Бос з людським обличчям. Мрія чи реальність

0 коментувати
Страх, побоювання, відторгнення, бажання сховатися разом із звітом за спиною безпосереднього начальника. У кращому разі сліпа віра і поклоніння, як перед небожителем

Часом – плазування й підлабузництво. Але найчастіше байдужість і нерозуміння, неусвідомлене виконання наказів згідно з посадовою інструкцією і за субординацією.

З мого досвіду, ці емоції найчастіше характеризують ставлення середньостатистичного рядового співробітника до вищого керівництва на пострадянському просторі. І лише іноді до боса відчувають щиру повагу, довіру як до професіонала, людську емпатію. А

беззаперечний авторитет, готовність прийняти і підтримати СЕО в будь-якій ситуації – це зовсім рідкість у сучасному бізнесі.
З одного боку, працівники великих національних і міжнародних компаній в регіонах уявлення не мають, чим займається генеральний директор, Президент, Голова Правління в головному офісі: то на Гоа відпочиває, то нову масштабну реструктуризацію готує. Вічно ці шефи зі своїми «ембіеями» та інноваціями... нехай краще не з’являються.

З іншого боку, ТОПи, особливо експати, далекі від життя простих службовців, роботяг заводських цехів, трактористів в полях, ветеринарів на фермах, хіміків у лабораторіях і навіть співробітників звичайних районних центрів обслуговування споживачів компанії. І найсумніше – вникати боси часто не хочуть. Точніше, недооцінюють значення і вплив на бізнес комунікаційної прірви між працівниками та менеджментом.

Чи багато Президентів корпорацій, Голів Правління, Генеральних директорів міжнародних холдингів знають, що реально думають і відчувають співробітники, працюючи на них? Як показує досвід, ні.

Ми з командою CT Influence Games, працюючи над корпоративними цифровими іграми-симуляціями для керування змінами, знайшли незвичайний спосіб зробити «зворотний бік медалі». Мається на увазі абсолютно не стандартний інструмент для ТОП-босів. На відміну від інших рішень CT Influence Games, націлених на роботу з великими колективами, цей призначений для керівництва компанії. В ідеалі – для генерального директора особисто. Мало хто ризикне замовити такий продукт.

Адже суть в тому, щоб ТОП-менеджер пройшов шлях рядового співробітника, пожив його життям, нехай і віртуальним. Симуляція заснована на нашому ключовому підході «постав людину по інший бік барикад». Але цього разу не співробітники проживатимуть життя ТОП-менеджменту, а навпаки. Після опитувань працівників різних рівнів сценаристи створюють гру-симуляцію з різними епізодами життя компанії.

Саме ТОП-менеджер проходить цей шлях і бачить очима підлеглих, як насправді виглядають бізнес процеси і взаємодія з керівництвом. Часом – радіє налагодженості та раціональності робочого процесу, а часом - відчуває біль, нерозуміння й інші критичні моменти щоденного життя працівника.

Навіщо босам корисно бувати «у шкурі роботяг»? Що це дає компанії і ТОПам? Можливість подолати прірву в комунікаціях вищого керівництва і колективу, виявити проблемні зони в процесах, «спуститися на землю» і побачити все очима людей. Завоювати довіру і репутацію як відкритий і прогресивний менеджер.

Вчасно вжити заходів, виправити ситуацію, особливо перед якимись серйозними змінами в бізнесі. Розвиватися разом з командою. Ми називаємо цю симуляцію «для сміливих», розуміємо, що не кожен керівник піде на такий крок. Але ті, хто підуть, отримають результат, адже з приймальні генерального видно тільки частину життя живого організму - бізнесу.

Можна продовжувати дозволяти колективам з оркестрами готуватися заздалегідь до приїзду високого керівництва, після візиту «ревізора» традиційно відповідати перед місцевим шефом, чому трава була недостатньо зеленою, а хліб-сіль недостатньо свіжими.

Можна і далі працювати за принципом «ближче до кухні, подалі від начальства» всупереч світовим трендам. Але все говорить про те, що незабаром босам доведеться набути людського обличчя і таки бути «ближче до народу».

Адже науково доведено, що сьогоднішні працівники не кидають роботу, вони кидають своїх керівників. Радує зворотний ефект: людяний менеджер, який надихає і розуміє, створює більш перспективну команду. Згідно з дослідженнями експертів з розвитку лідерства, вищі рівні взаємодії у співробітників, які працюють на людяного лідера, справжнього і відкритого. Він з почуттям власної гідності мотивує до відповідальності, показує емпатію.

Він досить сміливий і впевнений в собі, щоб не тільки навчатися у закордонних професорів, але й запитувати думку підлеглих. Для нього не соромно дізнатися про помилку і виправити її до того, як вона спричинить серйозні збитки та людські жертви.

І так, емпатія – річ взаємна. Це здатність ідентифікувати, розуміти і поділяти почуття інших людей. Співпереживання, залучення і здатність поставити себе на місце іншого - це неоціненна риса для менеджерів, що дозволяє їм дивитися на речі з точки зору своїх співробітників.

А також це важлива характеристика колективу у ставлення до менеджменту, власника. Консультанти з розвитку емоційного інтелекту одностайні в думці, що взаємна здатність працівників та менеджменту стати на іншу бік і побачити ситуацію очима візаві сьогодні неоціненна.

Журнал НВ
за спеціальною ціною

Передплата журналу Новое Время до кінця листопаду дешевше на 100 грн! Передплатіть зараз на 12 місяців лише за 559 грн.

Передплатити зараз
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: