Хто та як обирав наглядову раду Укрпошти

10 жовтня 2018, 14:00
2366
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Сьогодні Кабмін затвердив склад наглядової ради національного оператора поштового зв'язку Укрпошта.

До неї увійшли п'ять незалежних директорів (Бенуа Плеска, Йона Салювеер, Якуб Карновськи, Томмі Дженсен і Оксана Волчко) і два залежні директори – представники держави (Олександр Озеран та Юрій Тустановський). Безумовно, це сильна і ефективна команда.

Міжнародна рекрутингова компанія Amrop була залучена для відбору саме п'яти незалежних членів наглядової ради. Хочу трохи відкрити завісу і розповісти про те, як відбувався відбір кандидатів, які вимоги до них висувалися, а також про інші аспекти цього масштабного проекту.

Перш за все, відбір незалежних директорів Укрпошти – це публічний процес, відкритий конкурс, у якому міг взяти участь будь-який інтересант. При цьому, оскільки у нас в країні ця індустрія досить вузька, необхідно було проактивно комунікувати з кандидатами ззовні, які дуже мало знають про те, що відбувається в Україні. Це було непросте завдання. Але, я вважаю, ми змогли залучити до участі в конкурсі дуже цінних кандидатів. Серед них сильні європейські менеджери з Національної поштової служби Румунії, Польської залізниці, поштового оператора країн Балтії Omniva. Загалом у конкурсі взяли участь кандидати з більш ніж 20 країн.

Важливе питання – як ми оцінювали кандидатів. Їх оцінка проводилася за допомогою матриці, що дає змогу ранжувати аплікантів одразу за кількома шкалами і цілою низкою критеріїв.

Шкала I. Професійний досвід

Тут ми виділяли чотири критерії: досвід роботи у наглядових радах; технічні компетенції; мотивація; стоп-критерії (у законодавстві наведено вичерпний перелік таких критеріїв, яким повинен відповідати претендент на вакансію, щоб його кандидатуру взагалі розглядали). Так, загалом на конкурс було отримано 89 заявок кандидатів, з них 10 не відповідали формальним ознакам. Кандидатів, які пройшли відбір, – 79 осіб, з них 43 українці – оцінювали відповідно до згаданих вище вимог.

Шкала II. Спеціалізація

Поштовий сервіс – особливий вид бізнесу, що зазнає кардинальних змін в усьому світі. У зв'язку з цим проводився пошук кандидатів з досить специфічним досвідом. Кожен з директорів мав володіти різними професійними знаннями і спеціалізуватися на одній з таких сфер: поштовому бізнесі, електронній комерції та ритейлі, фінансових послугах і аудиті, стратегії і операційній ефективності. Плюс до цього враховувалися дві додаткові спеціалізації – оцінка та управління ризиками, а також комплаєнс і корпоративне управління. На виході ми сформували шорт-лист з 20 кандидатів, з розбивкою по семи виділених спеціалізаціях.

Шкала III. Різноманітність (diversity)

Змушений визнати, було досить важко змінити ситуацію в питанні diversity, адже ця індустрія досить "чоловіча", а різноманітність необхідно було забезпечити не тільки за гендером, а й за країнами походження і досвідом, а також за віком, – щоб гарантувати плюралізм думок усередині наглядової ради і диверсифікованість можливих рішень. Що стосується саме гендеру, то поки жінки все ще не беруть активної участі в конкурсі. Загалом на конкурс подали заяви 6 конкурсанток, з них дві пройшли в шорт-лист.

Проте, за критерієм різноманітності затверджений склад незалежних директорів Укрпошти може отримати оцінку "дуже добре", адже в ньому четверо чоловіків (поляк, данець, бельгієць з досвідом роботи в Румунії та естонець) і одна жінка (українка). Це Оксана Волчко, випускниця Української академії корпоративного управління.

Досить велика вікова дельта – є директори солідного віку з серйозним професійним досвідом, а є й молоді динамічні, активні – такі точно не будуть сидіти на місці, а кидатимуть виклики системі і знаходити для себе все нові і нові челленджі.

Шкала IV. Психологічна сумісність

Один з параметрів оцінки – psychological compliance – наскільки ефективно кандидати зможуть працювати разом як єдина команда. На самому початку процесу стейкхолдери процесу акцентували увагу на важливості цього моменту. Відповідно, була проведена чимала робота з вибору методології оцінки. У підсумку зупинилися на моделі TREO (TeamRole Experience&Orientation), згідно з якою в кожній команді є шість ролей, і, щоб команда працювала ефективно, кожна роль має бути закріплена за одним виконавцем.

Ми як незалежний рекрутер у цьому відборі зробили все максимально від нас залежне, щоб досягти найкращого результату з можливих. Справа була за малим – члени наглядової ради повинні підписати контракти і розпочати свою роботу.

Успіх їхньої роботи залежатиме з-поміж іншого від того, наскільки ефективно вони налагодять комунікацію з менеджментом компанії, наскільки конструктивно будуть брати участь в обговоренні планів і ставити правильні питання. Зі свого боку, можу тільки побажати цій команді і Укрпошті великого успіху!

Головне

Політика

Сьогодні, 14:24

article_img
Прозорі стіни та молодь. НВ побувало у передвиборчому штабі Зеленського
Євробачення

Сьогодні, 20:38

article_img
Євробачення 2019. Онлайн-трансляція фіналу нацвідбору в Україні
Країни

Сьогодні, 13:51

article_img
Троє британських міністрів хочуть відкласти Brexit

Вибір редакції

Політика

Сьогодні, 12:33

article_img
Політолог намалював портрет типового виборця Володимира Зеленського
Геополітика

Сьогодні, 14:28

article_img
Україна здатна оживити занепалий дух Європи - французький філософ
Авто

Сьогодні, 12:25

article_img
Як Тузик грілку. Tesla обійшла Audi і Jaguar в незалежному тесті автономності

Стань автором

Якщо Ви хочете вести свій блог на сайті Новое Время, напишіть, будь ласка, листа на адресу:

kolonka@nv.ua