Складний вибір. Чому не завжди вигідно працювати з міжнародним готельним оператором

17 вересня 2019, 08:00

Великі мережеві оператори будують готелі за своїми стандартами і беруть кошти за управління готелем. У Карпатах це не завжди вигідно

Коли ми починали будувати комплекс, то стояли перед вибором — запрошувати відомого готельного оператора або ризикнути і зробити все самостійно. Але тоді і ризики цілком і повністю несе власник. Простої відповіді на це питання немає. Ми довго думали і зрештою відмовилися від роботи з міжнародним оператором.

Відео дня

Чому? Міжнародні готельні мережі, які беруть готель в управління, пред’являють жорсткі вимоги. Воно й зрозуміло. Бізнесмен або турист, який постійно зупиняється, наприклад, в готелях Sheraton, не повинен бачити різницю. Будь це Лондон, Пекін або Париж. В цьому і є сенс. Але це не завжди підходить для такого туристичного регіону, як Закарпаття. Чим можна привабити туристів? У нас немає моря, великої кількості озер або повноводних річок. Але є інша перевага — мінеральна вода, на основі якої можна відкрити свої бальнеологічні комплекси, які включають термальні басейни; процедури, засновані на цілющій воді. А це вже передбачає створення санаторію. Таких проектів не передбачено у більшості міжнародних мереж. Крім того, готельний оператор бере чималі суми за керування готелем і не завжди гарантує позитивний результат. Основні ризики все одно лежать на власнику проекту.

Останніми роками відпочинок в Карпатах користується підвищеним попитом і це дозволило багатьом бізнесменам розвиватися. Після анексії Криму Росією в 2014 році в регіон стало приїжджати більше туристів з Одеси, Херсонської області та навіть Закарпаття. Тому я і вважаю, що Карпати досі недооцінені. У найближчі роки буде вирішено багато інфраструктурних проектів — відкриються чартери і збільшиться кількість регулярних рейсів до аеропорту Ужгорода, буде прокладено нові дороги, що зробить доступ до гірських селищ значно простішим. Це теж стало однією з причин, чому ми ризикнули розвиватися самостійно. Наші надії виправдовуються. За останні чотири роки туристичний потік тільки в наш комплекс зріс на 50%. Заповнюваність номерів в сезон досягає 80−85%, що є дуже хорошим показником.

Що б я рекомендував бізнесменам, які захочуть піти нашим шляхом? Мені здається, що перед початком будь-якого проекту важливо зібрати сильну команду фахівців. Порада, на перший погляд, здається банальною. Але саме від фахівців і залежить успіх будь-якого проекту. Важливо не тільки таких фахівців знайти, але й утримати. Західний кордон на Закарпатті дуже близько.

Туристи вже не хочуть селитися в готелях і приватних будинках, де немає комфорту

Важливо оцінити і майбутній попит, який поступово змінюється. Туристи вже не хочуть селитися в готелях і приватних будинках, де немає комфорту. В епоху інтернету душ в номері, що відвалюється, хороша чутність в будинку, постійні перебої з електрикою і новий номер, що розвалюється, здатні поховати будь-яке починання. Кілька відгуків з фотографіями і до готелю більше ніхто не приїде. Ніякі маркетингові програми, на кшталт безкоштовної ночі для всієї родини або поліпшення категорії номера в цій ситуації вже не допоможуть.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Ну і головний момент — це просування. Фото прекрасних Карпат і самого готелю гідні instagram і facebook, власного сайту. Співпрацювати бажано з усіма системами бронювання. Всесвітньо відомими користуються іноземці, які все активніше приїжджають в Карпати, місцевими — українські туристи. Але просто завести сторінку недостатньо. Потрібно постійно реагувати на зауваження та поради гостей у ввічливій формі. І це постійна робота.

Показати ще новини
Радіо NV
X