Стисло і зрозуміло: Військова допомога США Україні — під загрозою

24 грудня 2020, 12:30

Четвер, 24 грудня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Президент США Дональд Трамп, який іде у відставку, вчора ветував оборонний бюджет США, документ, який включає $275 млн на військову підтримку України і посилення санкцій щодо західних компаній, що беруть участь в будівництві російсько-німецького газогону Північний потік-2. Трамп повернув бюджет в Палату представників, назвавши його «подарунком Китаю і Росії». Очікується, що в понеділок Палата представників повернеться до роботи і проголосує за його скасування. Джо Байден вступить на посаду президента 20 січня.

Відео дня

  • Допомога США Україні перебуває під загрозою і з іншої причини — через невдоволення законопроєктом про допомогу громадянам США під час коронавірусу, який передбачає виплати в розмірі $600 на людину. У вівторок президент Трамп назвав виплати «сміховинно низькими», зажадавши підвищити суми до $2 тис. Дебати навколо іноземної допомоги США наростають, включаючи військову і цивільну допомогу на суму $453 млн, заплановану для України цього року. «Це чутливе питання для виборців і законодавців», — пише Newsweek. «Хоча іноземна допомога зазвичай становить десь 1% від усього федерального бюджету, суспільство вважає, що США виділяють набагато більше, ніж оголошується. Опитування показало, що, на думку американців, країна витрачає до третини всього бюджету на іноземну допомогу».

  • Протягом наступного тижня Україна залучить 6-місячний кредит від Deutsche Bank в розмірі до $350 млн, ухвалив вчора Кабінет Міністрів. Рішення про отримання проміжного кредиту вказує на те, що уряд розраховує отримати другий транш МВФ тільки до кінця травня. Транш МВФ має становити $700 млн. Постановою Кабміну дозволено кредит за ставкою LIBOR + 5,75%, або майже 6%. На щотижневому аукціоні Міністерства фінансів у вівторок інвестори купили річні державні доларові облігації на суму $138,5 млн під 3,8% річних.

  • Кабінет Міністрів учора схвалив законопроєкт про відновлення приватизації великих держкомпаній, яка була припинена в березні через спалах коронавірусу. Тепер, коли інвестори знайомі з роуд-шоу через Zoom, уряд хоче, щоб Рада розморозила «великі» приватизації. Планується, що в 2021 році в бюджет надійде майже $500 млн, план приватизації передбачає продаж наступного року: п’яти ТЕС, трьох регіональних електростанцій, колишнього заводу Більшовик, Одеського припортового заводу, а також Об'єднаної гірничо-хімічної компанії і київського Президент-готелю.

  • До 4 січня виконувач обов’язків міністра енергетики Юрій Вітренко повинен підготувати рішення про виплату державного боргу в розмірі $921 млн постачальникам сонячної і вітрової енергії. Крайній термін був призначений прем'єр-міністром Шмигалем на вчорашньому засіданні Кабінету міністрів.

  • Сьогодні перші автомобілі мають проїхати по завершеній ділянці нового Запорізького автомобільного моста через Дніпро. Торік турецька будівельна компанія відновила будівництво незавершеного моста, тривалий час прозваного в місті «білим слоном». Перша гілка побудованого моста перетинає Старий Дніпро — вузький канал, що розділяє острів Хортиця і правобережне селище Бабурка.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • Міністерство інфраструктури планує відновити на 50% більше доріг у 2021 році, ніж цьогоріч, повідомив у великому інтерв'ю для Інтерфакс-Україна міністр Владислав Криклій. Тепер мета на 2021 рік — 6800 км. «Ще три роки такими темпами, і в нас будуть побудовані всі дороги державного значення, включаючи міжнародні та національні магістралі», — сказав Криклій.

  • Планується зробити окремі ділянки автомагістралей платними. Ці дороги будуть побудовані і обслуговуватися приватним сектором. Вчора Кабінет Міністрів встановив розмір плати за проїзд в євро. Для автомобілів, мотоциклів і мікроавтобусів до 10 місць проїзд становить €2,3 за 100 км. Для вантажівок до 12 тонн і автобусів до 29 місць проїзд становитиме €4,5 за 100 км. Для великих фур та автобусів проїзд сягне €13,3 за 100 км. Наприклад, вартість проїзду на автомобілі по певній ділянці дороги — від кільцевої дороги Львова до міста Краківець — становитиме €1,38.

  • Ремонт доріг був популярним у 2020 році, отримавши визнання 93% з 2004 учасників загальнонаціонального опитування. Опитування проводилося в першій половині грудня на замовлення Київського міжнародного інституту соціології. Найбільш непопулярними явищами стали війна на Донбасі й епідемія коронавірусу, які отримали рейтинги негативності 99,2% і 99,4% відповідно.

  • Як повідомив Криклій, Мінінфраструктури планує почати прокладання залізничних шляхів в Україні з європейською колією вже наступного року. Пріоритетними є дві ділянки дороги Укрзалізниці до польського кордону. За розрахунками представників державної залізниці, будівництво 80 км від Львова на захід до прикордонного переходу на Мостиській створить пряме сполучення Львів-ЄС, здатне забезпечити пасажиропотік 600 тис. осіб на рік. Далі на північ — будівництво аналогічної 65-кілометрової євролінії на захід від Ковеля до кордону з Польщею дозволить місту стати великим центром китайських контейнерних перевезень, які прямують до ЄС. П’ять залізничних ліній сходяться в Ковелі.

  • Відкривши 13 державних морських портів України для концесій приватним компаніям, уряд сподівається залучити $1,8 млрд приватних інвестицій до 2038 року. Ці концесії — переважно оренда причалів, землі, кранів і складів — створять майже 5 тис. нових робочих місць, згідно з новою Стратегією розвитку морських портів, затвердженою вчора Кабінетом міністрів.

  • Правління Європейського інвестиційного банку схвалило кредит у розмірі €270 млн на модернізацію аеропорту Бориспіль, повідомляє сайт банку. Ці гроші покриють близько три чверті проєкту реконструкції Борисполя вартістю €351 млн. Реконструкція буде зосереджена здебільшого на Західній бетонній злітно-посадковій смузі протяжністю 3500 метрів, «яка експлуатується понад 50 років і перебуває в неналежному стані», — повідомляє банк. Кредит покривається гарантіями ЄС, що означає, що підрядник має дотримуватися правил закупівель ЄС. Торік Бориспіль обслужив 62% з 24 мільйонів авіапасажирів України.

  • Наступного літа в рамках 4-річного проєкту вартістю $500 млн має розпочатися будівництво найбільшого і найсучаснішого гірськолижного курорту України в Карпатах. Розташований у Волосянці, за 3 години їзди потягом південніше Львова, майбутній курорт вже має понад 60 прокладених маршрутів. Технологія і дизайн проєкту повинні на десять років випереджати Буковель, повідомляє девелопер проєкту холдинг OKKO Group. Основним ініціатором будівництва є Віталій Антонов, засновник та основний акціонер ОККО. Уродженець довколишнього міста Стрий, Антонов чотири роки після університету працював альпіністом і гірничорятувальником. Іншими інвесторами ОККО є ЄБРР, Goldman Sachs, Horizon Capital і Genesis Asset Managers, LLP.

Від редактора:

Олександр Тупицький, голова Конституційного Суду України, користується привілеями влади — він одягається в шовкові мантії, носить осяжний медальйон на грудях і головує в вищому суді країни на троні з різьбленого дерева ручної роботи.

Але якщо вірити матеріалу розслідування, опублікованого «Схеми. Радіо Свобода», Тупицький схожий на американського гангстера 1950-х років. Попередивши донецького бізнесмена, який планував дати свідчення у процесі розслідування корупції стосовно колеги-судді, Тупицький нібито сказав: «Я просто хотів попередити вас, що ви не повинні встрявати в це лайно… Це ні до чого не приведе». В іншому записі він погрожує порушити кримінальну справу проти бізнесмена за «фінансування тероризму» на підконтрольному Росії Донбасі.

Потім він вимагає гроші, щоб вирішити юридичну проблему: «Якби ви і він вважали за потрібне дати мені копійку за мою участь в цих справах, я б не відмовився».

Тупицький також скаржиться на травму на початку своєї кар'єри, коли він працював в 2010—2013 роках суддею в комерційних апеляційних судах і спостерігав за хабарями, що проносились над його головою. Згадуючи про цей принизливий досвід, верховний суддя України з гіркотою заявляє: «Мені навіть не давали смердючої копійки — це все прямувало нагору».

Михайло Жернаков, голова правління київського фонду DEJURE, каже, що ми мусимо перестати вводити себе в оману дорогими мантіями і високими титулами. У своєму блозі Атлантичної ради він рекомендує: «Пора почати ставитися до корумпованої судової системи України як до злочинного синдикату».

Стисло і зрозуміло щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікація повної версії тексту заборонена.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.
Показати ще новини
Радіо NV
X