Якщо ми переможемо — нічого не шкода. Як і чому український бізнес виходить в Польщу
Найважливіший проект у цьому році - навчитися масштабуватися.
Український бізнес в Польщі
У Польщу вийшло багато українських бізнесів. Не тільки великі, такі як monobank (ред. — в Польщі проєкт називаєтиметься stereo) та Нова пошта. Я знаю багато не таких великих бізнесів, особливо у сфері послуг, ресторанів, сфері прикрас.
Польща — дуже доречний, на мій погляд, вибір, тому що там багато зараз українців, які звикли до рівня українського сервісу і не звикли до рівня європейського. І я вважаю, що звикати до поганого — це не дуже гарна ідея. Тому треба якомога швидше українським бізнесам, які відчувають сили та натхнення, рухатися і дарувати якість обслуговування не тільки українцям, не тільки в Україні, а ще й в Європі.
Український сервіс кращий за європейський з великим відривом. Я не дуже замислювався, чому в Європі не такий гарний сервіс. Наприклад, одна з версій цього — занадто великі податки і занадто великий середній клас, який згоден на середнє. І немає запиту на якісно, немає запиту на те, щоб заплатити більше, але отримати трохи якісніше, і тому усі звикли до середнього. Але, можливо, є якась інша причина.
Про те, що Україна в тих сферах, в яких вона вдома сильна, буде сильною і в Європі, свідчить хоча б той факт, що нещодавно віцепремʼєр Михайло Федоров показав, що в Естонії, яка завжди була зразком надання електронних державних послуг, з’явилася наша Дія (ред. — проект mRiik). А нашій Дії лише три роки.
Фінансовий аспект запуску в Польщі та перші результати
Ми розраховуємо бюджет першого року проекту stereo — десь приблизно в 15 мільйонів євро. Але це досить невелика сума, якщо ти розумієш, що робити.