Тайм-менеджмент під час пандемії: працює чи ні?

29 жовтня 2020, 16:30

Є погана новина — керувати часом неможливо. Що ж тоді робити?

Після першої хвилі пандемії коронавірусу віддалена робота стала для роботодавців ще одним способом оптимізувати витрати та робочий процес. Співробітники компаній, в свою чергу, спробували виконувати обов’язки віддалено і не всі захотіли назад в офіс. Водночас «на дистанційці» потрібно тримати себе в тонусі. Пропоную з’ясувати, чи допомагає в цьому тайм-менеджмент, тим паче що є ймовірність відновлення суворих карантинних обмежень.

Відео дня

Керування часом — ілюзія

Оскільки людина не може впливати на перебіг часу, відповідно, і управляти ним неможливо. Так, це суперечить тому, про що ви могли читати в різній бізнес-літературі або вивчати на курсах з тайм-менеджменту. Однак факт очевидний. У правильній організації свого робочого дня, плануванні завдань і управлінні компанією, ви розставляєте пріоритети, вибираєте більш важливі напрямки, переносите терміни за менш терміновими проектами та делегуєте. Все це не має жодного стосунку до управління часом. Тут йдеться особисто про вас.

Говорити, що методики тайм-менеджменту однозначно не працюють, я не стану, оскільки в них є раціональні способи управління щоденними завданнями. І якщо ви вже їх вивчили, спробуйте тепер подивитися на все саме з позиції «керувати собою, а не часом».

Мотивований, значить озброєний

Байдуже, яку посаду ви обіймаєте — пересічного програміста, керівника відділу або ж CEO. Вас розрізняють тільки кількість завдань, зона і ступінь відповідальності, а також рівень оплати праці. З точки зору мотивації, процеси для кожної людини схожі. І тому, щоб правильно керувати собою, насамперед розберіться, що саме вас мотивує по-справжньому.

Насправді цілі, які поставлені зараз перед вами як першочергові, можуть бути просто нав’язаними ситуацією або оточенням. Як дізнатися? Досить нескладно: якщо на виконання завдання ніяк не вистачає часу, значить воно — не істинне ваше бажання. І тут річ зовсім не в обмеженості робочого дня або доби, а в усвідомленому/неусвідомленому небажанні вкладати в це завдання свою енергію та сили.

Відповідно, спосіб встигнути більше за певний проміжок часу полягає не в розподілі хвилин і годин (хоча це теж важливо). Тут насамперед потрібно розібратися з мотивацією. Коли завдання воістину ваше, найімовірніше, все вийде у встановлені терміни (завадити може лише форс-мажор).

Не всі завдання мають бути виконані

Плануючи зробити будь-що по роботі або в особистому житті, обов’язково слід пам’ятати — ми не всесильні. Звичайно, я зараз говорю не про рутину, а про глобальні проекти. І це також стосується тайм-менеджменту: просто розписавши задуми в своєму календарі, ви відображаєте бажане і навряд чи можете врахувати всі чинники, які вплинуть на кінцевий результат, особливо у випадку зі середньостроковим і довгостроковим плануванням.

Крім того, завжди є те, чого людина хоче, але змушена цим жертвувати — у кожного успіху своя «ціна». Одні менше уваги приділяють особистому життю заради кар'єри, інші відмовляються від друзів і гучних вечірок, треті - навпаки, задовольняються рядовою посадою, але дозволяють собі і часті зустрічі з друзями, і більше часу з сім'єю, і «просто нічого не робити».

В цьому аспекті щодо компанії на перший план виходить правильне розставлення пріоритетів. Наприклад, для злагодженої роботи колективу важливо спочатку розібратися з моментами, які саме зараз гальмують роботу, а далі переходити до завдань фінансового та глобального характеру.

Цілі, що стоять зараз перед вами як першочергові, можуть бути просто нав’язаними ситуацією або оточенням

Умовно кажучи, якщо ви як керівник не проведете нараду або ж не підпишете службову записку, співробітники не зможуть просуватися далі. Потім обов’язково потрібно забезпечити безперервність у сфері фінансів (сплата рахунків, прийняття платежів і т. д.). І тільки після можна братися за планування і стратегічний розвиток. До речі, деякі завдання в рамках останнього етапу, як раз у певних аспектах можуть залишитися тільки планами.

Як бачите, ми знову говоримо не про управління часом, а про ваше розуміння того, що і в якому порядку найбільш оптимально і важливо виконувати

Слона можна здолати тільки частинами

Поділ на частини — особливо актуальна опція, коли виконання одного завдання займає більше кількох годин. Звичайно, все залежить від посади. Якщо ви керуєте відділом або ж всією компанією, точно доведеться робити кілька завдань одночасно. А допустити, щоб щось простоювало, вам навряд чи захочеться.

Вчіться планувати, делегувати і підходити до щоденної роботи з позиції «поділу слона на частини». Відмінний спосіб перекрити одночасно кілька напрямків. Перевірено багатьма, хто зумів застосувати і дотримуватися саме цієї методики.

Підсумуємо

Управлінські аспекти, закладені в тайм-менеджменті, будуть дійсно приносити результат, якщо ви почнете керувати не часом, а собою.

Виходячи з власного досвіду, можу точно запевнити, що планування — дуже потрібне і корисне заняття. Залежно від масштабів ваших планів, воно буде займати певний час, але допоможе нічого не забути і правильно розставити пріоритети.

Виберіть один носій, де зможете відобразити все. Зараз є багато планувальників у вигляді окремих програм, також можна використовувати календар або таблицю в Excel. Головне, аби було зручно, доступно з будь-якого пристрою, в будь-який час (до речі, не лише вам, а й усій команді). Починайте саме зараз впроваджувати систематичне планування для своїх підлеглих, надто дистанційних співробітників.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X