То все ж #DeleteFacebook чи ні

1 червня 2019, 08:00

Кілька висновків після відвідування конференції The Next Web в Амстердамі. Ця подія об'єднує міжнародних фахівців з технологій, провідних інвесторів і перспективні стартапи

«Люди все частіше видаляються з Facebook, нові не хочуть реєструватися. Мережа вмирає» — цей хайп охопив більшу частину українських маркетологів і просунутих бізнесменів ще в 2018. Значна частина Європи спантеличена цим з 2017.

Відео дня

Чи так це і які тренди в світі я вирішила дізнатися на The Next Web в Амстердамі.

Конференція TNW — одна з найбільш передових подій у Європі, яка щороку об'єднує міжнародних фахівців з технологій, провідних інвесторів і перспективні стартапи. Цього року The Next Web зробили це вже в 14-й раз, зібравши понад 17 тисяч гостей з усього світу.

«Не вірте хайпу» (Do not believe the hype) — так називався виступ Саймона Кемпа, Діджитал експерта світового рівня, СЕО компанії Kepios. Кемп представив Digital 2019 analysis і насамперед всіх заспокоїв: Facebook стабільно зростає і є лідером як в користуванні, так і в скачуванні.

Ось кілька висновків, які я зробила з його доповіді:

1. Це ще не межа. Сьогодні тільки 58% населення є користувачами глобальної мережі. Звичайно, найбільший потенціал у Африки й Азії, де проникнення всього 15−20% (проти 95% в Північній Америці, Західній і Північній Європі)

2. Головний магніт. Щодня до інтернету підключається 1 млн нових користувачів. І їхній головний драйвер — соціальні мережі. Спілкування людей непереборно переміщається в мережу.

3. Куди йдуть гроші. В e-commers (електронній комерції) лідирує ринок моди і краси в частці ринку і в темпах зростання). Електроніка, їжа і персональна гігієна — ділять 2е і 3е місця.

4. Світ без граматики. Voice interface (Голосовий інтерфейс) — наступний стрибок в індустрії. Тепер ваш додаток або інтернет-магазин має відкликатися на голос так само повноцінно, як і на письмову мову. Це відкриває ринки з низьким рівнем грамотності. У тому числі спрощує життя для людей з проблемами зору.

5. Хто приймає рішення? Marketing to the CLIENTS (маркетинг, спрямований на клієнта) починає припадати пилом на полиці. Який пральний порошок ви купите скоро буде залежати не від реклами. Відділу маркетингу потрібно вміти задовольняти не тільки клієнтів, але й алгоритми. На арену виходить Marketing to the MACHINES (маркетинг, спрямований на алгоритми).

В окремому павільйоні TNW 2019 було представлено понад 200 стартапів. Якщо об'єднати всі ідеї підприємців, можна побачити три великих тенденції:

1. Основні зусилля стартапів спрямовані на два напрямки: поліпшення Customer Journey (клієнтського досвіду) і сервіси навколо Human Capital (людського капіталу).

2. AI (Штучний інтелект) і VR (Віртуальна реальність) вже не цікаві самі по собі. Тепер важлива їхня юзабіліті або як їх можна застосувати в продукті. Відтепер вони дієві інструменти для тих же customer journey (клієнтського досвіду) і human capital (людського капіталу).

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

3 «Привіт, ми шукаємо стартапи!» практично дослівно написано на сайтах і навіть обличчях редставників великих корпорацій. Гіганти активно створюють платформи для стартапів. Це не заважає роботі власних R&D центрів корпорацій, а лише продуктивно поєднує «можу» гігантів і «хочу» стартапів.

Наприклад, BMW у 2019 витратить € 7 млрд на розробку нових електрокарів. Але в той же час розвиває платформу BMW Startup Garage. Так само роблять Bosch і навіть Swedbank.

Але снігова куля діджіталізаціі ще в дорозі. Нам потрібно готуватися якось прокинутися в майбутньому. Минулого року в Стокгольмі я вперше побачила безпілотний автобус, який курсує поки в межах району Kista — шведської кремнієвої долини. І мушу вам зізнатися, він мене не налякав.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо NV
X