Стисло і зрозуміло: Міністр Марченко заявив, що співпраця з МВФ йде за планом. Експерти в цьому сумніваються

9 вересня 2020, 10:30

Середа, 9 вересня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Цієї осені Україна може розмістити єврооблігації на суму $1-1,5 млрд, щоб покрити дефіцит бюджету і викупити більше ВВП-варантів, прогнозує Bank of America Securities. Це буде після успішного розміщення в липні 13-річних єврооблігацій на суму $2 млрд. Ця угода, зі ставкою 7,25% у три рази перевищила пропозицію. BofA попереджає, що запланований на вересень огляд МВФ угоди stand-by з Україною на $5 млрд може бути відкладений.

Відео дня

  • Зіткнувшись зі слабким попитом з боку інвесторів, Мінфін у вівторок продав лише третину обсягу гривневих облігацій у порівнянні з аукціоном минулого тижня і з більш високою прибутковістю. На вчорашньому аукціоні уряд продав суму в гривні, еквівалентну $35 млн, одну третину за річні облігації і дві третини за трирічні облігації, повідомило міністерство в Facebook. Середньозважена дохідність річних облігацій склала 9,28%, практично не змінившись. Для 3-річних цінних паперів прибутковість склала 10,46% — на 0.46% вище, ніж на останньому 3-річному аукціоні місяць тому.

  • Рейтингове агентство Fitch, яке уважно стежить за Україною, підтвердило минулої п'ятниці рейтинг України на рівні «B» зі стабільним прогнозом. Японське агентство R&I підвищило суверенний рейтинг України на минулому тижні на один щабель, з B до B+, прогноз стабільний. З березня Standard & Poor's присвоїло Україні рейтинг B, стабільний. У червні Moody's підняло Україну на один щабель до стабільного рівня B3.

  • Олександр Паращій з Concorde Capital пише: «Дивлячись на баланс можливих позитивних і негативних факторів, що впливають на рейтинг України, ми бачимо, що шанси України на підвищення рейтингу в наступному році невеликі.

  • Розміщення нових єврооблігацій відбудеться відразу після двох великих угод:

  • В кінці серпня міністерство фінансів позичило $329 млн у JPMorgan Chase & Co. під 7,75%, щоб викупити близько 10% варантів, прив'язаних до ВВП України на суму $3,2 млрд, випущених в межах реструктуризації боргу 2015 року. Вважається, що Україна викупила облігації за ціною 90% від номінальної вартості.

  • 1 вересня Міністерство фінансів погасило єврооблігації на суму $1,69 млрд, випущені в 2015 році з терміном погашення в цьому році. У той же час міністерство виплатило $400 млн процентних платежів за єврооблігаціями з терміном погашення в 2020-2027 роках. Забігаючи наперед, міністерство повідомило на своєму сайті: «До кінця року сальдо платежів в іноземній валюті за держборгом становить близько $1,6 млрд».

  • Міжнародні резерви України зросли в серпні до $29 млрд, що є найвищим рівнем за вісім років, повідомляє Національний банк України. Збільшуючи резерви, зарубіжні поїздки українців різко скоротилися через обмеження пов'язаних з коронавірусом, і країна мала позитивне сальдо торгового балансу.

  • Україна йде за планом з МВФ, заявив у понеділок міністр фінансів Сергій Марченко в програмі «Подробиці тижня» на телеканалі Інтер. Він сказав: «Ми ведемо діалог з МВФ і сподіваємося отримати наступний транш. До кінця року у нас заплановано ще два транші по $700 млн кожен, а найближчим часом буде онлайн-конференція, тобто не візит а онлайн-місія фонду».

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • Тімоті Еш заперечує з Лондона: «Небезпека з офіційною заявою "з МВФ справи йдуть добре", полягає в тому, що політики дають помилкове відчуття безпеки, коли насправді ця програма Фонду перебуває в серйозній скруті. Хтось повинен повідомити адміністрацію Зеленського, що якщо вони не вирішать список питань, що зростає, пов'язаних з Національним антикорупційним бюро, антикорупційним порядком денним в цілому, незалежними наглядовими радами в державних компаніях, а так само в ПриватБанку і питаннях банківської реформи. Якщо ці питання не будуть вирішені, тоді більше не буде грошей МВФ від Фонду або інших офіційних кредиторів — і ви можете тільки поки що тішити ринок теплими словами».

  • Внутрішні перельоти знизилися найменше серед всіх авіаперевезень у серпні — на 17%, до 2 519 авіаперевезень, повідомляє Українське агентство з управління повітряним рухом. Для порівняння: міжнародні рейси в Україну і назад скоротилися на 50% до 8 249, а транзитні рейси через повітряний простір України — на 68% до 5 922. Після обвалу цієї весни обсяг авіаперевезень в Україні відновлюється: в квітні 2 372 рейси; 3 237 в травні; 4 584 в червні; 12 195 на липні; і 16 690 в серпні. Очікується, що у вересні кількість рейсів знову впаде, оскільки уряд закрив Україну для більшості іноземних мандрівників на цей місяць.

  • До 2023 року кілька ключових регіональних аеропортів будуть знову відкриті в межах програми «Велике будівництво», пообіцяв минулого тижня президент Зеленський під час візиту в аеропорт Полтави. «Ми додамо в програму всі аеропорти», — сказав він, маючи на увазі аеропорти другого рівня, які не працюють з 1990-х років. Пообіцявши почати реконструкцію злітно-посадкової смуги в Полтаві в наступному році, він сказав: «Ми обов'язково зробимо аеропорт Полтави частиною нашої програми Великого будівництва.

  • Президент Зеленський вчора пообіцяв відновити злітно-посадкову смугу аеропорту Сум, якщо керівництво області знайде інвестора для відновлення терміналу. «Ми готові побудувати цю смугу в Сумах, якщо у вас є ті, хто буде паралельно будувати термінал», — сказав він голові адміністрації області Роману Грищенку, під час візиту в аеропорт. Два роки тому Міністерство інфраструктури підрахувало, що відновлення радянського терміналу і злітно-посадкової смуги довжиною 2 500 м обійдеться в €25 млн. Без регулярного обслуговування більше десяти років аеропорт знаходиться у 3 годинах їзди від аеропортів Харкова або Полтави і в 4,5 годинах їзди від Києва Бориспіль.

  • Закарпаття отримає аеропорт міжнародного стандарту завдяки будівництву в найближчі роки аеропорту в Мукачеві вартістю $145 млн, обіцяє в Facebook міністр інфраструктури Владислав Криклій. Минулого місяця Кабінет міністрів схвалив виділення $1 млн на проєктування аеропорту на місці занедбаної авіабази радянських часів на південь від міста. За планом, термінал буде будувати приватний інвестор. Міністерство інфраструктури побудує злітно-посадкову смугу довжиною 2 500 метрів, здатну приймати пасажирські літаки B737 і A320 для рейсів в ЄС, Туреччину і Єгипет. Нинішній аеропорт Закарпаття в Ужгороді має малу пропускну здатність через обмеження, введені сусідньою Словаччиною та ЄС.

  • Влада Житомирщини веде переговори з приватним інвестором про будівництво авіавантажного хаба в аеропорту Житомира, у 90 хвилинах їзди на захід від Київської кільцевої дороги. Голова обладміністрації Віталій Бунечко повідомив Інтерфакс-Україна, що аеропорту спочатку потрібно $13 млн державної допомоги для розширення злітно-посадкової смуги на 50%, до 2 500 метрів. Відкритий в 1939 році, аеропорт обслуговує весь парк літаків Boeing 737 компанії Yanair і пропонує доступ до Музею космонавтики Сергія Корольова.

  • За даними Міністерства охорони здоров'я України, число випадків зараження коронавірусом, госпіталізацій і смертей в два рази перевищує рівень минулого місяця. У понеділок вранці міністр охорони здоров'я Максим Степанов повідомив, що за останню добу померли 57 осіб. При цьому було заявлено про 2 411 нові випадки захворювання, а в лікарнях України проходять лікування майже 8 тис. осіб.

Від редактора:

Ви знаєте сезон виборів, коли політики здійснюють поїздку по країні, обіцяючи відновити регіональні аеропорти. Але на цей раз це може статися. Президент Зеленський хоче, щоб його пам'ятали як «Володимира Будівельника». З 50 аеропортів, побудованих за радянських часів, близько 15 могли б підтримувати комерційні перевезення сьогодні. Відновлення цих аеропортів також стане ключем до мрії Зеленського про створення національної авіакомпанії на базі парку регіональних літаків Антонов київського виробництва. Щоб збільшити обсяг внутрішніх авіаперевезень, Верховна Рада нещодавно звільнила внутрішні авіаквитки від ПДВ. Було дивно, що Україна, країна більша ніж територія Франції, має такі слабкі внутрішні авіаперевезення.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо НВ
X