Український ритейл докорінно змінився у 2022 році. Як саме?

19 січня, 11:08
Ексклюзив NV

Спробую підсумувати зміни, які торкнулися ритейлу у 2022 році. Наперед скажу, що зміни були колосальні. Ті самі виклики, які спіткали всіх українців, масштабувалися і відобразилися й на ритейлі, й на усьому бізнесі загалом.

Кризові етапи 2022 року, які найбільше вплинули на роботу ритейлу.

— Початок повномасштабної війни та проблеми з логістикою (лютий 2022 року)

24 лютого всі прокинулися від жаху війни. І з того моменту почалися найбільші проблеми: нестача товарів, проблеми з логістикою, тривалі повітряні тривоги та брак персоналу (через війну частина персоналу виїхала). Багато виробництв через війну припинили своє існування. Все це відобразилося на асортименті, який пропонував ритейл.

Відео дня

— Паливна криза (весна 2022 року)

Коли бізнес почав оговтуватися від того, що сталося і почав хоч якось пристосовуватися до нових умов роботи, до повітряних тривог, почався тотальний дефіцит палива. Фури стояли на заправках по кілька діб.

Тоді це відбулося через держрегулювання цін. Тоді різні АЗС зазнавали величезних втрат, оскільки багато компаній, особливо невеликі, не могли постачати паливо самостійно, бо закупівельна вартість була вищою за розраховану Кабміном.

Дефіцит закінчився, коли це держрегулювання зняли. Однак, разом з підвищенням цін на паливо, подорожчала і логістика. Зрозуміло, що неминучо це відобразилося і на цінниках у магазинах та супермаркетах.

— Енергокриза (весна та зима 2022 року)

Здавалося, що вже нічого не зможе здивувати ритейл у 2022 році, але масовані удари дронами-камікадзе по енергосистемі країни все ж збили з пантелику на деякий час. Відключення електроенергії — це дороге задоволення для бізнесу, особливо для тих, хто продає продукти харчування.

Для багатьох бізнесів, які під час війни знайшли гроші на додаткове обладнання, придбання та встановлення генераторів перетворилися на квест. Адже через великий попит і дефіцит на ринку генераторів, ціни були завищені. Друга проблема з генераторами — проблеми з налаштуванням і брак фахівців, які б все це обслуговували. На жаль, ця криза не закінчилася.

Усі ці проблеми та виклики вплинули на ритейл та докорінно змінили цінності.

Що змінилося?

Показати ще новини
Радіо NV
X