NFT вже в минулому. Привіт, культура колекціонування

7 листопада 2021, 08:40

NFT фактично стали мейнстримом. Це ефемерне благо суперечить багатьом припущенням про право власності та реалізується через блокчейн і розподілені реєстри. Чи може культура колекціонування надати альтернативні можливості інвестицій у токени?

Що таке NFT?

Щоб зрозуміти процес карбування та обміну NFT, вам треба знати базові принципи торгівлі криптовалютами. Поясню на прикладі біткоїна. Якщо ви хочете придбати 1 біткоїн за 10 доларів, вам знадобляться токен (біткоїн), продавець (або гаманець відправника) та покупець (або гаманець отримувача). Транзакція здійснюється, якщо продавець погоджується передати біткоїн покупцеві, наприклад, за 10 доларів. Вони обмінюють долари США, і продавець передає біткоїн покупцеві. Після цього, таку транзакцію додають до зростаючого реєстру у блокчейні. До речі, дайте знати, якщо хочете продати мені один біткоїн за 10 доларів.

Відео дня

Абревіатура NFT означає «невзаємозамінний токен», тому ви можете купити або продати лише цілий NFT, а не розділити його на частини. Також, творці можуть карбувати лише один токен і криптографічно доводити, що у нього може бути лише один власник. Щоб переконатись, що токен належить вам, перевірте, чи він присвоєний правильній адресі вашого гаманця.

Окрім того, токен NFT завжди містить чотири елементи, що визначають його стан:

  1. Унікальна ідентифікаційна адреса. Незмінний ідентифікатор, що дозволяє кожному звернутися до одного і того ж NFT у майбутньому.
  2. Поточний власник. Адреса гаманця, якому належить NFT.
  3. Усі минулі власники. Дозволяє ідентифікувати будь-кого, хто володів токеном, через історію транзакцій блокчейну.
  4. Кастомне корисне навантаження. Для фотографій NFT — це jpeg фотографії. Для оповідань — копія тексту оповідання. Для іншого цифрового контенту — посилання на його присутність в інтернеті.

Суб'єктивні системи цінностей

Культура колекціонування поширена у всьому світі та об'єднує людей з різноманітним бекграундом та інтересами. Зазвичай колекціонери — це люди середнього віку, які колекціонують мистецтво, книги, автомобілі, листи, торгові картки, ігрові автомати, ляльки тощо.

Та попри різноманітність інтересів, колекціонери здебільшого керуються однаковими принципами колекціонування:

  • Історія власності: Початкова цінність предмета колекціонування залежить від того, хто написав листа, намалював портрет, або побудував автомобіль. Тому важливо переконатись, що такий предмет є оригінальним. Це можна зробити через історію володіння NFT у блокчейні. Тобто ви можете подивитись адреси гаманців реальних людей, які володіли токеном до вас. Інколи колекціонери є не менш відомими, ніж сам предмет колекціонування, що робить його ціннішим за інші.
  • Контроль: Предмет колекціонування стає приватною власністю покупця, як автомобіль. Ви можете їздити на ньому, зробити тюнінг чи тримати його у своєму гаражі. А коли йдеться про мистецтво, рідкісні прикраси чи інші активи, доступ до яких маєте лише ви, без контролю нікуди.
  • Ностальгія: Цінність артефакту також буває сентиментальною, бо він може перенести вас у певний період вашого життя. Обмін бейсбольними картками з найкращим другом у середній школі або поїздка по шосе Тихоокеанського побережжя на Datsun 280Z. Але це має бути така ностальгія, яка варта ваших грошей.
  • Дефіцит: Люди керуються інстинктами при купівлі таких дефіцитних товарів, як членство в ексклюзивному клубі. Як правило, за кожним предметом колекціонування стоїть спільнота, яка пристрасно хоче придбати цей товар через історію власності, контроль та ностальгію. Такий попит має перевищувати пропозицію, щоб викликати відчуття дефіциту. Тоді люди будуть змушені або купити предмет, або залишити спільноту.

Ви також можете розглядати предмети колекціонування як інвестицію. Наприклад, колекція предметів мистецтва мала найвищу рентабельність інвестицій за останні 10 років із середнім коефіцієнтом 13,6% проти 8,9% середньої доходності S&P 500.

Можливість ринку

На базовому рівні, блокчейни — це розподілені реєстри. Їх новизна полягає у тому, що вони дозволяють людям здійснювати транзакції в будь-який час без посередників. Тому я вважаю, що блокчейни та безперервна торгівля залишаться з нами ще надовго.

А як щодо NFT? Важко сказати. Проте зараз є кілька можливостей бізнесу, що дадуть NFT шанс на виживання.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Юридична власність

Існує клас токенів, які підкріплені справжніми активами. Наприклад, TUSD — це токени, які на 100% підкріплені доларом США і можуть будь-коли конвертуватися у цю валюту. Така вимога конвертації є законною і здійснюється реальним контрактом, який продає токени за запитом власника блокчейн.

Вже доведено, що за допомогою інструкцій контракту блокчейн ви можете створити реальний суб'єкт права (довірчу власність, право ведення банківських операцій, тощо). Це такий собі мікс реального контракту, що пов’язує сторони, та цифрового носія, який визначає умови. Реальний контракт є фіксованим і незмінним, але у ньому зазначено, що виконавець має отримувати всі вказівки від динамічного джерела — смарт-контракту. Якщо ви контролюєте основний контракт, ви є власником довірчої власності.

Як правило, NFT можна карбувати саме таким способом. При цьому ви не тільки володієте цифровим активом, а і контролюєте реальний предмет. Це відповідає улюбленому принципу колекціонерів — «контролю». Як власник NFT, ви можете вільно торгувати правом власності над реальним активом через передачу права власності на токен онлайн.

Дизайн маркетплейсу. Щоб забезпечити безперешкодне виконання клієнтських запитів та зробити NFT привабливими навіть для тих, хто ще ніколи не здійснював транзакцій з криптовалютою, потрібно змінити маркетплейси NFT.

Законність. Маркетплейси повинні будувати довіру з кінцевими споживачами через керування та дизайн контенту. Вони мають чітко пояснювати, що саме продається, хто видав цей об'єкт та які юридичні умови містить смарт-контракт.

Ціна. Залежно від того, де ви знаходитесь, вам знадобиться 70 доларів, щоб випустити токен, та 70 доларів, щоб прийняти ставку нижче 1ETH. Тому маркетплейси повинні дозволяти користувачам створювати початкові лістинги без комісії або з мінімальною передоплатою.

Долар США. Багато колекціонерів все ще здійснюють транзакції в доларах США, а не в Ethereum. Сьогодні покупці повинні обміняти долари на ETH, перевести їх на гаманець NFT і лише потім здійснювати торгівлю. Цих кроків забагато, тому необхідно оптимізувати процес оплати NFT в доларах США, щоб заохотити більше покупців.

Наостанок

Хоч зараз NFT є хайповою темою, треба пам’ятати, що це всього лише спосіб колекціонування предметів онлайн, який не завжди може контролюватись власником NFT. Якщо певний предмет цінний не лише для вас, а і для певної групи людей, він росте в ціні. Але потрібно фокусуватись саме на конкурентній перевазі цього активу. Слід купувати предмет колекціонування тільки тоді, коли ви хочете стати власником певного фактору чи ностальгії. Адже ринок ще не достатньо розвинений, аби сигналізувати про приріст ціни на ваш предмет колекціонування у довгостроковій перспективі.

Показати ще новини
Радіо NV
X