Творці і руйнівники репутації

11 жовтня 2017, 15:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Репутація країни і репутація бізнесу – дві нерозривно пов'язані складові єдиного цілого

Неможливо зруйнувати одну, не пошкодивши другу. Alibaba – Китай, Tesla – США, Mercedes – Німеччина, Virgin – Великобританія – це асоціації, що закріпилися вже на рівні підкірки.

Відео дня

Високий чиновник країни сказав або написав в своєму Twitter щось не по протоколу – і акції компаній починають падати. Або навпаки, компанія винайшла інноваційну технологію, що знижує рівень викидів СО2 в атмосферу – "плюс до карми" отримала держава.

Виходить, що бізнес також несе велику відповідальність не тільки за свою діяльність, за якість продуктів і послуг, а ще й за імідж всієї держави, в якій працює. І якщо в ідеальній картині світу репутація країни повинна допомагати бізнесу, то в реальності це не завжди так.

Як вибудовувати репутацію бізнесу на глобальному ринку, як захистити бізнес від репутаційних ризиків держави, як зробити свій внесок в репутацію країни на міжнародній арені? Ці питання вже не один рік обговорюють не тільки в усьому світі на ключових міжнародних форумах, а й в Україні. Зокрема, в рамках таких заходів, як Щорічна зустріч YES, Київський міжнародний економічний форум (КМЕФ) та ін.

Щоб вибудовувати імідж бізнесу в умовах невизначеності і репутаційних ризиків, існує широкий набір інструментів і digital – лише один з них.

Уявіть, що трохи більше 30 років тому, в 1984 році, до інтернету було підключено лише кілька тисяч пристроїв. Сьогодні їхня кількість зросла до 17 млрд і продовжує зростати. Тренд "інтернет речей" непомітно трансформувався в тренд "інтернету всього". Уже немає індустрії, в якій би не замислювалися про те, як підвищити ефективність за допомогою можливостей цифрових технологій, обладнання, підключеного до хмар, та ін.

Світ став прозорим. І для бізнесу це перевага з одного боку, і відповідальність з іншого. Перевага, оскільки про себе можна заявити на весь світ. Відповідальність, оскільки кожен крок бізнесу, його власників, співробітників, клієнтів на видноті. Важливішим стає те, що говорять про вас клієнти, сусіди і родичі, в соцмережах, ніж те, що написано на офіційному сайті вашої компанії.

Спостерігаючи за розвитком бізнесу в Україні, вибудовуючи комунікації для компаній як усередині країни, так і за її межами, ми визначили ряд рекомендацій, якими я хочу поділитися. Ці кроки допоможуть компаніям вибудовувати свою репутацію на міжнародному рівні, долаючи репутаційні ризики і кризи:

1 Комунікувати так, щоб вам довіряли. Правильної комунікації не буває занадто багато. Якщо у вас або у ваших проектів є сторінки в соцмережах, то вести їх необхідно грамотно, продумано ставлячись до всього, що ви видаєте в ефір. Все, що з'являється в мережі, залишається в мережі і може легко опинитися в чужих руках. Спотворена інтерпретація і брехня, як і інформаційний вакуум, можуть призвести до серйозних втрат можливостей і зіпсувати репутацію, спрацювавши проти вашої компанії та бренду.

2 Диференціювати, щоб досягти успіху. Важливо відповісти на питання, що ви і ваша компанія робите краще від всіх. Вибрати нішу, в якій будете системно вибудовувати репутацію лідера, працювати і розповідати про свої продукти і досягнення.

Наприклад, чому клієнти повинні звернутися до вашої компанії, яку цінність ви створюєте, який "головний біль" знімаєте, чому робите це краще від всіх і т.д. Китай протягом 25 років давав дешеву робочу силу. Швейцарія відома ліберальним законодавством у галузі фармацевтики. Індія постачає програмістів за невеликі гроші. В якій ніші наша країна може стати кращою, ніж інші? Чим ми можемо бути цінними для світу?

3 Вибудовувати імідж глобально. Плануєте ви водити свій бізнес за межі України чи ні, про репутацію думати ніколи не рано. Розповідайте про ті чудові проекти, які ви продаєте.

Давайте розповідати світу, що Україна – це перш за все видатні люди і справи, а не війна і корупція. У нашій країні є безліч компаній і підприємців, які роблять важливі і правильні речі, націлені на довгострокову перспективу. Наприклад, існують об'єднання безлічі виробників органічних продуктів, аграріїв, етнографів, справою життя яких стало збереження унікальності культури, кухні, біорізноманіття нашої країни. В Україні створюють технопарки, розвивають альтернативні школи, працюють вчені-дослідники і винахідники, які відкривають нові галактики.

4 Вчитися, щоб встигати за змінами. У світі, який змінюється 24/7, доводиться бути в курсі, а отже – вчитися, розвивати навички. І навіть опановувати нові професії та, безумовно, інструменти, необхідні для просування бізнесу. Внутрішні робота і розвиток, створення конкурентоспроможних продуктів і послуг, успішно реалізовані інновації, правильно вибудувані комунікації як всередині проекту, так і на рівні країни – все це необхідні складові репутації бізнесу. Бізнесу, якому довіряють. І внесок в імідж України тут – як неминучий бонус.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X