Як і навіщо розроблялась Національна транспортна стратегія України до 2030 року

25 липня 2019, 16:30

Не продукт грантоїдів, а комплексна робота

Блог у відповідь на колонку Володимира Шульмейстера. Ця колонка про стратегію Укрзалізниці пройшла би повз мою увагу, якби не критика базового документу для транспортної галузі НТС 2030.

Відео дня

У зв’язку зі зміною пріоритетів розвитку країни: впровадженням евроінтеграційного курсу та імплементації Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, зміною геополітичного середовища, фактичної війни з Росією, економічною ситуацією в Україні, необхідністю визначення кроків щодо впровадження реформ, у 2016 році треба було оновити чинну на той час Транспортну стратегію України до 2020 року (схвалену 20.10.2010).

Все це стало передумовою для розроблення Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року. Мінінфраструктури за підтримки представництва Європейського Союзу в Україні, Світового банку та за участі представників областей, міст та громадськості було розпочато роботу з розроблення нової Транспортної стратегії на довгостроковий період.

Як розроблялась стратегія

Розробка зазначеного документу здійснювалась в рамках проекту технічної допомоги проекту ЄС «Підтримка імплементації Угоди про асоціацію та Національної транспортної стратегії». Ми залучили іноземних фахівців для застосування кращих світових практик у сфері розвитку транспортної галузі.

НТС 2030 включає чотири стратегічних розділи, за кожним з яких відображено: загальні проблеми, що потребують розв’язання, перелік завдань спрямованих на їх вирішення та очікувані результати, така чітка та зрозуміла структура не тільки дає розуміння середньострокових перспектив розвитку транспортної сфери, а і відображає шляхи досягнення.

Слід зазначити, що вперше в стратегічному документі, що стосується транспорту, було передбачено не локальні заходи з модернізації та оновлення окремих елементів транспортної інфраструктури та рухомого складу, а застосовано комплексний підхід і включено розділ з інноваційного розвитку транспортної галузі та глобальні інвестиційні проекти.

Як працює стратегія

При цьому Стратегія не є планом роботи Мінінфраструктури та центральних органів влади, що реалізують державну політику у галузях транспорту, а передбачає значно ширше коло завдань, оскільки транспортна сфера тісно пов’язана з іншими галузями і наявні проблеми є спільними для багатьох міністерств та відомств.

З метою поетапної реалізації Стратегії передбачено розроблення трирічних планів заходів, що включатимуть визначення ключових завдань та заходів, відповідальний орган, строк виконання; основні етапи; оцінку ресурсів та витрат; механізм моніторингу, оцінки та перегляду.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

На цей час Мінінфраструктури внесено до Кабінету Міністрів України проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів на 2019 -2021 роки з реалізації НТС 2030».

У подальшому, з метою моніторингу виконання плану заходів, після його затвердження Урядом, Міністерством інфраструктури буде утворено моніторинговий комітет, до складу якого будуть включені представники зацікавлених органів виконавчої влади, громадських організацій, представників бізнесу, засобів масової інформації. Моніторинговий комітет на постійній основі оцінюватиме впровадження Стратегії та плану заходів з її реалізації. За результатами оцінки у разі необхідності план заходів буде актуалізуватись щорічно.

Отже, це не продукт грантоїдів — а комплексна робота, яка проводилась в тому числі з регіонами і Шульмейстер брав участь в робочій нараді в Миколаєві рік тому з розроблення НТС 2030. Вперше в історії України стратегічний документ обговорювався з місцевою владою, портами, автодорами, Укрзалізницею, аеропортами, бізнесом від Маріуполя до Ужгорода.

План виконання НТС 2030 передбачає пріоритетні інфраструктурні проекти для кожного регіону, які ми вже втілюємо в життя — будівництво нової смуги в Одеському аеропорту, капітальний ремонт дороги Запоріжжя — Маріуполь, зведення Кременчуцького мосту, транспортний коридор GO highway, кільцеві дороги Львова, Тернополя, Житомира та Києва, днопоглиблення портів Південний та Чорноморськ, відкриття поромної переправи через Дунай Орловка — Ісакча, розбудова пунктів пропуску на кордоні з Польщею та Угорщино, вхід на ринок лоукост операторів Ryanair та Wizzair, проектування Миколаївського мосту, та завершення будівництва Запорізького та Подільсько-Воскресенського мосту в Києві.

НТС 2030 узгоджена з інвестиційним планом ЄС щодо включення нашої транспортної мережі в TEN-T та надання коштів в розмірі 50 млрд євро (ЄІБ, Світовий банк та ЄБРР). Тобто це конкретні проекти з джерелами фінансування для розбудови інфраструктури України.

Спеціально для НВ Бізнес
Більше поглядів у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо NV
X