Як українському готельному бізнесу використати світовий локдаун

1 серпня 2020, 09:30

Можливості для розвитку зараз унікальні. Ними потрібно правильно скористатися.

Світовий локдаун, як і будь-яка криза, приніс нам і важке випробування, і нові можливості. Виїзний туризм для українців зараз істотно обмежений. Для вітчизняних готельєрів це шанс налагодити контакт із аудиторією, яка раніше не розглядала Україну як дестинацію для гарного відпочинку.

Відео дня

Щоб використати цю можливість правильно і залучити нових лояльних клієнтів, потрібно зосередитися на чотирьох рівноважливих елементах: ціна, сервіс, канали збуту, пакетні пропозиції.

Ціна має бути адекватною. Хтось бачить у поточній ситуації можливість гарно заробити — туристам діватися нікуди, тож і на завищену ціну прийдуть. Так, можливо. Проте такий заробіток буде одномоментним. Турист, яким скористалися і не виправдали його очікувань, більше ніколи не повернеться і нікому не радитиме, а то й відмовлятиме їхати на відпочинок в таке місце. Ця історія точно не про розвиток.

Туристу треба дати улюблений формат відпочинку

Якщо хочете мати задоволених і вдячних клієнтів, дотримуйтеся простого правила: співвідношення ціни і надаваної послуги має бути чесним. Не маєте ресурсів надати суперсервіс — не треба встановлювати суперціну. Можете запропонувати точно такий самий рівень відпочинку, як на турецьких чи єгипетських курортах — чудово, тільки встановіть ціну трохи нижчу, ніж на пакетний тур до Туреччини чи Єгипту. Адже дістатися до вітчизняного курорту простіше, правда ж?

Туристу цілком справедливо незрозуміло, як, навіть на Новий рік, стандартний відпочинок у Буковелі, до якого рукою сягнути, може коштувати дорожче, ніж All Inclusive у класному готелі в Єгипті. Тому він легко обирає Єгипет, а до Буковеля завжди можна приїхати, коли він стане дешевшим. Ось такий логічний ланцюжок.

Український продукт має бути конкурентним. Важливо, щоб турист сприймав вітчизняну туристичну пропозицію як вигідну, від якої неможливо відмовитися. Адекватна ціна є першим ключем до цього.

Сервіс має бути щирим — перевершуйте очікування клієнта. Щоб сформувати у клієнта лояльне ставлення, важливо щонайменше надати йому очікуваний рівень сервісу. Безпрограшний варіант — перевершити його очікування. При цьому поняття сервісу більше не обмежується виключно вирішенням проблеми клієнта, в даному випадку — де заночувати, на якому пляжі купатися та в якому ресторані поїсти. Воно полягає у створенні позитивного емоційного досвіду. І саме за це люди готові платити повторно і платити більше середнього.

Запровадження стандартів — це прекрасно. Але стандарти є радше правилами гри, які допомагають контролювати процес. Нам вони дуже потрібні, щоб впорядкувати хаос на туристичному ринку. Але цього недостатньо. Справжній сервіс — не про обов’язок, а про щире ставлення до людей, готовність у будь-який момент від душі зробити трохи більше, ніж достатньо. Це має бути особистий усвідомлений вибір. Щира турбота про кожного клієнта — ось другий ключ довгострокового успіху.

Співвідношення ціни і надаваної послуги має бути чесним

Канали збуту треба розширювати. Диверсифікація каналів продажів зменшує ризики простоїв. Готельєри в принципі можуть виключно власними силами шукати туристів. Але цей ресурс доволі обмежений. Більш ефективно шукати нові канали збуту. Можна співпрацювати з турагентами, туроператорами — просувати свій продукт через їхні майданчики і по суті за допомогою їхнього людського ресурсу забезпечувати певну кількість гостей у своєму готелі.

Для готельєрів, які бачать в цьому сенс, зараз слушний час рекламувати свій продукт не тільки туристам, але й іншим учасникам ринку — агентам, туроператорам, іншим продавцям на ринку. Запрошувати їх на зустрічі, влаштовувати інфотури. Такий партнерський підхід вже давно довів свою ефективність на міжнародному ринку туризму. Співпраця з іншими учасниками ринку як каналами продажів — третій ключ, який значно розширює можливості для розвитку.

Туристу треба дати улюблений формат відпочинку. Клієнту потрібен продукт, який вирішує його проблему. Серед тих, хто до коронакризи надавав перевагу відпочинку за кордоном, чимало туристів, які звикли до організованого курортного відпочинку, але тимчасово втратили доступ до улюблених місць або ще не готові до закордонних поїздок в нових умовах.

Як завоювати їхню лояльність? Дайте їм те, до чого вони звикли: переліт, трансфер, готель. Почніть співпрацювати з туроператорами — вони зроблять ваш готель частиною туристичного продукту повного циклу. На ринку є з ким працювати в цьому напрямку, і реалізувати такий продукт цілком можливо. Тож четвертий ключ — зробити звичний для багатьох формат відпочинку доступним вдома.

Насамкінець, ситуація в світі створила надпопит на внутрішньому ринку. Об'єкти розміщення, які ще раніше ствердилися як якісні і надійні, вже заброньовані до кінця cезону. Їх, на жаль, небагато. Однак позитив у тому, що зараз абсолютно у всіх є можливість долучитися до цієї когорти. Треба тільки проявити більше гнучкості і далекоглядності.

Показати ще новини
Радіо НВ
X