Три маркетингові помилки, яких припустилася команда Порошенка

25 квітня 2019, 22:40

Нічого політичного, тільки бізнес. Що можуть засвоїти маркетологи з президентської кампанії

Президентські вибори закінчилися. Загострення пристрастей спадає, попереду нове життя, і старі проблеми.

Завдання бізнесу не змінилися – виживати, розвиватися, приносити гроші власникам. І ніхто з компаній не хоче опинитися на місці президента, який завершує каденцію, – незатребуваним споживачами, «непридбаним», таким, хто програв конкурентам. Але може, якщо компанія буде робити ті ж маркетингові помилки, що Порошенко і його команда під час своєї кампанії. Причому майже всі помилки стосуються класики маркетингу, самих його основ, у них немає нічого складного або неочевидного.

Відео дня

Маркетологу з майже двадцятирічним досвідом важко не скористатися таким яскравим приводом, як вибори, щоб не просунути в підприємницькі маси необхідність розуміти і використати маркетингові знання та інструменти. Отже, три маркетингові помилки, зроблені під час президентської кампанії Порошенка, як подібні помилки позначаються на звичайних бізнесах, і що з цим робити.

Не шкодуйте сил, часу і грошей на вивчення ваших споживачів. Завжди знайдеться інструментарій і формат, який по кишені навіть дрібному і середньому бізнесу

Помилка 1. Дослідження

Не вивчати споживачів або ігнорувати результати таких досліджень. Я не бачила інформації, щоб команда Порошенко робила не просто соціологічні зрізи, а повноцінні дослідження аудиторії: моделі прийняття рішень про вибір майбутнього лідера країни, ціннісні переваги виборців, «точки болю» тощо. З огляду на результатів кампанії – їх або не робили, або їх результати було проігноровано.

Це дивно, враховуючи, що колись давним-давно президент, у якого тоді не було ще президентських амбіцій, розповідав, що «Рошен» регулярно проводить маркетингові дослідження. Що ж, результат, як то кажуть, очевидний: «Рошен» працює і, впевнена, буде працювати і далі, а президент покидає свою посаду.

Тому – не шкодуйте сил, часу і грошей на вивчення ваших споживачів. Завжди знайдеться інструментарій і формат, який по кишені навіть дрібному і середньому бізнесу.

Хочете працювати з широкою аудиторією? Сегментує її на окремі частини, Кастомізіруйте для кожної частини продукт і способи його просування

Помилка 2. Сегментація споживачів

Якби дослідження споживачів було зроблено, то з нього стало б очевидно, що відчувається емпірично: українські виборці досить чітко сегментовані. Сегменти дуже відрізняються за характеристиками – і соціально-демографічними, і психографічними, і поведінковими. Відповідно, працювати треба окремо з кожним сегментом, «заточуючи» під нього обіцянки, повідомлення, візуальні рішення та інші елементи агітаційної кампанії. А не втюхати «Армію, мову, віру» всім і кожному. Річ не в тому, правильні це цінності чи ні, а в тому – для якого сегменту важливі вони, а для якого – щось інше. Навіть серед прихильників президента є київські топ-менеджери і є роботяги з умовного Миколаєва. Очевидно, що їм потрібно пропонувати різні речі в рамках «генеральної лінії партії» і робити це різними словами.

Хочете працювати з широкою аудиторією? Сегментуйте її на окремі частини, кастомізуйте для кожної частини продукт і способи його просування.

Помилка 3. Неправильний перший продаж, який «зірвав» повторні покупки

Кажучи просто – формування свідомо завищених очікувань під час першої покупки. Якщо дивитися на політичний кейс, не в усьому тут винен Порошенко, багато в чому це специфіка нашого менталітету, чекати від будь-якого лідера швидких і чудодійних результатів. Визнаємо чесно, це божевільна спокуса для будь-якого бізнесу – наобіцяти перед першим продажем будь-яких чудес, яких хоче покупець – «так, це взуття буде носитися вічно», «звичайно, рекламна кампанія почне приносити клієнтів і гроші вже просто завтра», «так, цей препарат гарантовано допоможе» тощо. Цілком робоча стратегія для разових продажів, і вкрай мало ефективна для довгострокової співпраці між покупцем і продавцем.

Це все – класика маркетингу, дідусь Котлер писав про це років 50 тому. Але ж ні, граблі ваблять нас невблаганно.

Чи вважаю я, що якби кампанію Порошенка як маркетинговий проект вели ефективніше, він би переміг? Не знаю, я не ворожка, але однозначно, рейтинги були б набагато вищі. І абсолютно точно я знаю (і бачу щодня в роботі), що таке ж ігнорування основ маркетингу і ті ж помилки обертаються великими втратами для безлічі бізнесів.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів – у розділі Експерти НВ Бізнес

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X