Чому зниження ПДВ для готелів до 10% – перемога

7 травня 2019, 12:20

Українському туризму потрібні податкові реформи

Розвиток туризму в Україні як сектора економіки – один з основних пунктів Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Це питання наша група і я особисто ініціювали і відстоювали протягом останніх років.

Відео дня

Ще в 2016 році під час парламентських слухань я перераховувала умови, які підвищать туристичну привабливість країни, і відповідні рішення, які потрібно ухвалити на державному рівні. Серед них – лібералізація візового режиму, підвищення конкуренції на ринку авіаперевезень, комунікація безпеки України і знижена ставка ПДВ для готелів і засобів розміщення.

З цього погляду, ми програємо іншим країнам, де діє сприятлива податкова політика держави і є низка преференцій щодо підтримки туризму та готельного бізнесу.

Розгляньмо ситуацію з різних сторін. Засоби розміщення – це основні підприємства в системі української туристичної індустрії.

В рамках Угоди про асоціацію, Україна взяла на себе зобов'язання наблизити своє законодавство до європейських норм. Що передбачає зниження ставки ПДВ на послуги українських готелів і засобів розміщення. Однак досі ПДВ залишається на рівні 20%.

Звернемося до європейської практики. У всіх країнах Євросоюзу ставку ПДВ для готелів встановили на рівні в два, в три, а то і в чотири рази нижче від стандартного ПДВ. Таким чином, у туристично розвиненій Португалії стандартний ПДВ становить 23%, а для засобів розміщення – 6%, у Люксембурзі стандартний ПДВ – 17%, а для готелів – 3%, в Італії ПДВ – 22%, а для готелів - 10%. Така політика привела до відмінних результатів і справила позитивний вплив не тільки на туристичну галузь, але на національну економіку загалом. А для таких країн як Іспанія, Італія, Ірландія, свого часу, це стало рушійним елементом для виходу з кризи.

Польща також виявляла свою зацікавленість у залученні туристів і інвесторів на етапі її вступу в Європейський Союз шляхом прийняття сприятливої податкової політики в сфері туризму. Так, польський туристичний бізнес теж має низьку ставку ПДВ для галузі – 7%, при 22% для інших сфер бізнесу.

Кілька років тому Грузія визнала в'їзний туризм як одну з пріоритетних галузей економіки для розвитку країни, звільнивши її повністю від оподаткування. У підсумку, в 2017 році країну відвідала безпрецедентна кількість іноземців – 7,5 мільйона осіб, згідно з даними Національної адміністрації туризму Грузії. Значно зросли доходи від туризму і становили близько 3 мільярдів доларів.

Ми повинні також зважати, що готельний бізнес в Україні – це один з основних «роботодавців» для молодих людей без досвіду роботи, людей без вищої освіти і людей пенсійного та передпенсійного віку. Саме в готелях є можливість часткової зайнятості або роботи за гнучким графіком. А для жителів малих міст чи сіл Західної України туризм – чи не єдина сфера, де можна працевлаштуватися. 

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Висока ставка ПДВ – один з тих факторів, які негативно впливають на туристичну та інвестиційну привабливість України, зменшуючи потенціал країни, і, крім того, призводять до збільшення тіньового сектора економіки в готельній сфері. Велика частина підприємств змушена мінімізувати податки, працюючи як фізична особа-підприємець, а що стосується хостелів, апартаментів і кемпінгів – то більшість з них взагалі ніяк не оформлені.

Українська туристична індустрія не має шансів для подальшого ривка без податкових реформ

Українська туристична індустрія не має шансів для подальшого ривка без податкових реформ. Тому величезною перемогою я вважаю реєстрацію проекту Закону №10122 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо розміру ставки податку на послуги з тимчасового розміщення». Він передбачає зниження ПДВ удвічі – до 10%.

Зниження ставки ПДВ для туристичної індустрії стимулює приплив інвестицій, зокрема іноземних, створює нові робочі місця і підвищує зростання галузі, що в підсумку приводить до збільшення надходжень до державного бюджету – до того ж за низькоко рівня витрат.

Все це позитивно впливає на імідж України на світовій арені, наближає нас до міжнародної спільноти і трансформує нашу країну в популярну дестинацію для подорожей, відпочинку і ділових поїздок.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів – у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо НВ
X