Стисло і зрозуміло: Україна хоче постачати водень у Німеччину. Але нам м’яко натякають, що варто розібратися з боргами в зеленій енергетиці

11 грудня 2020, 13:20

П’ятниця, 11 грудня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Завдяки власним газопроводам Схід-Захід Україна хотіла б стати великим постачальником водню в Німеччину, заявив у вівторок прем'єр-міністр Денис Шмигаль на першому німецько-українському дні енергетики. «Розвиток водневої енергетики є пріоритетом для України», — сказав він, маючи на увазі швидко зростаюче джерело енергії. «Це можливість використовувати наявний потенціал зеленої енергії та залучити інвестиції в розвиток зеленої економіки».

Відео дня

  • Анка Фельдгузен, посол Німеччини та організатор події, попередила, що Україна повинна спочатку виплатити свій борг $1 млрд виробникам вітряної та сонячної енергії. Один з 11 послів, які минулого місяця направили Шмигалю лист про зростання боргу, дипломатично сказав: «Я не хотів би, щоб Україна втратила свою привабливість для іноземних інвесторів через цю історію».

  • В Україні ДТЕК є першовідкривачем у галузі водневої енергетики, ставши першою українською компанією, що приєдналася до асоціації Hydrogen Europe, де європейські лідери обмінюються стратегіями і налагоджують партнерські відносини в галузі водневих технологій. Емануеле Вольпе, директор з інновацій ДТЕК, сказав на конференції: «ДТЕК планує запустити локальний пілотний проєкт з водню, який буде каталізатором для поступового розвитку сектора та прискорить впровадження необхідних нормативних, технічних, комерційних і логістичних заходів, щоб дати поштовх розвитку галузі».

  • Вчора центральний банк України ухвалив рішення зберегти базову процентну ставку на рівні 6%. Ставка не змінювалася з червня. Хоча інфляція в листопаді виросла до 3,8%, Національний банк України не бачить у цьому безпосередню загрозу. «Співпраця з МВФ залишається основоположною для відновлення економіки України», — йдеться в повідомленні, розміщеному на вебсайті банку. «Фінансування, що надає МВФ та інші міжнародні партнери, має вирішальне значення для запланованих бюджетних витрат».

  • Кабінет міністрів у середу ухвалив рішення про передачу 18 підприємств оборонного конгломерату «Укроборонпром» Фонду державного майна для приватизації. Передбачається, що компанії, загальна вартість яких становить $10 млн, будуть продаватися здебільшого завдяки привабливості металобрухту і нерухомості. З 18 компаній 11 більше не працюють. П’ять втратили загалом $530 млн за першу половину цього року. У список входять такі підприємства, як Вінницький авіаційний завод, Закарпатське вертолітне виробниче об'єднання, Львівський науково-дослідний радіотехнічний інститут — спадщина радянського ВПК 1980-х років.

  • Минулого тижня російсько-українське військове протистояння поглибилося після того, як Вертольоти Росії звинуватили українську Мотор Січ у проведенні «незаконного» ремонту вертольотів Мі-17 для афганських ВПС, повідомляє московське РІА Новини. Росіяни стверджують, що вертольоти були спроєктовані і побудовані в Росії і що будь-який капітальний ремонт за межами російського виробника «ставить під загрозу життя американських і афганських солдатів, які керують цими вертольотами».

  • Американський новинний сайт FlightGlobal нагадує, що торік український Антонов намагався отримати п’ять вантажних літаків Ан-124, які експлуатує Волга-Дніпро, тому що російська вантажна компанія провела модифікації для продовження терміну експлуатації літаків без дозволу або участі Антонова.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • Чорноморський банк торгівлі та розвитку надає Новопечерській школі 9-річний кредит у розмірі €10 млн на будівництво нового кампусу в київському UNIT.City, що майже втричі збільшить набір учнів, до 1200 осіб. Зоя Литвин, голова контролюючої некомерційної асоціації Освіторія, каже, що школа K-12 «зосередиться на STEM і IT, галузях, які розвиватимуться найшвидше в майбутньому». Чоловік Зої Литвин, Василь Хмельницький, розвиває UNIT.City як найбільший в Україні центр для ІТ-компаній. Очікується, що до 2025 року UNIT.City, побудований на території колишнього мотоциклетного заводу на території 25 гектарів, буде мати 15 тис. резидентів.

  • Батьки київської французької школи до середи голосують за 18-місячний проєкт вартістю €12 млн з будівництва об'єднаного кампуса площею 6 тис. квадратних метрів в Unit.City. Проєкт Lycée Français Anne de Kiev збере під одним дахом 750 учнів K-12, які зараз розділені між трьома будівлями в центрі Києва і на Подолі. Гарантії французького уряду можуть покривати облігації або позики, залучені для фінансування будівництва.

  • Як повідомив вчора журналістам заступник голови Національного банку України Дмитро Сологуб, витрати українців на поїздки за кордон цьогоріч знизилися вдвічі — з $8,7 млрд до $4,5 млрд. «Це був важливий фактор у поліпшенні нашого поточного рахунку», — сказав він. «Туристичні компанії з березня до червня взагалі не купували валюту, потім почали купувати, але обсяги залишалися на низькому рівні». Він очікує, що наступного року витрати на поїздки за кордон повільно зростатимуть, ймовірно, до $5 млрд.

  • Починаючи з 28 березня, МАУ обіцяє поступово, але повністю відновити свою мережу міжнародних маршрутів, йдеться в повідомленні авіакомпанії, опублікованому вчора на її сайті. Флагманський перевізник України планує відновити 43 міжнародних маршрути, зокрема рейси з Києва в Нью-Йорк, Торонто, Каїр, Делі, Дубай, Джидду, Лондонські Хітроу та Гатвік, а також у 22 міста ЄС. Внутрішні рейси виконуватимуться з Києва до Борисполя за напрямками: Дніпро, Івано-Франківськ, Харків, Херсон, Львів, Одеса та Запоріжжя.

  • Авіакомпанія Windrose подала заявку в Міністерство транспорту США на перевезення пасажирів і вантажів між Україною та Нью-Йорком, повідомляє американський сайт авіаційних новин One Mile at a Time. Авіакомпанія, підконтрольна Ігорю Коломойському, недавно орендувала Airbus A330−200 — широкофюзеляжний літак, що вміщає 400 пасажирів у трьох класах. «Авіакомпанія, як видно, буде використовувати цей А330 для чартерних рейсів у Нью-Йорк і Гонконг», — пише новинний сайт з посиланням на заявку США. «Windrose також очікує, що безпосередньо будуть діяти спеціальні чартери в Сполучені Штати і назад».

  • Пасажиропотік київського аеропорту ім. Сікорського за листопад становив 670,9 тис. пасажирів — 18% від рівня за перші 11 місяців минулого року. У листопаді аеропорт на правому березі Києва обробив всього 13% обсягів листопада минулого року. Аеропорт наближається до завершення цього року з пасажиропотоком трохи нижче 2013 року.

Від редактора:

Куди ви збираєтеся на Різдво? Це було часте, майже рефлексивне питання вчора ввечері на прощальній вечері для висококваліфікованого посла Італії Давіде Ла Сесілія. За винятком Давіде, більшість із нас нікуди не поїде. У зв’язку з тим, що в Києві вчора зареєстровано рекордну 1899 випадків коронавірусу, країни ставлять обмеження направо і наліво. Це буде зимова сплячка. Переїзд Давіде в Рим — у дусі часу — він обійме посаду координатора вакцин. Buona fortuna a te, caro amico!

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікацію повної версії тексту заборонено.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.
Показати ще новини
Радіо НВ
X