Український бізнес виходить за кордон. Як заявити про себе у медіа на нових ринках

24 січня, 17:19

З початком повномасштабної війни темпи глобалізації українського бізнесу прискорились. І якщо вийти на новий ринок умовно просто — вимоги до нових гравців зрозумілі й чітко прописані, то грамотно про себе заявити дещо складніше.

У сфері комунікацій закони неписані, але розуміння базових принципів і правил та вміння застосовувати інструменти комунікацій здатні творити дива навіть без великих бюджетів. Розповідаємо, як працювати з media relations бізнесам, які планують масштабування.

Відео дня

Якщо ви не подбаєте про свою репутацію, про неї подбають без вас

Сьогодні, коли одна публікація в медіа чи допис в соцмережах здатні призвести до тяжких фінансових наслідків для компанії, а відсутність будь-яких згадок в онлайні — викликати недовіру і відлякати, дружити з медіа особливо важливо. І якщо налагоджувати стосунки з самого початку, ви матимете вплив на інформаційне поле, а через нього — на формування суспільної думки про ваш бізнес у потенційних і поточних клієнтів, контрагентів, партнерів, інвесторів тощо.

Про що комунікувати з медіа

Все, що ви розповідаєте (або волієте замовчати) про свою компанію, гратиме на вашу користь або проти вас. Репутація формується на перетині наших слів і справ. Важливо, щоб вони корелювали між собою.

Тематично комунікацію з медіа можна поділити на два вектори: корпоративний і продуктовий. Перший охоплює інформацію про бізнес: досягнення та цілі, плани та нові напрямки, здобутки, інвестиції, команду. Другий — продуктовий — розповідає про товари та послуги.

При цьому важливо не переплутати: комунікаційний контент не продає напряму, ці задачі виконують маркетинг і реклама. Відповідно до стандартів міжнародної спільноти спеціалістів з комунікацій AMEC, за якими працює весь світ, наразі ключовим критерієм оцінки ефективності PR є вплив — impact. Найрезультативнішим проявом вашої комунікаційної роботи буде earned media, коли про компанію починають говорити медіа та лідери думок з власної ініціативи, бо їм цікава ваша діяльність.

Як комунікувати з медіа, щоб про вас написали

1. Ретельно вибирайте канали комунікації. Дослідження платформи Muck Rack показали, що 93% журналістів і авторів віддають перевагу електронним листам, а не зверненням через соцмережі, такі як LinkedIn або Facebook. З власного досвіду — хороші всі інструменти, які ведуть до результату.

Якщо хочете звернутися до представника медіа, краще написати на скриньку і, за відсутності відповіді, ввічливо нагадати про запит. Писати у соцмережі доцільно у двох випадках — за нагальної потреби та якщо ви персонально знаєте людину й домовились про такий формат заздалегідь.

2. Персоналізуйте комунікацію максимально. Правило просте: чим більш персоналізованим буде ваш контакт з представником медіа, тим ймовірніше отримаєте результат. Не жалкуйте часу на пошук прямих контактів журналістів, які пишуть про вашу сферу діяльності. 77% PR-професіоналів погоджуються: релевантність теми та персоналізація — найважливіші фактори успіху пітчингу у медіа.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

3. Зацікавлюйте журналістів івентами та престурами. Чим більше можливостей для особистого спілкування з медіа ви знаходите, тим краще зрозумієте, що їм цікаво, тож ваша взаємодія буде результативнішою. Ідеальним форматом активності є добре спланований престур на 3−4 дні. Tone of voice публікацій за його підсумками, лояльність медіа та інсайди, які дізнаєтесь у ході проведення — безцінні.

Якщо ви не маєте бюджету на престур або не розумієте, чи вдасться реалізувати активність на високому рівні, проведіть івент — вечірку, бізнес-ланч чи виберіть інший формат, який дозволить особисто поспілкуватися з аудиторією. Такі активності менш ефективні з точки зору завоювання лояльності, але й ризики отримати негатив теж менші.

4. Вибирайте релевантні інфопривід і формат подання. У сучасному інфопросторі вирує забагато інформації, споживати все запропоноване вже нереально. Через це зацікавити медіа стає все складніше. Якщо пресреліз або ready-to-print матеріал про вихід на ринок вашого бізнесу не підхопили top tier медіа, зверніться до локальних профільних медіа і шукайте для них цікаві формати. Ймовірність отримати публікацію у тематичних виданнях у десятки разів вища.

З одного боку, публікація в одному з top tier медіа — це певний статус і відразу дає певний кредит довіри, але, з іншого боку, це не завжди вартує зусиль і, можливо, у вашому конкретному випадку вигідніше буде отримати кілька публікацій у нішевих виданнях.

5. Множте таймінги на два. Закладайте якомога більше часу на робочі процеси в перші шість місяців роботи на новому ринку. Досвід показує, що налагодження перекладу, адаптації та дистрибуції контенту займає мінімум на 50% більше часу, ніж ви до цього звикли. Додайте ще можливу зміну підрядника або декількох у цьому ланцюжку, інші непередбачувані ситуації — тож будь-які дедлайни плануйте з мінімально подвійним запасом часу.

Онлайн вирішує: вас сприйматимуть так, як про вас розповість Google

Ваші ключові стейкхолдери обов’язково спробують погуглити вас — сприймайте це як неминучу даність сучасного світу. У пошуковій видачі вони знайдуть не лише ваші інтерв'ю та статті, але й згадки про вашу компанію у соцмережах, огляди продукції та відгуки про вашу компанію.

Чи треба на це зважати? Безсумнівно, така інформація має вплив на бізнес-результати. Опитування IMRG і StoryStream показало, що відгуки допомогли 73% респондентам ухвалити позитивне рішення про взаємодію з брендом. Щобільше, одна й та сама інформація може мати різні форми подання, а отже — й різні наслідки для бізнесу. Приміром, необережна згадка про збитки або фінансову нестабільність у певний період в минулому без додаткового контексту і роз’яснень може змусити підрядників на новому ринку поставити під сумнів платоспроможність компанії та відмовитися від співпраці.

Сучасність вимагає від бізнесу публічності. У виграші залишаються ті, хто не нехтує необхідністю проактивно взаємодіяти з інформаційним полем.

Показати ще новини
Радіо NV
X