Ритейл в Україні: що змінилося на ринку?

9 листопада 2021, 08:40
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Основні тенденції та зміни, які сколихнули ринок в цьому році.

Останнім часом у бізнес-колах, які зосереджені на роздрібній торгівлі, відбулися тектонічні зсуви. Одні розширюються, інші навпаки зачиняють свої магазини. Одних «з'їв» вплив коронакризи, інші знайшли у ній нові можливості. Ось основні зміни ринку.

Відео дня

Зміна 1. Кінець деяких гравців

Недовга історія російської мережі МЕРЕ. Секретар Ради національної безпеки і оборони Олексій Данілов заявив, що російська мережа супермаркетів Mere з 15 жовтня, не може працювати на території України, бо проти неї запровадили санкції.

Все почалося з того, що російська мережа супермаркетів Mere вийшла із заявою про відкриття в Україні 40 магазинів. Тоді ж повідомлялося, що мережа планує відновити роботу свого магазину в Миколаєві. На той момент в РНБО виключили таку можливість і пообіцяли «здійснювати заходи» щодо міської влади, які будуть віддавати преференції російському бізнесу.

Через деякий час РНБО фактично вніс в «чорний список» проєкт власників російської мережі Світлофор, яка належить бізнесменам з Красноярська Сергію та Андрію Шнайдерам. Відтак, історія Mere в Україні закінчилася навіть не розпочавшись.

Сумний кінець Фуршету. Фуршет був піонером на ринку системного продуктового ритейлу України, і довгий час успішно розвивався і ріс як в кількості магазинів, так і в продажах. Однак потім щось пішло не так, і мережа виявилася на грані закриття.

На початку цього року власники оголосили про банкрутство і почали продавати свої активи. Скандал навколо багатомільйонних боргів не вщухає й досі. І якщо ми говоримо про тектонічні зсуви на ринку, то більшою мірою вони відбулися саме через закриття Фуршету. Адже продаж активів цієї мережі призвели до неабиякого розширення іншої мережі.

Зміна 2. Ребрендинг

Перетворення Мегамаркету на Ultramarket. Після 20 років існування Мегамаркет стає Ultramarket. Цьогоріч був зроблений ребрендинг двох гіпермаркетів і відкриються ще два нових магазини до кінця року.

Причина ребрендингу проста — зараз супермаркети мають давати більше, ніж раніше. І ребрендинг Мегамаркету та відкриття магазинів під новим брендом, дали можливість змінити ідеологію та вдихнути нове життя у старий бренд.

Сьогодні в ціні не тільки якість на полицях, хрустка свіжість в кошику покупок за розумними цінами. Важлива також і атмосфера, де люди купують продукти. Саме тому цей крок був очевидним.

Зміна 3. Поява на українському ринку нових гравців

Lidl може відкритися в Україні. В Україні вже найближчим часом може з’явиться найбільша європейська мережа супермаркетів Lidl. Вона стане конкурентом АТБ, але при цьому може призвести до швидкого закриття Екомаркету і Великої Кишені. Про це йдеться в аналізі профільного ресурсу Fuit-inform.

Зазвичай Lidl займає лідерські позиції за цінами, але зробити це в Україні буде не просто. Точно складніше, ніж у Польщі. Обумовлено це тим, що за оцінками EastFruit, лише 26% всіх овочів і фруктів продається через мережі супермаркетів, а 74% товарообігу — це реалізація на ринках, плодоовочевих кіосках і вулична торгівля.

Зміна 4. Неочікувані злиття

Купівля мережі мінімаркетів нафтовим оператором. Думаємо, багатьох здивував сам факт можливої покупки мережі мінімаркетів КОЛО нафтовим оператором ОККО.

У червні 2021-го мережа КОЛО досягла позначки в 250 магазинів. Приблизно в цей час почалися переговори про її продаж. Ходять чутки, що переговори почалися на початку літа і вже повинні бути на фінальній стадії. Швидше за все, вони продають весь бізнес.

Зміна 5. Непередбачуване розширення

Fozzy Group витіснила АТБ. Fozzy Group відкрила найбільшу кількість нових магазинів в першій половині 2021 року в порівнянні з іншими найбільшими роздрібними мережами України. Дослідження GT Partners Ukraine.

Згідно з дослідженням, Fozzy Group відкрила 49 магазинів і потіснила колишнього лідера торішнього рейтингу — АТБ — відразу на третє місце з показником 39 нових торгових точок.

Стрімкий прорив М’ясомаркету. В МХП повідомили, що намір компанії у 2021 році - 150 нових торгових точок, що з урахуванням відкритих минулоріч 52 магазинів розширить торгову мережу «М’ясомаркет» до 200 магазинів. Тому можна назвати цю мережу Джокером на ринку, оскільки, мало хто очікував, що вони почнуть так стрімко розширятися, посідаючи перші місця за темпами розширення.

Сьогодні конкуренція в рітейлі — на піку. Покупці стали вимогливими і розбірливими. Вони хочуть отримувати пропозицію, що відповідає їхнім запитам. Ритейлери, розуміючи це, розширюються у нових форматах, або зачиняються, розуміючи, що не можуть відповідати потребам покупців. І це найголовніший тренд 2021 року і наступного, думаю, також.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X