Українська відповідь світовому обігу контрафакту

3 липня 2017, 15:26
За даними Міжнародної торгової палати, дохід від піратської діяльності в 2011 році становив $600 млрд, що дорівнювало 5-7% обороту всієї світової торгівлі

У 2013 році світовий ринок підроблених товарів досяг вже $0,8 трлн. На сьогоднішній день ця цифра збільшилася в два рази.

Безпека споживачів та захист брендів від контрафактної продукції - актуальна проблема для міжнародного бізнесу. Це підтверджують цифри досліджень і, головне, тривожна динаміка зростання кількості контрафакту в загальній частці товарів на світовому ринку.

Відео дня

Згідно зі статистичними даними, опублікованими в 2015 році Європейською комісією, в 2014 році співробітниками митниці ЄС через підозри в нелегальному походженні було затримано транспортування 95,1 тис. партій продукції.

Європейська практика щодо контрафактних товарів, що пересуваються в межах Євросоюзу, така: відповідальність за продаж підроблених товарів покладається на продавців і торгові мережі.

Ба більше, в Європі існує покарання за покупку контрафактної продукції - придбавши підроблену сумку за 20 євро, покупець може заплатити штраф, який у 500 разів перевищує ціну сумки.

Обіг легальної продукції в роздрібних мережах регулюється директивами 2004/48/ЄС (захист інтелектуальної власності), 2011/62/ЄС (запобігання підробки ліків) і іншими.

Однак, в обхід усіх законодавчих бар'єрів, 5% імпорту в європейські країни становить фальсифікована продукція, яка потрапляє в Європу з Азії. Основним джерелом постачання контрафактних товарів в світовому масштабі залишається Китай.

Не відстають і інші центри виробництва контрафактної продукції в азіатських і східно-європейських країнах. Знизивши ціну лише на 15-20%, виробники контрафакту заробляють шалені гроші.

Міжнародні інституції усвідомлюють масштаб проблеми і приділяють її комплексному вирішенню все більше уваги. На конференції під егідою Організації об'єднаних націй, Міжнародної митної організації (WCO) і Інтерполу, що відбулася близько місяця тому, розглядалося питання захисту від контрафактної продукції і т.зв. "сірого імпорту".

Вперше мова йде не про ефективну роботу митних органів і спеціалізованих загонів поліції, а про технологічні засоби захисту товарів. І це хороший знак.

Безумовно, злагоджена робота митних і правоохоронних органів необхідна, але є й інші способи боротьби з підробками.

Застосування передових технологій захисту від підробок на стадії виробництва вже зараз дозволяє ефективно боротися з проблемою фальсифікованої продукції. Українські компанії вже зараз мають цілу серію рішень і розробок, які допомагають ефективно захищати бренд виробника від підробки і, тим самим, захищати споживача від покупки неякісного товару.

Безумовно, споживач може свідомо вибрати контрафактний продукт, який дешевше і гірше за якістю. Але, принаймні, бізнес зобов'язаний надати споживачеві право усвідомленого вибору - купити справжній продукт-бренд з підтвердженою якістю або підроблений, на свій страх і ризик.

На сьогоднішній день пакувальна галузь створює один з головних бар'єрів, який досі рятує споживчий ринок від потоку контрафактної продукції. Роки активної діяльності української пакувальної індустрії, біля витоків якої мала честь стояти і я, дали чітке усвідомлення, що найважливіша місія упаковки - збереження якості продукції.

Екологічна і харчова безпека, економічна і маркетингова ефективність, захист від підробок - ось завдання, які європейський і світовий ринки диктують виробникам пакувальної галузі. Українські виробники упаковки розробляють і пропонують світовому ринку нові технічні рішення із захисту бренду і споживачів, імплементуючи в упаковку новітні IT-розробки.

Число українських інновацій в сфері упаковки без перебільшення йде на десятки і сотні. Завдяки їм світові виробники використовують технологічні рішення, що зберігають продукт не тільки в фізичному сенсі, а й більш широко - захищають ринок економічно.

Ключове питання, на моє переконання, полягає не в тому, наскільки активно потрібно "ганятися" за виробниками контрафакту, а в тому, як створити такі умови, за яких підробляти конкретний товар буде неможливо і невигідно.

Водночас ми поставили перед собою завдання створити якісно інше, системне, інфраструктурне рішення, яке було би прозорим для всіх сторін процесу - виробників, продавців, покупців і контролюючих органів. І було б ефективним методом боротьби з контрафактною продукцією.

Сьогодні українські пакувальники готові запропонувати ринку принципово новий, третій рівень захисту, який ґрунтується на технології Track&Trace.

Її суть в тому, що виробник в режимі реального часу отримує інформацію про продавця та споживчу аудиторію. Технологія захищає товари, гроші, ліки, цигарки, алкоголь. Адже держава не менше бізнесу зацікавлена у відсутності підробок.

Разом з нашими партнерами зі Швейцарії ми створили технологію, що дозволяє контролювати продукт в режимі real time на всіх стадіях руху, від виробничого ланцюжка до прилавка.

Цей продукт поєднує можливості захисту бренду, захисту від підробок, мінімізацію "сірого" або "чорного" імпорту, а також автоматично надає безліч маркетингових можливостей.

У нас вже є досвід застосування нового продукту на основі цієї технології. Зокрема, в країнах Балтії, де проблема контрафакту як і раніше дуже актуальна, ми вже надаємо своїм клієнтам такі можливості. І, на мою думку, це дасть хороший результат. Особливо, якщо використовувати його в комплексі з попередніми двома рівнями захисту - поверхневим (голограми, захисні фарби, QR-коди) і вбудованим в упаковку (дигитальна печатка, RFID-чіпування, dot-коди). Продати підроблений товар в торговельних мережах, не знаючи про це, стає неможливо.

Технологія Track&Trace розкриває перед виробником нові маркетингові можливості. З її допомогою легко відстежити, хто, коли і за яких обставин споживає продукт, бере участь в рекламних акціях. Зараз подібну інформацію маркетологи збирають виключно за непрямими показниками.

Українське рішення на основі цієї технології суттєво економить такі витрати компанії, як digital marketing, маркетингові дослідження, безпеку виробництва продукту.

Де, яким чином і наскільки ми економимо? Візьмемо цифри статистики. Середньосвітовий показник маркетингового бюджету для FMCG-кампанії на просування бренду - 2 млн євро. Він складається з digital-marketing (€500 тис), маркетингових досліджень (€300 тис.), А також реклами, поліграфії, виробництва відео, POS-матеріалів і т.д. (€1,2 млн). Бюджет забезпечення безпеки виробництва становить ще приблизно €1 млн.

Технологія третього рівня захисту на основі Track&Trace дає можливість економії бюджету digital-marketing на 15%. Клієнт, завдяки технології друку на упаковці спеціальними security-фарбами після підписання договору отримує доступ до бази даних і володіє всією інформацією про характер взаємодії покупця з продуктом.

Економія на маркетингових дослідженнях досягає 50%, оскільки Track&Trace відстежує в режимі реального часу, де і що саме купив споживач.

Якщо ж цю інформацію задіяти в рамках рекламної акції, в поєднанні з унікальними кодами і програмним забезпеченням Track&Trace - то компанія відразу отримує доступ до профілю аудиторії, яка скористалася товаром.

Що стосується економії на безпеці, то тут теж все гранично просто. При спробі покупки контрафактного товару, що не перебуває в базі або суперечить їй, інформація про цю подію в режимі онлайн надходить службі безпеки. Добросовісний покупець інформується про найближчу точку, де можна придбати товар-бренд. За недобросовісного продавця береться юридичний відділ виробника.

Економія на регулярному моніторингу, контрольних закупівлях, розслідуваннях і притягненні до відповідальності тих, хто підробляє її продукцію - доконаний факт. У результаті виробник не тільки отримує якісно новий інструмент захисту бренду, йому відкривається можливість економити на бізнес-процесах всередині компанії.

Переконана, що цей спосіб захисту товарів, а точніше комплексне використання всіх трьох методів, в найближчому майбутньому буде затребуване серед світових виробників. І бізнес, і держави, і громадяни зацікавлені в боротьбі з обігом контрафакту. Розвиток нових технологій дозволить нам знайти і подолати ситуацію, що склалася.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X