У цей цікавий період нашої історії спільнота — ваш бренд. Як її знайти?
Пам’ятайте, що бренд країни починається з вашого.
А чому, власне, мене треба слухати?
В мене дві з лишком декади років і два червоних дипломи (один точно почервонів від безсовісного перебільшення). Обидва (психолого-юридичний мікс) уявлення не мають, як саме крізь роль юриста я перетворилася на піарника. Я теж.
Та врешті ж вдається комунікувати протилежні сторони юридичного світу в єдину комбінацію. Цей аргумент вартий називатися вагомим (історична впертість правників від старту людства визнана поважною).
Від самого дитинства мені кортіло реалізувати потенціал й ідеї, що перли, ніби каша з казки «Горщик каші» («горщик, не вари!»). Врешті недоюрист і надтопсихолог продовжив пошук власного Ельдорадо — мрій, де ідеї втілюються в реальність.
Від передісторії до історії
Ніби через те, що генетично все ж належу до світу юридичного, я й потрапила до ГО. Поступово усвідомила, що люди, а передусім однодумці, — безцінне джерело потенційної енергії.
Психоюридична освіта та логіка підказують — це щось про громадянське суспільство, де ви гарантовано можете знайти як однодумців, так і опонентів. Де можна знайти джерело додаткового досвіду, варіанти реалізації власних амбіцій та ідей.
Де «серед своїх» ви точно випробуєтеся в дебатах і врешті точно художньо відіб'єтеся від хейтерів. І саме там можна знайти тих, із ким дістанешся до мізків законодавців і поясниш: «суспільству важливо саме це». Головне — за допомогою однодумців є можливість реалізувати себе.
У цікавий період нашої з вами історії я наполягаю — спільність врятує цей світ.
Порада перша, ключова — шукайте спільноту. Врешті саме вона стане вашим брендом. Однодумці — ваша сила.
Отже, де ж шукати ту єдність?
Кажуть, текст буде цікавішим, якщо щось порадити. Якщо ви юрист, пообіцяйте, що врахуєте. Якщо не юрист — також.
1. Розслабтеся. Ваша думка є надважливою і для ЗМІ, і для суспільства. Та, заради Бога, якщо мова все ж про ЗМІ, пишіть людською мовою. Уявіть, що ви сидите за келихом вина з другом, що запитав вашої думки. Пояснюйте саме так, ніби вже з другим келихом ви доповідаєте історію близькій людині. Вірте, редактору простіше відредагувати чесну думку від людини, ніж перекладати лякаючий незрозумілий шифр від наукового робота.
2. Позбавтеся синдрому самозванця. Будьте максимально соцмережоактивними. Тут обійду поради психологів і SMM-ників — ваша думка завжди цікава, просто будьте щирими. Зараз щирість та проактивна чесність дорожчі за золото.
3. Шукайте PR-у. Уособленого. Піарника, який розумітиме вас, як себе самого. І робитиме контент відповідно, не сприймаючи слова «ні» (чи будьте ним для себе). І ви, і ваш піарник мають розуміти: немає безціннісної інформації. Є неякісна її подача. Тут у допомогу можуть стати й ГО, які завжди готові сприяти вашому піару.
4. Безперервно поповнюйте власний перелік контактів. Ваші контакти — ваше все. Як активувати нетворкінг на повну вже детально розповіла моя колега. Раджу, якщо волієте дізнатися золоті правила успішного нетворкінгу.

5. Будьте всебічними. Враховуйте протилежні точки зору. Ваша об'єктивність — знову ж, ваше все, грандіозний плюс до щирості.
6. Ваш розвиток. Тут ключове. Він обов’язково має еволюціонувати в кількох напрямках: інтелектуальний, суспільний, духовний.
Інтелект — це про ваші знання. Та в еру інформаційного передозування пам’ятайте про заповідь Шерлока: вбирайте інформацію безперервно, проте найкориснішу для себе. Фільтруйте.
Суспільне: тут про емпатію. Забудьте про Вікіпедію. Емпатія простими словами — це вміння і бажання почути іншого (щиро захочете — точно зрозумієте). Емпатія — це ключ до оточуючих.
Духовне: забудьте про медитації, духовне — це саме про вас. Вміння і бажання почути — ключ до себе.
Власне фундамент вашого розвитку — це бажання. Зрозуміти себе, власні потреби (в тому числі інформаційні) та інших людей.
І кожен із цих пунктів вам допоможе реалізувати громадянське суспільство в Україні. Пам’ятайте, що бренд країни починається з вашого.