Власна діджитал-платформа. Кейс Нафтогазу

24 грудня 2021, 15:00

Дослідження найбільших консалтингових компаній світу — PwC, Deloitte, McKinsey — кажуть про те, що нафтогазова галузь загалом є аутсайдером діджиталізації.

Для Нафтогазу все, що пов’язано з інформаційними технологіями, є також новим напрямом. Але поступово цифровізація все активніше проникає у нашу діяльність. Більше того — у окремих напрямках ми є першопрохідцями. Тому попереду на нас чекає велика кількість нових процесів, систем, взаємодій та інтеграцій, що у підсумку дадуть діджитальну платформу з чіткою картиною діяльності компанії та прозорими цифрами, яким можуть довіряти менеджмент та акціонер.

Відео дня

Розкажу вам детальніше про ключові проекти, над провадженням яких зараз працює велика команда дочірньої компанії Нафтогазу — Нафтогаз Цифрові Технології — внутрішнього сервісного ІТ-центру, що надає послуги з інформаційного консультування, розробки програмних продуктів і централізованого надання інформаційно-технологічних сервісів.

SAP. Почнемо з проектів на платформі SAP — S/4HANA (планування ресурсів підприємства), BPC (бізнес-планування та консолідація), MDG (управління основними даними компанії). Рішення SAP є для нас core-системою і сьогодні ми рухаємося в сторону об'єднання SAP-платформ компаній Нафтогазу для створення загального транзакційного та інформаційного простору.

Під час впровадження цих продуктів ми перейшли на використання спеціалізованого хмарного сервісу замість купівлі фізичних серверів. А налаштування цифрового ядра SAP S/4HANA у центральному офісі Нафтогазу зайняло рекордних шість місяців. Це — надзвичайно короткі терміни для проекту такого масштабу. Реалізацію рішення повністю взяла на себе команда департаменту експертизи SAP, яка має досвід у цьому напрямку — минулого року ми отримали сертифікат Центру експертизи SAP на рівні Primary.

TMS. Для проекту управління підбором, ефективністю та навчанням працівників TMS (система управління талантами) ми обрали постачальником одного зі світових лідерів у сегменті — компанію Cornerstone OnDemand. Завдяки цьому ми впровадили систему управління талантами, що охоплює весь життєвий цикл співробітника в компанії: від підбору до планування кар'єрного розвитку.

Зараз 15 тис. працівників з 19 компаній Нафтогазу по всій Україні мають доступ до системи (в т.ч. є доступ зі смартфонів, що для державної компанії — окрема перемога). У базі кар'єрного сайту системи є більше 5 тисяч кандидатів (раніше її не було взагалі), а завдяки переходу встановлення цілей у TMS ми економимо близько 150 тис. аркушів паперу (0,75 тонн паперу) щороку. Сам час встановлення цілей скорочено до 3 днів.

ETRM. Проект торгівлі енергоносіями та управління ризиками ETRM пришвидшує ухвалення комерційних рішень за допомогою формування єдиної бази контрагентів, контрактів та угод і обміну даними у реальному часі між функціями front, middle та back-офісів, а також безпеки, комплаєнсу, ризик-менеджменту та фінансового контролю. Це допомагає підвищити ефективність, прозорість та контроль операцій з торгівлі газом, а також покращити управління комерційними ризиками і якість управлінських рішень.

Впровадження системи допомогло подолати обмеження, викликані Covid-19, за рахунок переходу в онлайн взаємодії між підрозділами та внутрішніми платформами. До прикладу, раніше для узгодження одного контракту на продаж або купівлю газу було потрібно близько 20 підписів та кілька днів. Зараз цей процес максимально автоматизований та займає 15−20 хвилин.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

BPMS. Система управління бізнес-процесами BPMS — це платформа для автоматизації бізнес-процесів всередині Групи Нафтогаз, що дозволить підвищити операційну ефективність компанії. Йдеться про пул проектів для створення уніфікованого і прозорого середовища роботи в компанії.

Наразі основний наш замовник — юридичний департамент, у якого велика черга проектів з виконавчого провадження і судових справ на автоматизацію. BPMS включає в себе: ведення судових справ (ініціювання судових позовів чи відповідь на них), виконавче провадження (наступний етап судового процесу), інформаційні запити (все, що стосується юридичної підтримки інших підрозділів компанії — узгодження документів, надання юридичних консультацій, відповіді на звернення від депутатів та державних органів), банкрутство та ліквідація, управління завданнями та роботою; арбітражні справи; архів усіх завдань підрозділу.

Це тільки перша хвиля наших діджитальних проектів. Ми змінюємося, оскільки маємо амбітні стратегічні цілі. І їх досягнення неможливе без автоматизації процесів та цифровізації.

Показати ще новини
Радіо NV
X