Шість варіантів гейміфікації бізнесу. Що спрацює?

9 липня 2020, 17:00

Нудна взаємодія з аудиторією вже не працює. Приклади вдалих і креативних рішень

Що це за слово таке

Гейміфікація — хороший спосіб побудови відносин з клієнтами, який допоможе урізноманітнити контент, виділитися і в результаті досягти більшого залучення в бренд. Маркетологи давно використовують цей прийом просування: від простого «збери три кришечки», накопич бали за покупки і отримай знижки — до технологій доповненої реальності.

Відео дня

Гейміфікація давно вийшла за межі ритейлу і активно використовується як в політичній, так і соціальній сферах. Наприклад, під час президентських виборів в США штаб Барака Обами створив спеціальні бейджі «Статусу виборця» на Foursquare. Якщо виборець відвідував п’ять заходів кандидата в різних штатах і робив позначки, він отримував найвищий статус — «Obama for America» і брав участь в розіграші вечері з майбутнім президентом.

Ще одним хорошим прикладом гейміфікації є програма лояльності Monobank. Клієнти за користування послугами заробляють котиків і змінюють їх на брендований одяг. Учасник, який перший збере колекцію зі 103-х котиків, отримає автомобіль. Цікаво і мило.

Ще один приклад простої гейміфікації, але вже не з бізнесу, а з соціального сектора. Щоб зібрати на центр онкохворих дітей Дача, Українська Біржа Благодійності розігрує останню модель iPhone та інші цінні призи серед всіх, хто пожертвує від 100 грн. В результаті фонд відзвітував, що зібрав 130 тис. грн, що більш, ніж в три рази перевищило чек за покупку телефону.

Але найбільшим майданчиком застосування ігрових механік залишаються, звичайно ж, соціальні мережі. Блогери і бренди розігрують призи для залучення і активізації фоловерів. А самі соціальні мережі, особливо орієнтовані на молодшу аудиторію, створюють змагальні елементи (наприклад, рамки і нагороди в Likee) для стимуляції UGC (Uger generated content).

Як брендам можна «пограти» вже зараз

Надалі, щоб вливатися в адженду соціальних мереж і бути ближче до споживача, бренди все частіше будуть вдаватися до ігрових механік. Пік можливостей брендової гейміфікації настане, коли штучний інтелект щільно увійде в усі сфери нашого життя. Але вже сьогодні в своїй комунікації ви можете застосувати кілька доступних, ефективних, а головне, недорогих механік:

1. Інтерактивні механіки: конкурси і челленджі за призи. Для більш вірусного ефекту бажано залучати блогерів, в тому числі і для створення контенту.

2. Візуальні механіки: доповнена реальність (AR), брендовані фільтри, рамки, маски і стікери.

3. Допитливі: тести, квести, опитувальники, голосувалки. Цей інструмент також дозволяє збирати інформацію про користувачів. Прекрасний приклад — активності видання Meduza для фоловерів в Instagram.

4. Змагальні: нагородження статусами клієнтів бренду за виконану дію. Приклад: видання MC. Today створило МС Creators Club, де кожен може стати членом клубу і в залежності від розміру вкладу отримати один з трьох статусів і плюшки до нього.

5. Креаторні або соціальні: залучення у виробництво продукту. Наприклад, публікація історій клієнтів на лендінгу проекту (як «Карта добрих історій WOG»), голосування за кращий дизайн продукту, кращу назву лінійки або конкурс на кращий еко-проект для вашого бренду з подальшою його реалізацією.

6. Власний підхід. Ви можете придумати нову механіку. Головне, щоб в ній були присутні елементи гри з можливістю здійснювати цільові дії.

Важливо не загратися. Гейміфікація — всього лише інструмент для спілкування і залучення аудиторії. Головним в комунікації залишається ваш посил і креатив, який може викликати потрібну вам емоцію, щоб ваш клієнт натиснув кнопочку Next.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X