Стисло і зрозуміло: борговий тягар України та проблеми приватної тяги

29 грудня 2020, 16:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Вівторок, 29 грудня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

У 2021 році Україна має другий рік високих виплат за зовнішнім боргом — $16,1 млрд. Це майже вдвічі перевищує очікувані виплати у 2022 році ($8,6 млрд) і 2023 році ($8,9 млрд), повідомили в Мінфіні. З січня до листопада 2020 року Україна заплатила $16,9 млрд за держборгом. У 2021 році Україна повинна буде виплатити $10,9 млрд за внутрішнім держборгом і $5,2 млрд — за зовнішнім.

Відео дня

Юридична фірма AVELLUM стає провідним українським консультантом з випуску єврооблігацій, консультуючи щодо облігацій на загальну суму $1,2 млрд у другій половині 2020 року. Йдеться про розміщення компанією Kernel облігацій з погашенням в 2027 році на $300 млн під 6,75% річних; випуск Міністерством фінансів єврооблігацій на суму $600 млн під 6,20% — найнижча ставка в історії України; викуп Укрексімбанком своїх облігацій на суму $316 млн.

З моменту запуску вантажних перевезень у червні 2020 року на станцію Київ-Ліски прибуло 22 китайських контейнерних поїзди, повідомила Укрзалізниця. Поїздка з Китаю сюди (відстань становить 9000 км) займає близько двох тижнів. УЗ працює з українськими експортерами, щоб завантажити поїзди, що повертаються в Китай. Місяць тому УЗ і DHL Global Forwarding підписали угоду про розвиток залізничних перевезень між Китаєм і Європою, повідомляє Укрзалізниця.

У грудні Укрзалізниця уклала перший договір в межах впровадження пілотного проєкту про допуск приватних локомотивів до роботи на окремих маршрутах на залізничних шляхах загального користування. Конкуренцію УЗ складе Українська локомотивобудівна компанія. Але їй призначили тариф на перевезення майже в сім разів більше, ніж тариф УЗ. «З урахуванням тарифів, встановлених для приватних операторів, пілотний проєкт може провалитися», — пише РБК Україна. Оскільки приватні вантажні поїзди ходять у Польщі, Словаччині, Угорщині та Румунії, допуск приватних вантажних поїздів на шляхи УЗ є зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС.

Щоб прибрати тягачі з автомобільних доріг, Укрзалізниця планує запропонувати вантажовідправникам можливість відправляти напівпричепи в ЄС на платформах, повідомив новинному сайту Мінтранс генеральний директор залізниці Володимир Жмак. Напівпричіп — це причіп без переднього моста і без тягача. За словами Жмака, перевозячи напівпричепи через кордон, залізниця скоротить зношування доріг, скоротить кількість черг на прикордонних постах і полегшить проблему обмеження Польщею дозволів для українських далекобійників.

П’ять чи шість «великих вітчизняних і зарубіжних інвесторів готові брати участь» в оренді деяких з найбільш завантажених залізничних вокзалів України, повідомив Мінтрансу керівник пасажирського напряму УЗ Олександр Перцовський. Після проведення телефонних конференцій з інвесторами УЗ готує концесійні угоди за рекомендацією Міжнародної фінансової корпорації Світового банку. У концесію здадуть сім залізничних станцій: головні пасажирські станції Києва, Харкова і Дніпра, а також Чопа, Хмельницького, Миколаєва та Вінниці. УЗ прогнозує, що вона отримуватиме $2 млн концесійних платежів на рік. За його словами, на невеликих станціях приміщення для банкоматів, закусочних і магазинів слід здавати в оренду через ProZorro.Sales.

Крадіжка деталей з вагонів приватних компаній в майстернях УЗ стала настільки серйозною проблемою, що компанія Lemtrans почала фарбувати свої знімні частини в фірмовий лимонно-жовтий колір, повідомляє Rail.Insider. Компанія, якій належить найбільший приватний парк вантажних вагонів в Україні, також використовує технологію GPS для відстеження вагонів. З січня до серпня злодії обкрадали їхні вагони більш як 400 разів. Quadro Center, ще один великий вантажовідправник, заявив, що з 2019 року шахраї крали деталі чверті вагонів компанії. Тільки за останній місяць УЗ повідомила про 1156 випадків крадіжки деталей вантажних вагонів.

VR Capital, лондонський хедж-фонд, що орієнтується на ринки, що розвиваються, веде судовий процес проти Укрзалізниці щодо пулу невиплачених кредитів на суму $300 млн, який VR придбав два роки тому на аукціоні у Промінвестбанку, повідомляє Reorg Research. Спочатку основна сума позик становила $153 млн, але з урахуванням накопичених комісій, штрафів та відсотків вона виросла майже удвічі. Репортер Джек Лоуренсон написав, що УЗ вступила в переговори з VR і визнає цей борг.

У першому кварталі 2021 року ДТЕК Енерго запустить перший в Україні проєкт зберігання енергії в промислових масштабах, заявив минулого тижня генеральний директор ДТЕК Максим Тимченко. Американська компанія Honeywell разом з ДТЕК будує систему потужністю 1 МВт на основі літій-іонних акумуляторів неподалік від Запорізької ТЕЦ ДТЕК.

У зв’язку з високим попитом на літій для батарей, Держгеонадра намагається провести відкритий онлайн-аукціон за двома родовищами — ділянкою площею 40 га в Донецькій області та ділянкою площею 300 га в Кіровоградській області. «Однак є спроби через суд зірвати відкриті електронні торги», — написав у Facebook голова Держгеонадр Роман Опімах. Це зроблено для того, щоб не платити справедливу ціну, яка встановлюється на відкритих торгах. На донецькій ділянці може перебувати 13,5 млн тонн літієвої руди. «На світовому ринку існує значний попит на метали майбутнього, зокрема на літій», — зазначив Опімах.

Вчора Генеральна прокуратура звинуватила голову Конституційного суду Олександра Тупицького в підкупі свідка з метою змусити його дати неправдиві свідчення. Звинувачення було висунуто через тиждень після того, як Радіо Свобода опублікувало аудіозаписи, в яких Тупицький намагався відрадити донецького бізнесмена давати свідчення проти іншого неоднозначного судді — Віктора Таткова.

Кабінет міністрів вчора схвалив сім угод про розподіл продукції з приватними і державними компаніями з видобутку нафти і газу. Бере участь тільки одна іноземна компанія — Aspect Energy, що базується в Г’юстоні, в партнерстві з Sigma Bleyzer. Канадська компанія Vermilion Energy вийшла в листопаді через низькі ціни на нафту і газ. Компанії повинні підписати угоди до 7 січня 2021 року.

Найбільший гірськолижний курорт України Буковель повністю заброньовано на новорічні свята, повідомляє агентство Reuters. Курорти в ЄС закриті або недоступні для українських туристів, тому Буковель забитий. Курорт на п’яти горах в зимовий період зазвичай залучає 2 мільйони відвідувачів. На відміну від деяких інших європейських країн, Україна не ввела жодних обмежень на подорожі всередині країни.

Від редакції: Двома словами — це Буковель. Якщо читачі запитують, чому роздрібні продажі ростуть, валютні резерви збільшуються, зовнішня торгівля майже збалансована, а гривня сильна, відповідь можна буде побачити на переповнених гірськолижних схилах Буковеля. Через коронавірус українцям цієї зими складно виїхати за межі країни. Отже, гроші, які були б витрачені в Альпах або в Доломітах, залишаються в Карпатах. Однією зі спадщин COVID може стати більше готелів міжнародного стандарту, доріг і аеропортів для українців, які хочуть відпочивати вдома. З повагою, Джим Брук

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X