Головні зміни: управління персоналом у світі коронакризи

2 вересня 2020, 17:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Основні висновки з результатів дослідження Делойт Global Human Capital Trends.

«Озираючись на останнє десятиліття через призму відносин людина — бізнес, ми бачимо безпрецедентні зміни, яких дедалі ставатиме ще більше», — такими словами починається звіт цьогорічного дослідження Делойт Global Human Capital Trends. За кілька тижнів світ опинився у небачених досі умовах. У березні цього року більше третини всього населення перебувало на карантині. Наприкінці квітня 1,6 мільярда працівників опинилися перед загрозою втрати джерела доходів.

Відео дня

Тому результати такого дослідження стали своєчасними, вони допомагають переглянути процес повернення до роботи після карантину. Поточна глибока криза, з якою одночасно стикнулися бізнеси по всьому світу, дозволяє нам переосмислити традиційне сприйняття взаємовідносин людини і технологій як конкуруючих й отримати нові можливості, поєднуючи унікальні компетенції людини та функції технологій. Саме такий підхід може допомогти організаціям віднайти нові шляхи розвитку в наступні тижні, місяці, роки.

Дослідження цього року зосереджене на соціальному підприємництві й на тому, як воно може забезпечити взаємодію технологій та людини. Пандемія COVID-19 лише зміцнила наше переконання в тому, що виклики, пов’язані із забезпеченням потреб працівників, є не окремою, а невід'ємною частиною для компаній, які прагнуть сповна використати цінність та переваги технологій, які вони впроваджують. Така інтеграція допоможе забезпечити довготривалу цінність і сприятиме посиленню відчуття приналежності працівників та забезпеченню їхнього добробуту.

Протягом наступних трьох років певні відмінності поколінь стануть менш вираженими

За результатами 2020 Global Human Capital Trends, лише 12% респондентів зазначають, що їхні організації впроваджують штучний інтелект (ШІ) головним чином для заміщення працівників, а 60% респондентів повідомили, що їхні компанії використовують ШІ для розширення можливостей й підвищення ефективності персоналу, а не його заміщення. Крім того, 66% респондентів вважають, що внаслідок використання ШІ кількість робочих місць не зміниться або навіть збільшиться упродовж наступних трьох років.

Важливо усвідомити, що криза спонукає українські бізнеси до справді героїчних та безпрецедентних дій. Однак справжнє відновлення можливе лише за умови збереження тривалого ефекту від таких заходів. Тому самих ідей і намірів недостатньо. Потрібні швидкі та глибокі зміни: відхід від вузького сприйняття викликів щодо людського капіталу і усвідомлення масштабності ролі людини на роботі, переосмислення звичних підходів до роботи з персоналом, пошук і закріплення нових практик, які б враховували потреби працівників, їхні життєві обставини, стан здоров’я, покликання і можливості.

Питання добробуту співробітників та почуття приналежності як головні напрями роботи з персоналом стали першочерговими для компаній, підтвердивши необхідність сфокусуватися на людині. Незважаючи на те, що історично організації відповідали лише за безпеку працівників, зараз майже всі респонденти — 96% у світі та 98% в Україні - погоджуються з тим, що забезпечення добробуту співробітників є відповідальністю організацій.

Сьогоднішня криза дивним чином підкреслила важливість проблеми відчуття приналежності працівників щодо роботодавців: «Ми разом перед обличчям пандемії чи ви залишили нас напризволяще»? Чи здатні роботодавці артикулювати справжній соціально орієнтований сенс свого існування так, аби кожен працівник зміг віднайти власне покликання, працюючи понаднормово з дому чи «на лінії вогню» з клієнтами і для клієнтів?

63% учасників опитування переконані, що відчуття приналежності сприяє більшому рівню узгодженості між показниками ефективності працівників та цілями компанії. Крім того, 28% респондентів зазначають, що ідентифікація співробітника з метою, місією та цінностями організації, а також визнання його/її особистого внеску в успіх компанії відіграють найбільшу роль у формуванні відчуття приналежності.

Досвід роботи під час пандемії ще раз показав, що проблеми поколінь насправді багато у чому спільні: благополуччя і безпека працівників та їхніх родин, потреба бути собою у робочому середовищі; потреба у постійному і швидкому розвитку й набутті нових знань у комфортному режимі; потреба у справедливому визнанні і достойній винагороді надзвичайних зусиль.

Дослідження цього року виявило, що протягом наступних трьох років певні відмінності поколінь стануть менш вираженими. Серед них — погляди на баланс робочого та особистого життя, очікування щодо взаємозалежності між лояльністю до працедавця і гарантій зайнятості, а також очікування щодо кар'єрного зростання. Інші ж розбіжності стануть більш помітними, зокрема рівень технологічної підготовки, гнучкість щодо зміни ролей та очікування щодо соціального впливу.

Сучасність диктує нові виклики щодо низки етичних питань — від справедливості винагороди рядового персоналу і найвищого керівництва до збереження безпеки особистих даних. 85% респондентів у світі та 88% в Україні зазначають, що майбутнє роботи, тобто, взаємовідносини між працівником, роботодавцем та суспільством для створення цінності, призводить до зростання етичних проблем. Однак лише 27% респондентів у світі повідомляють, що вони мають політики та процедури для вирішення відповідних проблем. В Україні таких респондентів — 15%.

66% респондентів вважають, що внаслідок використання штучного інтелекту кількість робочих місць не зміниться або навіть збільшиться упродовж наступних трьох років

Пандемія ще більше «підсвітила» проблему розвитку і накопичення унікальних знань та компетенцій для організацій. Тож як бізнесам зберегти безпрецедентні види взаємодії, які напрацьовують співробітники, перебуваючи у незвичних для більшості умовах віддаленої роботи?

Наразі як ніколи важливо впроваджувати глибокі зміни у роботі з персоналом, спираючись на якісний аналіз даних про працівників — демографічних, медичних, організаційних — а також аналіз макроекономічних і розуміння глобальних трендів.

У світі після COVID-19 ми постали перед вибором: повернутися до вчорашнього дня, що є лише поліпшеною версією світоустрою до COVID-19, чи будувати завтра — своє стале майбутнє? Зараз ризик скоріш за все полягає не в тому, що деякі бізнеси залишаться позаду, а в тому, що вони вже ніколи не зможуть досягти бажаного рівня розвитку.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X