Без яких навичок неможлива робота консультанта

0 коментувати

Клієнту не цікаво наскільки досвідчений і розумний консультант, якщо він одразу видає готове рішення, не вислухавши його "біль".

Ще три роки тому я навіть не уявляла собі наскільки сильно відрізняється роль менеджера від ролі консультанта. Прийнявши, після 25-ти років роботи в найбільших міжнародних і українських холдингах, рішення кардинально змінити свої особисті цілі, я заснувала консалтингову компанію. Такі прості і зрозумілі для мене інструменти фінансового управління, неодноразово випробувані на практиці, просто необхідні бізнесу в Україні – вважала я. Адже це так просто: приходиш до клієнта, розповідаєш, як потрібно, і впроваджуєш. Я була дуже далека від думки, що клієнту цікавий він сам і з клієнтом потрібно розмовляти про нього і про його болі. Клієнту не цікаво наскільки досвідчений і розумний консультант, якщо він одразу видає готове рішення, не вислухавши його "біль".

Яким же повинен бути консультант?

На перше місце я б поставила вміння не просто слухати, а чути. Клієнти потребують консалтингу, якщо їм потрібні внутрішні зміни. Тут важливо розуміти, що всі зміни відбуваються у зовнішньому середовищі. Тому основне завдання консультанта – знайти правильну відповідь на головне питання: яка зовнішня сила змусила клієнта вдатися до послуг консультанта для проведення внутрішніх змін? У клієнта немає навичок формулювати проблему, тому завдання консультанта сформулювати проблему клієнта. А це означає, що потрібно вміти правильно ставити запитання і уважно слухати.

На другому місці в моєму списку – вміння працювати в команді. І йдеться не тільки і не стільки про створення сильної взаємодоповнюючої команди експертів всередині консалтингової компанії. В першу чергу, про вміння створювати команду всередині компанії клієнта, адже саме співробітники клієнта згодом будуть впроваджувати результати консалтингового проекту. Яким би сильним і професійним менеджером не був консультант, прийти в бізнес і впровадити зміни самостійно, без залучення ключових співробітників компанії, у нього не вийде. Як мінімум з тієї причини, що у нього немає на це достатньої влади і повноважень, а як максимум – тому що рано чи пізно консультант виконає свою роботу і піде. Якщо команда клієнта не була залучена до проекту, то всі зміни повернуться в ту точку, звідки починалися. А це означає, що консультант повинен мати достатні комунікативні, організаційні і лідерські якості. Якщо хочете – йому потрібно бути навіть трохи психологом, для того що б зустрітися з кожним ключовим співробітником, сформувати команду впровадження змін, розподілити ролі і відповідальність, визначити порядок комунікацій і взаємодії всередині групи. Він повинен мати достатню витримку і самовладання, щоб бути нейтральним у відношенні до обговорень, вміти стимулювати діалог всіх членів групи, забезпечити можливість висловлювати і обговорювати різні точки зору, забезпечити достатній темп впровадження проекту і знову активно слухати.

На третє місце я б поставила вміння долати опір змінам усередині колективу. Без уміння слухати тут теж далеко не зрушиш. Адже, щоб зрозуміти причини заперечень і опору, потрібно вміти слухати людей. В першу чергу потрібно усунути бар'єри, що створюють непорозуміння, недовіру, страх, образу. Простою і зрозумілою мовою чітко пояснити різні варіанти рішень і послідовність дій, зосередитися на питаннях "що", не заглиблюючись в питання "як". Адже тільки за умови, що перед співробітниками поставлена ​​зрозуміла мета, що відповідає на питання "навіщо", вони емоційно готові до впровадження консалтингового проекту. Так вони вірять в себе і відчувають підтримку із зовні. В таких умовах консалтинговий проект буде реалізований, а не ляже на полицю в красивій палітурці.

Четвертою необхідною якістю я б виділила структурне мислення. Бізнес-процеси компанії досить складні, багатогранні, часом заплутані. Для консультанта великою перевагою і вигодою є вміння розкласти все "по поличках", розбити на маленькі, більш прості процеси. Це дозволяє спростити процес управління, більш поглибиться в процес, знайти "вразливе місце", визначити зв'язки між процесами, структурувати їх.

Не менш важливо і раціональне управління ресурсами. Адже, чим більше зусиль ми докладаємо, тим краще результат. На це потрібно багато часового ресурсу, як правило, він завжди обмежений. Тому важливо вміти раціонально його розподіляти і виконувати пріоритетні завдання, а також виконувати кілька завдань одночасно.

Ну і на завершення – потрібно любити те, чим займаєшся. Робота консультанта передбачає жорсткий графік роботи (до 14 годин на добу, а то й більше) з величезними масивами інформації. Але коли подобається те, чим займаєшся, коли робота приносить задоволення, знаходяться і сили, і час, і бажання залишитися якомога довше на роботі або затриматися у клієнта, щоб завершити завдання.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: