Всі навколо говорять про Clubhouse і шукають інвайти. А бізнесу це навіщо?
П’ять інструментів, які допоможуть вам стати популярнішими в новій соціальній мережі Clubhouse.
Якщо ви проводите багато часу в соціальних мережах останнім часом, ви, мабуть, помітили, який ажіотаж викликав застосунок Clubhouse.
Нова соцмережа нагадує суміш подкасту в прямому ефірі і відвідування конференції TED Talk, де ви можете вийти на сцену і поставити запитання або провести свою власну доповідь на будь-яку тему в будь-який час.
Завжди відбуваються десятки розмов одночасно, що дозволяє користувачам стрибати між кімнатами і спікерами залежності від їхнього інтересу.
Але скористатися можливостями Clubhouse можна тільки за запрошенням і якщо у вас є iPhone. Для користувачів Android тільки почали адаптувати застосунок. Хоча розробники заявляли, що для них це не є пріоритетом.
Навіть за таких обмежень кількість користувачів Clubhouse вже перевищила 8 млн, а на біржі компанію оцінюють в $1 млрд.
І якщо ви таки змогли вирвати запрошення в Clubhouse — вважайте, що ви щасливий володар квитка на отримання ексклюзивної та інсайдерської інформації. Вже сьогодні ви можете послухати спіч Ілона Маска, Каньє Веста, свого улюбленого блогера або Опри, яка зареєструвалася не під своїм ім'ям, бродить по кімнатах і ставить запитання.
Багато в чому це дуже схоже на перші дні Twitter, де зібралося багато цікавих людей з техно індустрії, маркетологів, знаменитостей, інвесторів і впливових осіб.
Clubhouse — це ексклюзивність
Кожен користувач може запросити тільки обмежену кількість своїх контактів — два для початку. Застосунок викликає сильне звикання і створює досвід, зовсім не схожий на те, що ви знайдете на будь-якій іншій соціальній платформі.
Аудіо привносить автентичність в онлайн-спілкування, а також це швидкий спосіб знайти нові знайомства.
Немає можливості на помилку
Застосунок не дозволяє записувати розмови (хоча технічно ви могли б записувати, але це суперечить умовам спільноти). Тож на поточний момент це означає, що розмови не архівовані і не доступні для пошуку. Саме тому користувачі не відчувають такого тиску, як у інших соцмережах (так, я говорю зараз про Instagram). Ви не зможете створити собі ідеальний образ і відшліфувати всі свої відповіді. Тобто інтерес до вашої персони може бути спровокований тільки якщо ви дійсно цікавий співрозмовник, який дає користь.
Clubhouse кращий за Instagram?
Поки додаток буде доступно тільки за інвайтами, там буде тільки залучена аудиторія. Це не фото в Instagram, яке користувачі можуть пропустити і не зрозуміти, що це реклама. У Clubhouse кожен член кімнат слухає розмову і ймовірність того, що користувач почує назву вашого бренду велика — майже 85%, адже мало хто буде включати Clubhouse, щоб слухати його на фоні.
Чому Clubhouse важливий для бізнесу і маркетологів
Clubhouse надає нові можливості для брендів і маркетингу, PR і комунікацій.
Ви можете стати дуже відомим спікером завдяки своєму досвіду та порадам. А це допоможе завести нові знайомства або клієнтів, якщо ви розвиваєте бізнес. У залі Startup Club на запитання аудиторії відповідав адвокат з інтелектуальної власності. До кінця 2-годинної розмови з ним зв’язалися приблизно 20 нових клієнтів.

Більш того, Clubhouse ідеально підходить для підвищення впізнаваності бренду за допомогою кампаній із вуст в уста. Президент компанії Focus Brands (яка володіє Cinnabon) Кет Коул проводить щотижневі зустрічі в Clubhouse, щоб допомогти іншим бізнесменам і підприємцям знайти свій шлях. Протягом декількох тижнів вона говорила: «Гей, якщо хтось хоче трохи сіннабонів, просто відправте мені свою адресу. Я відправлю вам сіннабон». Протягом наступних 2 тижнів майже в кожній кімнаті Clubhouse згадували сіннабони.
Бренди також починають спонсорувати кімнати. Зубна паста Bite недавно стала партнером кімнати, де засновники компанії поділилися своєю історією створення бренду і зібрали близько 30 нових клієнтів.
Як наростити аудиторію
Кількість фоловерів у Clubhouse може значно підвищити впізнаваність бренду і залучити нових клієнтів. Наприклад, кейс доставки. Кілька днів тому маркетолог однієї зі служб доставки вийшов в ефір популярної кімнати і кілька разів озвучив промокод на безкоштовну доставку. За підсумком, компанія нарахувала понад 500 клієнтів, які скористалися промокодом.
Але тут важливо розуміти, в якій кімнаті ви можете заявити про себе. Не потрібно роздавати такі промокоди в бізнес-тусовці. Навряд чи бізнесмена турбує безкоштовна доставка.
Якщо ви розвиваєте особистий бренд, щоб наростити аудиторію допоможуть такі інструменти:
спільні ефіри зі знаменитостями;
нові формати: казки на ніч, дебати, сеанс із психологом і так далі;
ігри: «Мафія» або «Що? Де? Коли?». Минулого тижня ми проводили Мафію з блогерами і нас слухали більше 250 користувачів. До гри приєдналися Леся Никитюк, Богдан Шелудяк, Рома Свечкоренко й інші блогери;
кімнати взаємних підписок. Вони часто називаються «Мовчимо і знайомимося з цікавими людьми за Біо»;
відвідування кімнат, де обговорюють теми, в яких ви експерт. Піднімаєте руку, виходите на сцену і виступаєте. Якщо ваша відповідь буде дійсно корисною, аудиторія, швидше за все, на вас підпишеться.
Якщо ви плануєте вести мовлення від імені бренду, то стати популярнішими на платформі вам може допомогти:
1. Інтеграція до популярного блогера.
Інфлюенсер проведе ефір, в назві кімнати згадуючи бренд, який є спонсором.
Також модератор кімнати може озвучувати ім'я бренду з певною періодичністю, про яку ви домовитеся заздалегідь.
2. Вести комунікацію з аудиторією від імені бренду, залучаючи voice-амбасадора.
Створивши свою власну сторінку бренду, ви зможете підключатися до розмови в будь-якій кімнаті, ставити свої запитання або виступати як спікер. Якщо ж ви бренд з б’юті-індустрії, то ви можете знайти подібні кімнати і розповісти про новинки в цій галузі.
Для того щоб аудиторія чула людину — залучайте до співпраці впізнавані голоси, що запам’ятовуються або уособлюють ваш бренд.
3. Зоряна кімната
Ви можете стати творцем кімнати і запросити в неї ютуб-блогерів, знаменитостей або бізнесменів і обговорити нагальні питання, які цікавлять користувачів сьогодні. Важливо створити клікабельну назву кімнати, щоб на неї звернули увагу. Тут теж модератор може нагадувати, що ініціатором кімнати є ваш бренд.