Чим і скільки заробляють блогери

1 червня 2021, 16:00

Всі ми так чи інакше любимо спостерігати за яскравим життям інших людей. Але іноді виникає питання: як людина, яка стільки подорожує і веде такий гедоністичний стиль життя, встигає заробляти гроші.

Одна моя клієнтка, блогерrа, яка живе у Швейцарії й Англії, на запитання про план продажів на рік, відповіла: «Мені достатньо 50 тис. євро і можна бартером». Одразу уточню, що вона працює тільки з преміум-брендами і любить подорожувати. Відповідно, якщо порахувати цей заробіток у сумочках і готелях — виходить не така вже й велика цифра.

Відео дня

Але повернімося до нашої країни — Україна і Instаgram-блогери. Вони, як модель заробітку, цікаві багатьом звичайним користувачам мережі і запитання «звідки гроші?» виникає не тільки у податкової.

Що стосується застосунків і сайтів, де монетизація блогу — це гроші, які платить платформа за перегляди, то це тема для окремої статті. YouTube і стримінгові сайти самі платять своїм контент-мейкерам залежно від їхньої популярності. Дуже зручно, іноді навіть багато, але все залежить від цікавості і якості аудиторії. Тому пропоную поговорити про інстаблогерів і всі можливості заробити, маючи великий і (не завжди) популярний акаунт на цій платформі.

Для початку, щоб не заплутатися, визначимо групи блогерів за видами контенту, вагою в суспільстві, цілями і завданнями, віком профілю та аудиторією і специфікою зростання профілю в мережах.

Основні типи блогерів, які будуть явно відрізнятися способами і сумами заробітку, це:

  • Медіаперсони — селебріті, представники будь-якої сфери з потужною підтримкою медіа, особливо телебачення;
  • Реальні діджитал-інфлюенсери — блогери, які виросли і відомі, в основному, тільки на просторах інтернету, реальні лідери думок для своїх аудиторій. Вони часто мають або лайфстайл-блог, або тематичний: тревел, б’юті тощо;
  • Блогер як загальний вигляд в Instagram — це ті, хто називає себе блогерами, ведуть блог, не маючи великої ваги серед діджитал-аудиторії або невиразні в темі. Скажімо, неявні інфлюенсери. Блогер та й блогер. Можуть мати аудиторію будь-якого обсягу, але це не означає, що людина може вплинути на підписаних на неї людей.

Ці три категорії блогерів відрізняються сумами і видами заробітку, а ось види підприємницької діяльності (далеко не завжди офіційної) в Instagram такі:

1. Розміщення реклами в профілі блогера

Тут також — бартер та інші абсолютно різні варіанти взаємин брендів і блогерів — від простої любові і безкоштовних згадок, до амбасадорства з контрактом на тривалий період (від пів року).

2. Продаж власного продукту

Блогери вміють рахувати. Адже продавати власний бренд, послугу або товар, набагато вигідніше, якщо ти є виробником, каналом продажів і реклами одночасно.

До цього пункту я б також віднесла вплив особистого бренду без конкретних закликів купити той чи інший продукт. Ми знаємо безліч власників бізнесу, які посилюють репутацію свого бренду завдяки популярності особистого Instagram-профілю.

Найпростіший спосіб заробітку в Instagram на своєму продукті — це продаж курсів і гайдів (так блогери називають інструкції та списки з різних тем). Тому платформа повна пропозицій: від марафонів щастя і стретчину до списків літератури для мам-годувальниць або гайдів для любителів зйомки квадрокоптером.

Блогери навчають і нових професій: менеджер блогера, візуалізатор бренду, таргетолог, і вже таких, що стали традиційними — діджитал-маркетолог та інші затребувані в мережах види діяльності.

3. Гівевеї і конкурси

Це, мабуть, найцікавіший спосіб заробітку блогера, про який мовчать селебріті. Після Giveaway складно не помітити швидке зростання деяких акаунтів у мережі — за місяць на них може додатися до 100 тис. підписників. Також не можна не помітити в Instagram і закликів виграти айфон, автомобіль або квартиру — це і є типовий розіграш.

Блогер з кількістю підписників 150−250 тисяч може заробляти $2−5 тисяч

У такій схемі є організатор конкурсу, блогери, які рекламують конкурс і кажуть своїй аудиторії: дивись, там розігрують авто. Але також є і спонсори — ті, хто хоче собі тисячі підписників і вносить гроші в призовий фонд.

Тут заробітки медіаперсон і діджитал-інфлюенсерів, які морально дозволяють собі брати участь у подібних заходах, звичайно, в наступному: за гроші вони діляться своєю аудиторією, так би мовити переливають її в інші профілі. Ці гівевеї або конкурси бувають «круговими» — між блогерами. І, в такому випадку, заробити гроші може блогер з найбільшою аудиторією і найвищим показником її довіри.

А тепер цифри

Пост у «мільйонника» може коштувати від $200 до $10 тис. Від чого залежить? Повертаємося до видів блогів — від медіа, ваги в суспільстві, а іноді — і від настрою.

До речі, часто прайс на розміщення реклами дійсно залежить від настрою блогера, і від ваги бренду, який пропонує контракт. Все як в інших сферах: більша репутація — менше платиш.

Блогер з кількістю підписників 150−250 тисяч може заробляти $2−5 тисяч. Частотність рекламних інтеграцій і чек блогери визначають самі й дуже суб'єктивно.

Наймінімальніші чеки у локальних мікроблогерів — від 200 грн до 500 грн плюс сам товар — стільки можна заплатити блогеру з 5−10 тис. підписників із міста Полтава, наприклад.

Є достатня кількість сервісів з відгуками, баз блогерів, де рекламодавці діляться досягненнями з іншими підприємцями. Для прикладу, Top bloggers у Телеграм. У цій спільноті можна знайти відгуки про роботу з великими і невеликими блогерами в Україні. Інформація там дуже різношерста, але новачкові або охочому розібратися точно буде цікаво поспостерігати за способами і сумами заробітку Instagram-блогерів.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X