегко. Пам’ятайте, що під час кризи багато компаній змушені скорочувати хороших фахівців. Якщо у вас є можливість — найміть їх. Це дасть вам переваги перед конкурентами в майбутньому, коли економіка відновиться. Пам’ятайте, що професійна команда — ваш основний ресурс.

Витісняйте ослаблих конкурентів

Впроваджуйте нові технології і підходи. Якщо у вас є гроші, використовуйте їх, щоб стабілізувати бізнес, а не розширюватися. У той же час, під час кризи відбувається переформатування і перерозподіл ринку: сильні поглинають слабких. Думайте про те, як переграти своїх конкурентів, зберегти і збільшити частку на ринку.

Я давно не сприймаю кризу як кризу. Для мене це просто зміна правил, до яких потрібно пристосуватися.

Відкриваючи завод з виробництва електрофурнітури, я й подумати не міг, що кордони закриються, а на наш товар з’явиться додатковий попит через відсутність турецьких і китайських аналогів. Навіть після відкриття кордонів наша частка на ринку значно зросла. Дистриб’ютори зрозуміли: потрібно диверсифікувати ризики і розширювати асортимент за рахунок локальних виробників.

Слідкуйте за трендами

Пам’ятайте, що під час кризи всі процеси і тенденції отримують прискорення. Наприклад, сьогодні в США щодня банкрутує один гіпермаркет, оскільки люди вважають за краще здійснювати покупки онлайн. У найближчому майбутньому цей тренд набере ще більших обертів — люди звикнуть користуватися зручними застосунками і оцінять переваги дистанційного шопінгу.

Зараз багато бізнесменів бачать нові можливості та ніші саме в онлайн просторі. І ця сфера точно залучить значні інвестиції вже в найближчі роки. Також будуть розвиватися медицина, сфера продуктів харчування, IT. Криза змінить звички споживачів і бізнесу потрібно пристосуватися. Наше завдання як підприємців — зловити ці тренди, побачити і вчасно адаптуватися.

Залучайте партнерів

Розумію, багато хто чув історії про те, як партнери підставляють один одного і сперечаються про розподіл прибутку. Важливо пам’ятати, що є багато професійних і відповідальних людей, головне — правильно вибирати. Якщо ви самі дотримуєтеся високих стандартів у роботі, вам буде простіше знайти однодумців, які поділяють ваші цінності. Партнерство допомагає звільнити час, розділити ризики і відповідальність. До того ж, партнер знає вашу репутацію і, в разі необхідності, зможе надати вам фінансову допомогу на умовах краще, ніж у банку. Плюс до всього, забезпечити позику ви можете відсотком у вашому спільному бізнесі.

Я давно не сприймаю кризу як кризу. Для мене це просто зміна правил, до яких потрібно пристосуватися. Для мене підприємництво — це спосіб життя, невід'ємною частиною якого є ризик. Але ризик усвідомлений і виправданий. Успішний бізнес завжди повинен бути в повній готовності до шторму. І якщо вже ви вибрали для себе шлях підприємця, забудьте про розмірене безтурботне життя. Підприємництво — це постійний драйв.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X