Гід інвестора. Компанії fintech, які заслуговують на увагу

9 квітня 2021, 07:30

У 2020-му глобальний ринок fintech-послуг оцінювали в $126 млрд, до 2024 року він, за найскромнішими прогнозами, зросте до $188 млрд. Такі неймовірні цифри наводить у своєму звіті Deloitte. Як інвесторові скористатися цією інформацією?

В Австралії, США та Бразилії зосереджені кілька fintech-компаній, які можуть бути привабливими для інвестора.

Азійсько-Тихоокеанський регіон і Північна Америка домінують на ринку fintech із часткою 80% на двох. Основний тренд, який переслідують компанії з галузі, — створення єдиної повноцінної системи рішень для клієнта в цифровому форматі. Цифрова оплата — найбільший сегмент, який приносить більше 80% виручки фінтеху. Окремо стоїть ринок Бразилії, що швидко зростає, — культура карткових й онлайн платежів тут перебуває в зародковому стані, але має величезний потенціал розвитку.

Відео дня

США

У 2020-му американський ринок fintech оцінювали $49 млрд. Протягом трьох років ця цифра, за прогнозами Deloitte, виросте до $63 млрд.

Учасник ринку, що заслуговує на особливу увагу інвесторів, — PayPal. Компанія створює двосторонню технологічну платформу для здійснення цифрових платежів, шопінгу й надання фінансових послуг.

У планах компанії розвиток напрямку міжнародних платежів у регіоні EMEA, Японії, Китаї та Індії, а також оплат на внутрішніх ринках Бразилії та Мексики. Купівля GoPay наприкінці 2019 відкрила компанії доступ на ринок Китаю.

2020 рік був украй успішним для PayPal — база клієнтів збільшилася на 23%, до 377 млн активних акаунтів. Менеджмент прогнозує подвоєння їх кількості до 2025 року. Своєю чергою, сукупна вартість платежів (TPV), які проходять через платформу, збільшиться втричі.

PayPal інвестує в бізнес: витрати на R&D становлять понад $2 млрд, збільшившись удвічі від 2018 року. Основні зусилля спрямовані на монетизацію мобільного платіжного сервісу Venmo й оплати через QR-код, розвиток функції відкладених платежів Pay in 4 й розширення можливостей цифрового гаманця.

Займаючи провідні позиції на ринку онлайн-платежів, PayPal також розширює свою присутність в офлайн транзакціях. Використання безконтактної мобільної оплати за QR-кодом потенційно може принести, за оцінкою Bloomberg, більше $1 млрд виручки для PayPal.

Ще одна компанія, Affirm, оперує на американському ринку в платіжному сегменті Buy-Now-Pay-Later (BNPL) і має ексклюзивні партнерства з широким спектром великих ритейлерів США (Peloton, Target, Walmart). Рівень проникнення BNPL стрімко зростає: з 0.9% у 2019 до 1.6% у 2020, а до 2023 очікують уже на 3%. Affirm за прогнозами займе третину ринку, який оцінюють у $50 млрд.

Останнім часом клієнти банків починають використовувати BNPL замість кредитних карт.

Компанія активно реалізовує свою стратегію із захоплення всіх призначених для користувача категорій, знижуючи середній чек.

Австралія

Fintech-ринок Азійсько-Тихоокеанського регіону оцінюють у $54 млрд, займаючи 43% глобального ринку фінтех послуг. За прогнозами Deloitte, до 2024 року він зросте до $96 млрд.

На особливу увагу інвесторів тут заслуговує компанія Tyro Payments, яка надає платіжні термінали в галузі охорони здоров’я, готельного бізнесу та роздрібної торгівлі. Основна аудиторія компанії — малий і середній бізнес.

Важливу роль для Tyro Payments грає збільшення числа дебетових карт, оскільки транзакції з ними є найбільш прибутковими (комісія з клієнта нижча, але нижчі й системні збори). З огляду на зменшення міжнародних транзакцій (вища комісія з клієнта, але вищі системні збори), це призвело до загального збільшення валової маржі.

Ще одна місцева компанія Afterpay пропонує послугу відкладених платежів для онлайн продажів. Лідер ринку з часткою 20%. Крім Австралії, компанія успішно зарекомендувала себе у Великобританії та США.

Міжнародна експансія — стратегічна мета Afterpay. У середині 2021 компанія планує запустити Pagantis у Європі, а також EmpatKali для проникнення на ринок Південно-Східної Азії.

Молоде покоління все частіше відмовляється від використання кредитних карт. Основна аудиторія Afterpay — міленіали/GenZ (18% користувачів) із середнім доходом до $75 тисяч на рік (22% користувачів). Рішення Afterpay влаштовує їх, оскільки не потребує додаткових кредитних перевірок, не знімає комісію за проведення платежів, однак накладає штрафи за прострочення.

З огляду на посилений попит на електронну комерцію в період пандемії, за рік виручка Afterpay зросла на 108% у річному обрахунку.

Бразилія

Зараз онлайн-покупки в Бразилії займають менше 5% від загального обсягу роздрібної торгівлі. Якщо Бразилія досягне рівня проникнення онлайну на рівні США (близько 50%), то ринок зросте до 130 млрд реалів.

Ми рекомендуємо вкладати в компанії StoneCo, PagSeguro Digital Ltd. і XP.

StoneCo — провайдер фінансових технологічних рішень для бізнесу. Продукти компанії дозволяють займатися електронною торгівлею через онлайн і офлайн-канали, а також за допомогою мобільних пристроїв.

У фокусі StoneCo три напрямки: фінансова платформа для малих і середніх підприємств; платформа fintech-as-a-service (об'єднує електронну торгівлю, торгові майданчики й гаманці з інфраструктурою фінансових послуг); діджитал-комерція для продавців, які хочуть оцифрувати або масштабувати свій цифровий бізнес.

По суті, StoneCo є єдиним гравцем у сегменті малого й середнього бізнесу в Бразилії, який інтегрував усі сервіси (платежі, програмне забезпечення, кредити і цифровий банкінг) на одній платформі.

Торік компанія зуміла скористатися своїми перевагами. Чистий прибуток за підсумками третього кварталу 2020 року склав 249 млн реалів — на третину більше порівняно з 2019-м. Приріст активних клієнтів склав 51% рік до року. Обсяги платежів зросли на 114%.

Нещодавно керівництво компанії підтвердило намір завершити покупку компанії Linx, розробника пакетів програмного забезпечення для роздрібних продавців. Ця операція додасть StoneCo 70 тис. користувачів.

Ще одна компанія, на яку ми рекомендуємо інвесторам звернути увагу, — PagSeguro. Вона спеціалізується на онлайн-платежах. Цільова аудиторія — мікроторгівці, а також малі й середні компанії. Такий фокус забезпечує стійкість і високу маржинальність бізнесу — цей сегмент швидко зростає.

Платежі — основний бізнес PagSeguro, але компанія шукає можливості для розвитку. Одне з рішень — створення екосистеми, яка об'єднає платежі, банківські послуги, цифровий гаманець, інвестиції та страхування для обслуговування й перехресних продажів продуктів і послуг. Перспективний інвестпроєкт PagSeguro — банківський додаток PagBank.

У період пандемії PagSeguro показав хороший результат. У третьому кварталі минулого року компанія відзвітувала про зростання виручки й рекордний чистий приріст клієнтів — майже на пів мільйона користувачів (тепер їх 6,7 млн). У жовтні обсяг транзакцій компанії виріс на 61% рік до року, а виручка та прибуток — на 22% і 23% відповідно. Кількість клієнтів PagBank сягнула 6,7 млн.

Ще один представник бразильського фінтеху — компанія XP, найбільший онлайн-брокер на місцевому ринку. Компанія надає консультаційні послуги та онлайн-платформи для трейдингу. Основні клієнти — роздрібні інвестори. Комісія приносить 72% виручки.

Прогнозоване зростання ринку високоприбуткових фінансових інструментів у Бразилії збільшить попит на консалтингові послуги, на яких спеціалізується XP. Частка ринку онлайн-брокерів становить близько 10%, на якому 4% займає XP, перевершуючи другого гравця вдесятеро за розміром активів в управлінні.

Діяльність fintech-компаній вийшла далеко за межі сфери фінансів. Ще торік вона поширилася на суміжні ринки, такі як електронна комерція, брокерство, азартні ігри. Fintech змінює звичний статут індустрій роздрібної торгівлі, банківських і фінансових послуг — це вже незаперечний факт і, безумовно, унікальна можливість для інвесторів.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X