У чому секрет зростання імпорту електромобілів
У I кварталі 2018 року в Україну ввезли понад 1,7 тисячі електромобілів. Це в 3 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року. З чим пов'язані такі показники?
Головний фактор зростання імпорту електромобілів в Україні – скасування ПДВ, яка діє з 1 січня цього року. Це, з одного боку, спростило процедуру ввезення електрокарів у країну. З іншого, здешевило самі електромобілі. Особливо, якщо говорити про преміум-сегмент, де економія на податок дозволяє до тієї ж Tesla Model X прикупити ще й старий Nissan LEAF за ті ж гроші, що до скасування ПДВ.
Продажі також зросли. Місцями пропозиція не встигає за попитом і деякі моделі або комплектації доводиться замовляти: залишати передоплату і чекати, поки вам привезуть електромобіль з-за кордону. Розширюється й асортимент. До невеликого переліку доступних на ринку електромобілів почали додаватися нові позиції: Chevrolet Bolt, новий Nissan LEAF і навіть Tesla Model 3, нехай і в єдиному поки що екземплярі.
Поступово "прокидаються" й офіційні дилери: слідом за представленим в минулому році Hyundai IONIQ на ринок ось-ось виведуть електрокроссовер Jaguar i-PACE і хетчбек Renault ZOE.
Якщо говорити про інфраструктуру, то сьогодні в Україні діє кілька досить великих мереж електрозаправок, які активно нарощують свою присутність в ключових місцях скупчення електромобілів.
Днями з'явиться ще один великий гравець – ДТЕК, який почне будівництво мережі швидких (потужних) зарядних станцій. Це додасть ще більший імпульс розвитку ринку електромобілів, оскільки навіть сьогодні деяких потенційних електромобілеводів стримує від покупки автомобіля на електротязі саме небажання стояти годинами на електрозаправках в очікуванні, поки батарея зарядиться до потрібної позначки.
Втім, ці страшилки не лякають тих, у кого є приватний будинок і доступ до звичайної розетки 220 вольт. Як показує практика, до 80% власників електромобілів заряджаються саме від домашньої мережі вночі, коли у власників звичайних автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння машина просто марно простоює.
Все сказане вище, однозначно, позитивно відіб'ється на кількості електромобілів на українських дорогах. Ось тільки така гарна статистика, як за перший квартал, змусить відкоригувати прогнози експертів, які передбачали появу додаткових 10 тисяч електромобілів в Україні до кінця року. Думаю, вже можна говорити про цифру в півтора-два рази більшу від початкового прогнозу.