Як українському дизайнеру підкорити Париж?

29 березня 2021, 18:00

Світові покупці мають низку дуже чітких метрик, за якими вишукують родзинки колекцій pret-a-porte. Увагу вони звертають не тільки на унікальність колекції, але й на те, наскільки системно вибудований бізнес дизайнера.

З красивими хобі ніхто справу мати не хоче. Адже у Galeries Lafayette, Dubai Mall, Selfridges, в українському ЦУМі не можуть бути зірвані контракти, не можуть бути пустими полиці через сімейні обставини дизайнера. Тож саме час підсумувати, яких помилок не варто допускати дизайнерові, аби навіть у найскладніші для індустрії часи якнайкраще представити себе світові та потрапити до провідних шоу-румів.

Відео дня

Та спочатку про місце. На моє глибоке переконання, єдиний правильний старт на світовий ринок для молодого дизайнера — це показ колекції у закритому шоу-румі Парижу. Дизайнерам здається, чим більше столиць світу вони відвідають із своїми колекціями, тим краще для бізнесу. Але це шкідлива ілюзія. Париж — це не тільки світова столиця моди. Це, що важливіше, — світовий ринок моди, найпряміший вихід на європейський, азіатський, американський, японський та інші ринки одночасно. У закритих шоу-румах паралельно більше 100 тис. покупців із усіх країн світу роблять закупки для своїх магазинів. Такої ефективності немає більше ніде.

Звичайно, поріг входу на цей ринок вищий за інші, але він вартий того, щоб сконцентрувати зусилля та використовувати будь-які варіанти. Ми, попри пандемію, організували експонування п’яти українських брендів одягу у B2B шоу-румах під час Paris Fashion Week у березні 2021 року. Український культурний фонд, МЗС а зараз ще й Міністерство культури чимало роблять, аби українські дизайнери освоювали світові ринки. Тож варто слідкувати за їх анонсами, щоб не пропустити гарні новини для себе.

Нижче кілька важливих пунктів, які слід мати на увазі кожному дизайнеру, який готується до виходу на світовий модний ринок:

1. Продається тільки унікальність. Зауважте, стилісти у пошуку саме унікального бачення сучасної моди, тренди їх взагалі не цікавлять. Та й дизайнерський хист якраз у тому, щоб розкрити власну індивідуальність та креатив, підтвердивши його якістю виконання. Заради цієї неповторності колекцій власне і їдуть до Парижу, як до художників на світові бієнале.

2. Готуйте колекції та промо-матеріали завчасно. Очевидна річ, але це чемпіон по проколам. Скільки імен не змогли якісно заявити про себе через те, що фізично не вистачило годин у добі. Ми завжди переконуємо, щоб за 3−4 місяці вже розпочалась активна робота над каталогом, лукбуком, власне сама колекція — раніше має бути розплановна. Цього року локдаун, зокрема, ще критичніше поставив питання забезпечення тканинами та фурнітурою та їх своєчасну доставку. Враховуйте це.

3. Не робіть колекції маленькими. До 45−50 одиниць SKU (ITEM), мінімум 30 одиниць SKU в одному екземплярі, в одному розмірі потрібно дизайнеру відправити до шоу-руму. Не тільки задля того, аби показати політ фантазії та цілісність колекції. Ви автоматично підтверджуєте спроможність працювати із різними фактурами, стилем, забезпечувати відповідну якість та забезпечувати майбутні потенційні обсяги замовлення. Такий собі вступний іспит, на тлі якого домашня капсульна колекція на 20 одиниць виглядає як любительський спорт відносно професійного.

4. Прораховуйте логістику заздалегідь. Наша проблема цьогорічного Парижу — вантаж надійшов у комендантську годину. Хто про це думав раніше? А тепер треба мати на увазі. Пакування також може бути різним. Чим щільніше ви пресуватимете одяг, тим точніше треба контролювати його на вішаках в шоу-румі. Надійний логіст дозволить уникнути заломів на тканині, перекошених, поламаних підплічників та ременів. Якщо вироби мають специфіку у догляді або розутюжці - обов’язково додайте інструкцію.

5. Забезпечте фаховий аудит якості колекції. Контроль якості презентаційної колекції мають робити фахівці із міжнародним досвідом. Особливої уваги потребують зовнішні шви, внутрішня обробка (шви, обтачки, бейки), місця з'єднання елементів та петлі під гудзики. Кожна одиниця колекції має бути ретельно промоніторена, включно із етикеткою, яка також генерується (створюється) за відповідними правилами. Переможців минулорічного конкурсу молодих дизайнерів New Fashion перевіряли ментори, які контролюють якість світових брендів. Траплялися випадки, коли доводилося переробляти по декілька разів.

6. Якщо в Україні справи йдуть погано, успішного експорту не буде. Як можна зрозуміти із попереднього, помилки, прийнятні для України, є категорично неприпустимими за кордоном. Якщо в Україні немає продажів, абсолютно неточно, що продажі знайдуть вас у Парижі. Навпаки, дрібні проблеми як під лупою стануть нерозмірно більшими та непереборними. Натомість експорт може стати вирішальною мотивацією, коли дизайнер із командою надолужує недоліки, проходить весь цикл роботи над помилками. І це принципова різниця між видимим та реальним, — легкість успіху, чим здається вихід на зовнішні ринки, є ілюзією.

7. Не помиляйтеся у ціноутворенні. Це найпоширеніша проблема початківців, які часто-густо на куражі не рахують навіть собівартість. Замалою ціна бути не може, так само як і перевищувати ринкову. Таким є правило, одне із золотих правил експорту. На власні очі бачила розчарування покупців, які занижені ціни дизайнерів розцінюють як аматорство.

Тут треба зрозуміти, професійний байєр, тримаючи в руках вашу сукню, може достовірно визначити, з якої країни тканина (навіть із якої поставки) та за якою ціною, скільки приблизно коштує робота у вашій країні та витрати на маркетинг. Тож намагання «здаватися кращим» за принципом «ніхто не зміг, а я зможу», «поступлюся прибутком зараз», нікому не допоможуть. Досвідчені байєри знають, що талановиті митці без налаштованого системного бізнесу не витримують довгого забігу, тому не розглядають їх, адже навіть перше замовлення може бути під загрозою зриву.

Правильно визначити ціну насправді важко. Якщо дизайнер експонується вперше, ціна має бути нижчою на 5−10% від ринкової та водночас видимо нижчою за аналогічну (схожу) модель відомого бренду. Адже, байєри будуть вас порівнювати саме з стабільними розкрученими брендами чи дизайнерами.

8. Присутність має бути мінімум три сезони. Париж потребує фінансового плану на декілька сезонів. Якщо коштів вистачає лише на один сезон — це той з рідкісних випадків, коли я раджу обирати шоу-руми інших країн. Дизайнерам ця порада здається зверхньою, особливо після продажів з першої експозації. Але успіх ситуативних продажів дуже легко сплутати із виходом на світовий ринок.

На перший-другий рік байєр купує із вашої колекції лише пробних 20% та чекатиме вас наступного року, аби замовити більше. Світовий ринок — це «гра в довгу», тут розглядаються креативні та обов’язково системні бренди, які мінімум три роки стабільно працюють. На жаль, майже ніхто з дизайнерів, кого консультували міжнародні ментори в рамках нашої співпраці із Українським культурним фондом минулого року щодо експортних можливостей, не передбачував бізнес-план на три роки.

9. Наймайте фахових підрядників — не допускайте аматорства. Байєрам та стилістам страшно за майбутні замовлення, коли вони чують від дизайнерів «ми все самі». Для них це ще один лакмусовий папірець підвищених ризиків співпраці з конкретним брендом.

Наймате фахівців. Першокласним конструктором, закрійником, модельєром, контролером якості, продавцем чи маркетологом одночасно неможливо бути, не намагайтеся переконати досвідчених. Системний бізнес неможливий без фахівців на всіх відповідальних позиціях, тому варто про це спочатку подбати, потім демонструвати.

Будьте готові, наприклад, вичитати договір на експонування колекції із фаховим юристом. В це важко повірити, але деякі з дизайнерів не дочитують до розділу судового вирішення спорів, які, про що неважко здогадатися, за міжнародним правом відбуваються на території Франції. Свій договір із шоу-румом ми перевіряли із юристом, який знається на відповідній специфіці. Ця робота зайняла кілька тижнів. Не сподівайтеся на стандартні умови, які можна не читати. Шоу-рум відточував свій бізнес протягом 15−30 років, і, повірте, за цей час врахував найменші дрібниці, захищаючи, насамперед, власні інтереси.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X