Тонни пластику і сміття. Про що варто замислитися івент-агентствам в період вимушеного відпочинку
Багатомільйонні події, на яких витрачається мільйони кіловат енергії, після яких залишаються тонни сміття, а особливо пластику. П’ять кроків поліпшити ситуацію для івент-агентств
Впровадження принципів сталого розвитку у діяльність ділового світу, в культуру та життя суспільства — це вже не якась PR-історія великого бізнесу задля підвищення вартості акцій компанії. І не промови вчених з далекої Америки. Це глобальний рух держав, бізнесу, всесвітніх організацій, вчених, простих людей задля збереження та поліпшення життя на планеті Земля.
Індустрія заходів серед всіх індустрій як в Україні, так і в світі, займає далеко не останнє місце впливу на довкілля з її щорічним обсягом $1,1 млрд згідно з даними Allied Market Research. Багатотисячні публічні заходи, сотні тисяч ділових, корпоративних заходів, виставкових, спортивних, розважальних маленьких та великих заходів — у підсумку по всьому світу — це багатомільйонні події, на яких витрачається мільйони кіловат енергії, після яких залишаються тонни сміття, а особливо пластику.
Вже більше 10 років світова індустрія заходів на перше місце серед пріоритетів розвитку ставить впровадження системи ощадливого ставлення в організації заходів. В США, Європі відсоток Зелених Заходів та впровадження зелених рішень неймовірно росте з кожним роком.
Наприклад, організатори великих фестивалів роблять моніторінг навантаження генераторів, використовують сонячні генератори, біопаливо або використовують гібридну технологію, яка допомагає зменшувати використання викопного палива, витрати та пов’язані з ним викиди. І майже 100% подій використовують роздільну систему збору сміття. Звичайно, це не зовсім заслуга організаторів, а тому що вона впроваджена централізовано у країнах, і організатори мають слідувати законам, але збір сміття — це тільки частина всіх еко-активацій, які використовуються при організації подій.
На жаль, ми не маємо всеукраїнської статистики, але наприклад в нашій агенції за 2019 рік кількість запитів щодо організації зелених заходів або впровадження «зелених рішень» зросла вдвічі у порівнянні з 2018 роком, це приблизно 5% всіх подій, що ми організовуємо. Але, це нікчемно малі цифри для такого великого ринку, як Україна. Всі ми знаємо в якій екологічній халепі ми живемо і наскільки важливо аби бережливе ставлення стало must have в усіх можливих напрямах.
І на мій погляд є два головні стереотипи, які існують зараз в українській індустрії заходів і гальмують розвиток масового використання зелених технологій для організацій будь-яких подій.
1. Це стереотип, що зелені заходи — це великі гроші
2. Зелені заходи — це складно. Або що є ще дуже мала обізнаність, відсутність позитивного досвіду замовників та організаторів, щодо зелених заходів та реалізації зелених рішень.
І якщо з першим стереотипом легко впоратися, наприклад, на жаль, в Україні поки що немає централізованої системи збору сміття, але є багато компаній, які забирають роздільне сміття і вартість цих послуг не космічна, як це було ще 5 років назад. Наприклад, вартість роздільного збору сміття десь приблизно на 15% дорожче збору нероздільного сміття. Або використання екологічних продуктів від фермерів для кейтерингу — це десь 20% різниці. Та й це не проблема, бо спланувати захід та бюджет можливо таким чином, що використання зелених технологій не буде мати критичний вплив на бюджет, бо завжди можна знайти більш оптимальні за ціною альтернативи для інших «не-еко-складових».

А ось щодо другого стереотипу, то з ним все набагато складніше, як не парадоксально це звучить, бо в більшості своїй українці ще консервативна нація, яка досить тяжко та повільно змінює своє ставлення до всього незвичного та нового, та дуже довго розкачується аби щось змінити.
Але я хочу зазначити, що еко-активності вже зараз не є складними гідравлічними машинами, а досить простими для впровадження і корисними з точки зору бережливого ставлення до довкілля:
1. Роздільний збір сміття. В усіх великих містах України є компанії, які займаються збором та переробкою роздільного сміття.
2. Безпаперові інформаційні матеріали. Заміна паперової поліграфії на цифрові матеріали (флеш-картки, застосунки, веб-сховища, та інше). Наприклад, зараз дуже легко зробити QR-коди та викладати матеріали в цифровому форматі, аби учасники та гості могли завантажити їх собі прямо на заході.
3. Інформаційні паперові матеріали виготовлені з вторинної сировини. Так, якщо для ваших гостей критично мати матеріали в паперовому вигляді, зробіть їх з еко-матеріалів.
4. Світлодіодні бейджі з електронним іменами учасників заходу замість пластиково-паперових матеріалів
5. Цифровий декор приміщень
— Проекції концептуальних рішень заходу на стіни, стелю, підлогу
— Світлові фотозони
— Інтерактивні стіни
— Цифровий декор головної сцени та програми заходу
— Флористичний декор з сухих квітів або еко-штучних замість гумових кульок. Вже є безліч рішень з такими квітами, що навіть професіоналам важко відрізнити від природних. Це не тільки набагато елегантніше, але ви зможете потім прикрасити цими квітами приміщення вашої компанії, чи використовувати їх для інших заходів.
— Живі квіти, деревця, ялинки у горщиках з землею для декору, які потім можна висадити в парку, в лісі чи на фермі в саду замість квітів, які потрапляють у сміття одразу після закінчення заходу.
— Еко-продукти від фермерів для смачної частини заходу. Це не тільки про бережливе ставлення до здоров’я ваших гостей, а й про можливість допомогти розвитку фермерського руху в Україні.
— Еко-посуд із природніх матеріалів для літніх та заходів під відкритим небом.
— Диспенсери для води зі скляним або паперовим посудом замість пластикових пляшок. Майже нульові відходи.
— Економічні LED-лампи для світлових фото-зон, цифрового декору. Такі лампочки «їдять» набагато менше електроенергії.
— Сонячні мобільні батареї/лампи для вечірнього освітлення, мобільних станцій заряджання телефонів. Гарно підходять для заходів під відкритим небом.
— Залучення учасників та гостей до популяризації «зеленого руху». Зробіть «ощадливе ставлення» частиною вашої концепції та комунікації з гостями, наприклад:
a. вимкніть все світло та обладнання на 1 хвилину задля збереження електроенергії. Ви здивуєтесь, коли прорахуєте користь від цієї хвилинної активності
b. організуйте збір коштів/лотерею для якоїсь екологічної української місцевої ініціативи, одним із лотів, наприклад можуть бути квіти в горщиках, якими прикрашений захід
c. запропонуйте учасникам прийти зі своїми чашками/пляшками для кави/води та винагородіть їх додатковими смаколиками чи подаруночками.
Це тільки приклади маленьких кроків, які можуть допомогти розвивати впровадження культури ощадливого ставлення до людей, довкілля. І рішень вже зараз є набагато більше. Маленькі кроки — це початок великої ходи. А як «велика хода» може змінити життя суспільства ми в Україні знаємо з власного досвіду.