Як українці готуються до холодів. Обігрівачі, генератори та ковдри — найпопулярніші товари літа
Українці швидко відреагували на заяви представників влади про необхідність готуватися до найскладнішого опалювального сезону. Обігрівачі, генератори та ковдри стали найбільш затребуваними товарами цього літа.
Продажі товарів для обігріву зросли в десятки разів та навіть перевищили показники минулого високого сезону. З початку червня ми спостерігаємо динаміку щотижневого зростання попиту на 60−70%. До прикладу, попит на масляні обігрівачі за літо підвищився в 47 разів. Значне зростання попиту спостерігається й на всі категорії електричних обігрівачів: конвектори електричні, теплові панелі, інфрачервоні обігрівачі, тепловентилятори тощо. Більш ніж утричі зросли продажі біокамінів та твердопаливного обладнання. Схожі цифри наводять й наші колеги по цеху — офлайн- та онлайн-ритейлери.
Окрім заяв очільників держави, неприродний ажіотаж на товари для обігріву посилюють тривожні новини з фронту та нестабільність національної валюти. До того ж вже напевне зрозуміло, що цьогоріч середня температура подачі тепла в домівки все-таки буде нижчою, ніж ми звикли. А тому для забезпечення комфортного рівня тепла нам таки доведеться запастися додатковими джерелами обігріву. Українці готуються до різних сценаріїв розвитку подій, щоб не залишитись без світла чи тепла взимку. Що саме потрібно враховувати при підготовці та чи слід боятися появи дефіциту товару на полицях?
Дійсно, не секрет, що сьогодні все ще спостерігаються проблеми з постачанням імпортної продукції: через напад РФ жоден із українських портів не працює, що суттєво ускладнює забезпечення покупців стратегічними товарами. Крім цього, потрібно розуміти, що ми ще не ввійшли у період високого сезону. Традиційно він починається тоді, коли середня позначка температури різко опускається, а централізоване опалення ще не встигли запустити. У цей момент може відбутися сплеск попиту та з’явитися видима відсутність товару на полицях.
Однак хочу дещо знизити градус напруги. Попри всі наявні труднощі, в країні сьогодні є достатня кількість товару. А тому підготувати свою оселю до обігріву вже зараз — реально.
Щоб не допустити дефіцит на момент старту сезону, ритейлери також заздалегідь почали готуватися та підписали прямі контракти з європейськими партнерами.
Завдання № 1 — забезпечити людей в абсолютно всіх регіонах, підконтрольних українській владі. Чим важча ситуація в регіоні, тим ретельніше та більш завчасно люди готуються до важкої зими.
Окрім обігрівачів купують генератори, інвертори та інші альтернативні засоби живлення, щоб убезпечити себе від можливих перебоїв з електропостачанням. При цьому не нехтують і найпростішим відомим способом зігрітися взимку — залізти під теплу ковдру. Так, продажі покривал в «Епіцентрі» влітку 2022 зросли аж у 47 разів.
Простіше кажучи, опцій для того, щоб не залишитися взимку без тепла — безліч. Що ми рекомендуємо враховувати при покупках?
Насамперед — обирати більш енергоефективні обігрівачі. Це допоможе не лише знизити витрати, але й зекономити ресурси країни. Найоптимальнішим вибором стануть теплові панелі та кондиціонери з інверторним типом компресора, які можна застосовувати протягом усього зимового періоду. Найбільш енергоефективним для обігріву приміщень є використання в період міжсезоння кондиціонерів із функцією обігріву: при споживанні 1 кВт енергії вони можуть видавати до 6,5−7 кВт теплової енергії.

Також варто зосередити увагу на більш технологічних обігрівачах, до прикладу, з функцією віддаленого керування. Сьогодні майже в усіх типах обігрівачів є такі моделі. Конвектори та масляні обігрівачі — також вигідна інвестиція, оскільки вони мають термін служби до 10 років. Це значно більше, ніж у дешевших типів обігрівачів.
Найкомфортніший тип обігріву помешкань — це тепла підлога. Однак цю опцію можна врахувати лише на етапі ремонту. В усіх інших випадках підійдуть теплові керамічні панелі, які працюють за таким самим принципом. Різниця у тому, що корпус таких панелей прикріплюється до стіни.
Ну і наостанок. Звичайно, при будь-яких покупках ми рекомендуємо здійснювати вибір на користь українського виробника. У нинішніх умовах підтримувати нашого роботодавця вкрай важливо. Ми добре розуміємо, що кожна гривня, заплачена в Україні, залишається тут і з високою ймовірністю може повернутися до нас. Вона йде на податки, на зарплати працівникам наших українських партнерів і продовжує циркулювати в українській економіці та підживлювати її у ці надзвичайно складні для країни часи.