Стисло і зрозуміло: 100 млн євро на ядерну безпеку, Китай хоче модернізувати шлюзи на Дніпрі

27 липня 2020, 10:30

Понеділок, 27 липня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Французький суднобудівник Ocea підписав з прикордонною службою України контракт на €136,5 мільйонів на поставку 20 швидких патрульних катерів до 2023 року. П’ятнадцять з 32-метрових катерів будуть побудовані на атлантичній верфі Ocea, приблизно за 100 км на південь від Сен-Назера. Решта п’ять — на верфі Нібулона в Миколаєві. Алюмінієві катери здатні патрулювати 1 200 морських миль, що приблизно еквівалентно береговій лінії України, від Ізмаїла на Дунаї до Маріуполя на Азовському морі.

Відео дня

  • Міжнародне спільне підприємство підкреслює, що Нібулон — сучасний український суднобудівник. Олексій Вадатурський, генеральний директор Нібулона, сказав на церемонії підписання: «Ми відроджуємо Дніпро, будуємо український флот і робимо все, щоб зробити Україну морською державою, а не країною біля моря». Французьке казначейство надає більшу частину фінансування, а французька юридична фірма Jeantet веде угоду.

  • ЄБРР надає Нібулону кредит у розмірі $27 млн для підтримки проєктів з розвитку річкових вантажів і торгівлі зерном під час економічного спаду, викликаного коронавірусом. Фінансування є частиною пакета підтримки ЄБРР, покликаного забезпечити роботу ключових підприємств під час пандемії.

  • Минулого тижня Нібулон запустив другий буксир-штовхач, що є частиною плану будівництва чотирьох за два роки. Обладнані потужними двигунами Scania, 80-тонні буксири використовуються для швартування і проштовхування 3 тис. тоннажних барж через мілководдя. На верфі Нібулон також виробляють невеликі буксири і річкові баржі. Нібулон має флот з 77 суден, майже всі — для річкових робіт.

  • Цього року Нібулон планує перевезти до 5 мільйонів тонн річкового вантажу, що на 30% більше, ніж у липні-червні минулого року. За маркетинговий рік який закінчився в червні, Нібулон перевіз 3,8 млн тонн, що на 9% більше, ніж у попередньому році. Вантажами є в основному зерно, залізна руда, вугілля, будівельні матеріали, а також херсонські кавуни. Близько 85% вантажів Нібулона йде на експорт. Поставлений на якір в гирлі Дніпра, новий 140-метровий плавучий кран Nibulon Max дозволяє здійснювати високошвидкісне одночасне перекачування зерна з двох барж на морський плавучий корабель.

  • Українське Дунайське пароплавство повідомляє в Facebook, що хтось вкрав 32 невеликі баржі на загальну суму $5 млн. Державна компанія повідомляє, що два або три роки тому підрядник ТОВ «Олтекс-Од», ймовірно вивіз їх за межі України і перереєстрував. Пароплавство також звинувачує співробітників ізмаїльського відділення Міністерства юстиції в крадіжці грошей, призначених для виплати заробітної плати. Китайські інвестори висловили зацікавленість у покупці судноплавної компанії на правах приватизації.

  • Чи Цзінюань, віце-президент China Railway 14th Bureau Group Co., підписав угоду з Ігорем Шевердіним, виконувачем обов’язки начальника Українських водних шляхів, про розвиток внутрішніх водних шляхів для полегшення торгівлі між Україною і Китаєм, який нині є найбільшим торговим партнером України. З фокусом на Дніпрі, Дністрі та Дунаї, підписаний 15 липня в Києві меморандум про взаєморозуміння, націлений на «залучення інвестицій, технологій і передового досвіду для реалізації інфраструктурних проєктів на внутрішніх водних шляхах в Україні». На церемонії міністр інфраструктури Владислав Криклій сказав, що прийняття Радою цієї осені законопроєкту про внутрішні водні шляхи «зробить річкову логістику ефективною і дозволить перевозити великогабаритні вантажі, заощадивши мільйони на ремонті доріг».

  • Міністерство фінансів витратить $846 млн з розміщених на минулому тижні єврооблігацій на суму $2 млрд, для покупки єврооблігацій з погашенням у 2021 і 2022 роках, повідомляє міністерство. Це приблизно на $100 млн більше ніж очікувалося. Угода яка відбудеться в четвер, викупить старі облігації з більшою прибутковістю. Нові єврооблігації на $2 млрд мають прибутковість 7,253% а старі — 7,75%.

  • Енергоатом, державна атомна енергетична компанія України, отримав транш кредиту в розмірі €100 млн від Євроатому, Європейського співтовариства атомної енергетики. Відповідно до угод укладених в 2014 році, Євроатом і ЄБРР надали Енергоатому кредит в розмірі €300 млн на реалізацію заходів безпеки на 15 атомних електростанціях України. Ядерна енергія забезпечує близько половини електроенергії України.

  • Приватбанк заявляє, що його колишні власники відмили $760 млн згідно зі зміненим позовом, поданим на минулому тижні в суді штату Делавер, повідомляє Радіо Свобода. У первісному позові поданому в минулому році, нове керівництво найбільшого банку України звинуватило колишніх власників Ігоря Коломойського і Геннадія Боголюбова у відмиванні $623 млн. Після того як банк націоналізували в 2016 році центральний банк України звинуватив колишніх менеджерів у передачі 90% кредитів компаніям власників.

  • Скептицизм щодо здатності уряду Зеленського реформувати Україну був спільною темою двох статей в західній пресі в минулі вихідні. «Для Зеленського в Україні буде важкий шлях: співчуття президенту в західних столицях і МВФ зараз пом’якшено занепокоєнням», — пише в замітці Тоні Барбер в Financial Times. «Корупція в Україні: невже у Зеленського закінчується час для реформування країни?» Говориться в заголовку статті в Euractiv. Репортери цитують Максима Нефьодова, колишнього керівника митниці: «Час реформ в Україні пройшов. Сигнал, який уряд зараз посилає людям, полягає в такому: бути реформатором означає, що вас будуть переслідувати, ви отримаєте поганий піар і у вас не буде політичного майбутнього».

  • За повідомленнями, число нових заражень коронавірусом в Україні становило загалом 1 000 на день з п’ятниці, що на 20% більше ніж в середньому 800 захворювань в перші три тижні липня. Смертність досягла в середньому 13 осіб на день. Міністр охорони здоров’я Максим Степанов заявив у суботу, що Західна Україна та місто Київ залишаються гарячими точками країни. У суботу нові зараження були: Львівська область — 130 випадків; місто Київ — 95; Івано-Франківська область — 88; Рівне — 81; і Закарпаття — 67.

  • МОЗ дозволяє Української футбольної асоціації проводити матчі на стадіонах, заповнених до 25%. На прикладі київського стадіону Динамо це означає максимум 4 200 глядачів замість 16 900 — повної місткості. Якщо фанати збережуть дистанцію на наступному тестовому матчі, в середу міністерство може дозволити наполовину заповнені стадіони. Українські клуби відновили гру 30 травня — поки що без уболівальників.

  • Починаючи від сьогодні, Австрія не дозволятиме в'їзд українцям, і громадянам 31 іншої країни з високим рівнем коронного зараження, таких як США і Росія. Українці з австрійським видом на проживання повинні пред’явити довідку про негативні результати тесту на коронавірус, зробленого за 72 години до прибуття.

  • У зв’язку з тим, що обмеження на поїздки до ЄС поширюються на серпень, МАУ, найбільший український перевізник, призупиняє обслуговування деяких міст і скорочує частоту рейсів, переходячи на щотижневі рейси. До 15 серпня рейси МАУ скасовані в: Берлін, Прагу, Відень, Ларнаку, Тбілісі і Кишинев. На сьогодні з 33 міжнародних рейсів з Борисполя майже половина — в Туреччину.

Від редактора:

Дніпро може знову стати українською Міссісіпі. Але минулорічні річкові вантажі в 12 мільйонів тонн — це тільки 20% від 60 мільйонів тонн на рік, що перевозилися в кінці радянських часів. Затримка законопроєкту про внутрішні водні шляхи в Раді — це підтвердження того, що ніхто не хоче платити призначені для користувача збори за технічне обслуговування та модернізацію. Одного разу масивні сталеві двері на річковому замку впадуть. Оскільки цей день розплати не так вже й далеко, уряд повинен скликати міжнародну конференцію донорів для проєкту з відновлення на кілька мільярдів доларів. Голландські, американські, а тепер і китайські компанії прагнуть брати участь ув проєкті. Проблема полягає у фінансуванні.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN).

Републікування повної версії тексту заборонене. Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо НВ
X