Дорого і складно. Навіщо торгові мережі виробляють товари під своїми марками

5 березня 2020, 18:00

Розвиток власного private label — справа непроста, але останнім часом — це справжній тренд для великих роздрібних мереж. Ось чому

Зайшовши в будь-який мережевий магазин, споживачі нерідко зустрічають продукцію, яку виробляють під її власною торговою маркою (private label). У кожного ритейлера асортимент може відрізнятися і часто залежить від сфери роботи мережі, форматів магазинів і навіть регіону покриття. Але, як правило, товар під власною торговою маркою присутній у масових сегментах. Це може бути молочна продукція, косметика або колготи. Наприклад, у нашій мережі своїх торгових марок — 40, а кількість найменувань продукції досягає близько 4 тис. Приблизно 30% від загальної кількості товарів, які можна зустріти на полицях мережі.

Відео дня

На перший погляд — це багато. Але багато хто з ритейлерів у країнах західної Європи для власних торгових марок відводить 80−90% місць на полицях магазинів. Ми теж прагнемо збільшити їх частку, але не дуже високими темпами — приблизно на 1−2% за рік.

Як ритейлер отримує товар? Мережа робить замовлення у постачальника й очікує поставки. У випадку ж із власною торговою маркою виникає набагато більше питань. Представникам мережі необхідно придумати торгову марку і розробити її оформлення, знайти виробника в Україні чи за кордоном, підписати з ним договір на виробництво товарів і потім — поставити товар у мережу.

Якщо йдеться про продукцію, яка пов’язана з модою, то необхідно регулярно вникати в усі найостанніші тенденції та враховувати вимоги споживачів в Україні. Вони можуть відрізнятися. Якщо обсяг замовлень великий, то замовлення розміщують на кількох фабриках. В іншому разі, будь-який форс-мажор на виробництві й мережа може залишитися без товару.

Незважаючи на велику кількість роботи, більшість мереж в Україні розширюють перелік товарів, які вони випускають під власними торговими марками. Точно так само діють і великі світові мережі. Здавалося б, навіщо ритейлерам стільки додаткових складнощів. Але private label дає мережам кілька дуже важливих переваг.

Одна з них — формування унікального асортименту, як інструменту диверсифікації та споруди від конкурентів. Отримання унікальних проектів, за якими лояльний покупець може повернутися тільки до нас.

Всі мережі можуть обрати партнером фабрику, яка випускає продукцію хорошої якості, і створити цікавий бренд. Це дасть можливість залучати в магазини велике коло покупців, які, крім косметики або панчішних виробів, можуть придбати і додаткові товари. Звідси — зростання товарообігу, за який борються абсолютно всі мережі.

Ще один бонус — додатковий прибуток. Націнка на продукції під власною торговою маркою вища, ніж на «брендовій». Це цілком зрозуміло. Великі виробники вкладають кошти в розробку своєї торгової марки і її просування на ринку, зокрема й на рекламу. Всі ці витрати впливають на собівартість продукції. Тому всі мережі робитимуть ставку на розвиток власних торгових марок у найближчі роки. Наприклад, наша компанія поставила в плани — збільшення продажів на 30% за рік.

Показати ще новини
Радіо NV
X