Вдалий момент створити позитивний імідж України в світі. Як це зробити

1 вересня 2019, 09:30

Три меседжі, які зруйнують негативне сприйняття України іноземцями

Сьогодні унікальний момент: увага міжнародних медіа направлена на українські події, причому (сюрприз!) на події позитивні — вибори та перемогу несистемного кандидата. Президент обіцяє змінити правила гри, і йому довіряє не лише електорат, а й іноземні інвестори, які охоче скуповують українські облігації. Треба обов’язково скористатися цією хвилею позитиву, щоб виправити імідж України у світі. А виправляти є що, адже Україна представлена в міжнародній інформаційній повістці гримучою сумішшю застарілих стереотипів та негативних новин.

Відео дня

Стереотипів цих накопичилось, варто зізнатись, чимало. Сніг-мороз, бідність, корупція, війна, відсталість, коротше кажучи — кризисна країна. Навіть їжі нормальної немає — ледь не у кожній страві кріп (смішно, але є й такий стереотип про нас).

Ситуацію треба міняти, але як? Стереотипи з’явилися не за день, і щоб «переломити» роки негативного інфопотоку з України, потрібні цілеспрямовані зусилля та системна робота. Користуючись підвищеною увагою міжнародних ЗМІ, треба проактивно, регулярно та з ювелірною точністю забезпечувати їх позитивними новинами, історіями та інфоприводами щодо України, «заточеними» під конкретні аудиторії.

Але де ж брати ці історії? Які меседжі транслювати? Щоб не було інформаційного хаосу, варто вибрати декілька — до п’яти — наших сильних сторін та комунікувати їх.

Я бачу три такі ключові меседжі, на яких я б сфокусувалася, щоб не розпорошувати сили.

По-перше, це люди. Іноземці, що приїжджають до нас у справах, зазвичай найбільш вражені нашою креативною спільнотою. Дійсно, у нас в країні останнім часом розвинувся новий професійний клас креативної молоді, відкритої для світу та націленої на інновації. І вони, до речі, набагато краще знають англійську, на відміну від старшого покоління. Це спростовує ще один стереотип про те, що іноземцю в Україні дуже складно порозумітися з місцевими, бо ті геть не говорять англійською.

По-друге, Україна має великий подієвий потенціал. У нас є все необхідне для того, щоб стати одним з європейських фестивальних центрів: зручне розташування, велика аудиторія, потужна арт-спільнота. І фестивальна культура у нас вже розквітає цілою низкою масштабних проектів.

Одеський міжнародний кінофестиваль вже десять років поспіль збирає на узбережжі Чорного моря міжнародну кінотусовку. За цей час не фестивалі було продемонстровано більше тисячі фільмів з сотні країн.

У Львові проходить Leopolis Jazz Festival — один з топ-10 джаз-фестивалів Європи за думкою The Guardian. У Києві — фестиваль Brave! Factory, який перетворює цехи Київметробуду на гігантські танцмайданчики. Його, до речі, визнали одним з топ-20 технофестивалів Європи цього літа, разом з такими «монстрами», як британський Гластонбері та угорський Сігет.

Столичний Atlas Festival взагалі дуже вдало символізує сьогоднішню Україну — світові зірки разом з молодими та перспективними місцевими музикантами виступають на тлі радянських мегаспоруд ВДНГ, які останнім часом вийшли на геть інший сучасний рівень.

І третій меседж може бути про наші традиційні переваги: культурний спадок, географічні цікавинки та гастрорізноманіття. Вони лише потребують системного піару. Наприклад, якщо торкатися гастротуризму, то треба розповідати, що ресторанна справа в Україні розквітає нечуваними темпами. І річ не лише в традиційніх українських смаколиках — у нас можна скуштувати страви багатьох західних та східних кухонь в атмосферних закладах та за дуже демократичними цінами.

Ще один цікавий момент, вартий транслювання назовні: бум кав’ярень по всій країні. За кордоном поціновувачі кави часто обмежуються звичними міжнародними брендами. Але ці бренди до України ще не дійшли, залишаючи ринок відкритим для численного малого бізнесу, якому фантазії ніколи не бракувало. Тому ледь не кожна кав’ярня у нас має свою особливу атмосферу і пишається власними рецептами кави.

І як вишенька на торті: дістатися українських міст з Європи ніколи не було так просто та дешево завдяки приходу лоу-костів. Готельна інфраструктура також активно розвивається — у нас є все, від п’ятизіркових готелів до хостелів. І ще одна перевага, яку варто комунікувати назовні — великі українські міста ще не переповнені туристами, як та ж Прага, тож зараз є найкращий час їх відвідати.

Отже, рецепт успіху: цілеспрямована «промоція» декількох ключових переваг України, координувати яку міг би окремий орган, такий собі Офіс з комунікацій з міжнародними ЗМІ при Кабміні чи Офісі Президента. Це цілком може поволі «нав'язати» міжнародній інфоповістці новий шаблон сприйняття України — креативної, прогресивної країни, яка творить історію прямо на очах.

Показати ще новини
Радіо НВ
X