Платіть більше. Кращим — у трьох валютах

11 березня 2020, 14:05

Три кроки зробити так, щоб ключові співробітники не хотіли полишати вашу команду

Чи погодитеся ви з тим, що найбільш ефективні співробітники отримують вищу оцінку керівника і роботодавця, і, відповідно, рівень їх винагороди теж набагато вищий? Це цілком логічно, і в більшості випадків система працює саме так. Гроші — безумовно, валюта номер один у відносинах 'роботодавець — співробітник'. Ця валюта вдячно приймається підлеглими на всіх рівнях. Але приплив ендорфінів відбувається, на жаль, тільки двічі на місяць. А роботодавцю хочеться постійного високого результату і ефективності. Платити краще не тільки грошима, а ще й іншими валютами, у яких максимально високий курс багато років. І, що важливо — він стабільний.

Відео дня

Гідна зарплата і бонуси здатні утримати співробітника і підтримувати його лояльність. Здатні утримати пересічного, але не кращого.

Кращим — тим, які видають швидкий і правильний результат, при цьому мінімально помиляються, тим, які в змозі згрупувати під собою ефективну команду/команди — важливо щось більше, ніж аванс і зарплата.

Для кращих важливий комплексний SQ (Success quotient), а він не в матеріальному. Радше не тільки в матеріальному.

Валюта номер один професійна довіра. Працює така валюта на рівні завдань і відповідальності. Платити нею можна часто і без докорів сумління. Ставити високу планку і вирішувати самостійно приймати рішення.

З одного боку, це дає можливість оцінити, чи дійсно маєте справу з кращими. З іншого — це можливість проявити нові для себе і для компанії якості, а отже — визначити точки зростання співробітника в організації. Своєрідний тест дівергентних здібностей: скільки варіантів і шляхів для вирішення того чи іншого завдання знайде співробітник? Чи буде він вболівати за результат, якщо від нього цей результат залежить безпосередньо? Точно буде!

Гідна зарплата і бонуси здатні утримати працівника і підтримувати його лояльність. Здатні утримати пересічного, але не кращого

Демонструючи йому професійне довіру і надаючи можливість бути причетним до результату, підтримуючи його самостійність, можна реалізовувати великі проекти, вирішувати амбітні завдання. Довіра — дуже потужний інструмент, і цінна валюта. А кращим дуже важливо робити якісно і масштабно, їм важливо вирішувати, як саме досягати поставлених цілей і завдань. Важливо для самореалізації та підтримки високого SQ.

Валюта номер два зворотний зв’язок. Її відсутність не тільки знижує лояльність співробітника, а й дистанціює його від розуміння того, що відбувається в організації. Зрештою — демотивує.

Саме тому часто кращі, приходячи на відповідальні позиції, через деякий час втрачають інтерес і залученість. Не отримуючи від безпосереднього боса зворотного зв’язку — регулярного і чесного — так і взагалі починають збиратися «на вихід».

Зворотний зв’язок не може бути завжди приємним, і він не має вміщувати лишень похвали. Справжня критика, зауваження по справі — іноді це навіть приємніше за похвалу. Адже вона показує, наскільки те, що робить співробітник, є цінним і важливим. Або навпаки.

Зі зворотним зв’язком можна моделювати різні сценарії. У мене був один шеф, який завжди давав зворотний зв’язок своїм топ-менеджерам. При цьому в 90% випадків він порівнював результати роботи одного топа з іншим або іншими, надавав спільні завдання і часом «скидав» їх. У таких випадках виходила модель роботи за принципом coopetition (англ. Cooperation — співробітництво, англ. Competition — суперництво). Та оскільки всі гравці в команді топів були сильними — це видавало приголомшливий ефект: всі рухалися швидше і досягали мети максимально ефективно. Найдивовижнішим є те, що він теж чекав від нас зворотного зв’язку, був готовий до критики і зауважень.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Зворотний зв’язок підтримує в організації соціальну динаміку і покращує командну роботу. З цією валютою, якщо не перетворювати її на балаканину і не скочуватися в наради з приводу і без приводу, можна утримувати інтерес кращих дуже довго. У виграші будуть усі.

Валюта номер три інформація. Насправді — це валюта номер один зараз. Перебуваючи в просторі, наповненому інформаційним сміттям і рідкісними цінними копалинами фактами, ми всі потребуємо достовірної інформації. І на роботі теж. Від якості інформаційної фактури залежить чимало що: прийняття правильних рішень, вміння пов’язати фактаж в зрозумілу логіку і ефективну послідовність завдань, швидкість отримання результату. Інформація — це ще й уміння ділитися. Керівник, який ділиться інформацією, тим самим демонструє довіру. І її ж отримує взамін. Дуже корисна валюта, марно її част-густо недооцінюють.

Список валют, придатних до використання, що приймаються до оплати, можна продовжити. До таких валют належать персональна увага, сигнали дружнього ставлення і турботи або, не доведи Господи, спільний відпочинок. Але це вже задорого для обох сторін. Не стільки в грошовому еквіваленті, скільки в ментально-емоційному вираженні. Оплата такою валютою вимагає і від керівника, і від співробітника максимально високого рівня самоконтролю.

Мені часто складно вірити у валюту з умовною назвою «велика мета». Не кожна компанія і організація запускає ракету і будує завод за три місяці. Є безліч поточної роботи, не менш важливої і значущої, для якої потрібні базові валюти.

Незалежно від того, про яку роботу йдеться, довіра, спілкування та інформація повинні за замовчуванням бути в складі компенсаційного пакета так само, як і сума винагороди. І платити ними потрібно усвідомлено й регулярно. Є таке поняття, як 'змістовна праця'. Саме зміст і сенс роботи, в якій є зворотний зв’язок, достатній обсяг верифікованої інформації та довіра роблять її цінною, дозволяють своєю роботою пишатися.

Платіть кращим людям у трьох валютах, а не тільки високою зарплатою.

Показати ще новини
Радіо NV
X